ေႏြပူပူ၊ေလပူပူမွာ ပိေတာက္ေတြဖူးေနၿပီ။ ေတးသံေတြကလည္း ျမဴးေနသည္။ ပိေတာက္ဖူးေလးေတြ ငံ့လင့္ေနေသာ မိုးကဘယ္ဆီမွာေရာက္ေနေလသည္ မသိ၊ ႏွစ္ကေတာ့ကူးေပေရာ့မည္။ မိုးရြာရြာ၊ ေႏြပူပူတာသႀကၤန္ကေတာ့ က်ေပေရာ့မည္။ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ ၂ရက္တာ သႀကၤန္အႀကိဳ ေန႔ဟု ျပကၡဒိန္မွာ ေရးထားသည္။ ဧၿပီလ ၁၃ရက္ေန႔။ တာသႀကၤန္ႀကိဳ ေသာ မိုးက ဖိတ္ၾကားျခင္း၊ ႀကိဳဆို ျခင္းမရွိလွ်င္ ပိေတာက္ဖူးေလးက ရွက္စႏိုးႏွင့္ ငံုၿမဲငံုေနရေပဦးမည္။ ပိေတာက္ဖူးေလးမ်ား၊ မိုးေငြ႔မိုးသက္ မရလွ်င္ ငံုရာမွႀကံဳလွီၫိႈးေျခာက္ရ ေပဦးမည္။ သဘာဝကိုမႈစရာမလို ေသာ လူသားတို႔ကေတာ့ ဧၿပီလ၁၃ ရက္ေန႔ ေရာက္လွ်င္ တာသႀကၤန္ကို ႀကိဳၾကေပေရာ့မည္။ အႀကိဳရက္ မတိုင္မီကတည္းက သႀကၤန္ကိုႀကိဳေသာ ေတးတုိ႔က ၿမိဳင္ဆိုင္ေနၾကသည္။
ၿမိဳ႕ႀကီးၿမိဳ႕ငယ္၊ ရြာႀကီးရြာငယ္ ေတြအႏွံ႕ သႀကၤန္အႀကိဳေတးေတြက ေႏြအပူကို အံတုဖက္ၿပိဳင္လ်က္ရွိ ၾကသည္။ ျပင္ပယဥ္ေက်းမႈလိႈင္းေတြ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္ ဟု လူေတြကေျပာၾကသည္။ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ ေတာ့မည္ဟု စိုးရိမ္သူေတြက စိုးရိမ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တာသႀကၤန္ေရာက္သည္ႏွင့္ သႀကၤန္ေတးတို႔က တစ္ျပည္လံုးမွာ ၿမိဳင္ဆိုင္စြာ ပ်ံ႕လြင့္လာၾကသည္ကို ၾကားရ ေသာအခါ ရင္အေမာတို႔ ေျပ ေလ်ာစရာ ျဖစ္ရေပေတာ့သည္။ ယခုႏွစ္သႀကၤန္အတြက္ ယဥ္ေက်း မႈေတြထိန္းရန္ သ႐ုပ္ပ်က္ကခုန္မႈ ေတြ တားဆီးရန္ ဟူေသာ ဟူေသာ အေျပာ အေျပာေတြႏွင့္ အစိုးရမင္း တုိ႔ အာဏာစက္ သံုးေနသံၾကား ရသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သ႐ုပ္ပ်က္ ေတးသံေတြ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေတြ၊ ကခုန္မႈေတြၾကားမွာ အားျပည့္မာန္ ျပည့္ရင္ဆိုင္ေနရာယူခဲ့ေသာ တာသႀကၤန္ ေရွး႐ိုးေတးသီခ်င္းမ်ား က အသံတိမ္သည္မရွိ၊ အသံတိတ္ သည္မရွိ၊ အသံဆိတ္သည္မရွိ။ ယခု လည္း ျမန္မာ့႐ိုးရာေတးမ်ား ျမန္မာ ျပည္တစ္လႊားေနရာယူ မင္းမူဆဲျဖစ္ သည္။ သႀကၤန္ဒိုးသံေလးၾကားလိုက္ ရသည္ႏွင့္ မန္းအက၊ မန္းအလွကို မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္လာရသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ လႈံ႔ေဆာ္ေတးေတြ ထဲမွာ အဓိကအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးေတြ႕ရ သည္။ အတာေရသဘင္၏ ေအးျမမႈ ကို ဖြဲ႕သီေသာ ေမတၱာေတးႏွင့္ ႏွစ္ဦးကို ႀကိဳဆိုေသာ အားျပဳေတးဟူ၍ ေတြ႕ရသည္။ “ရႊဲစိုေအာင္ ပက္လိုက္ေတာ့ ေမာင္ေမာင္ေရ” ဟူ ေသာ ေတးသားေလးၾကားလိုက္ရခ်ိန္ မွာ ပုခံုးေလးတြန္႔ကာ၊ ေခါင္းေလးငဲ့ ကာ၊ ခါးေလးႏြဲ႕ကာ ကေနမည့္ သမီးပ်ိဳေလးမ်ားကို ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။
” ႏွစ္သစ္ကူးမို႔ခ်စ္ဦးကို ရွာေဖြ … ဘယ္ရပ္ဌာေန ဘယ္ဆီမ်ားသြားပါလိမ့္ ေနစိမ့္တဲ့သူေရ .. ပန္းပိေတာက္ဝါေတြ … ေရႊရည္လူး ဖူးပြင့္ခဲ့ၿပီေလ ခ်စ္ဦးသူေရ … ပန္းပြင့္ကို လွမ္းလင့္ခါေခြၽ … ေပးခ်င္လွေပ ေပးခ်င္လွေပ … ခ်စ္သူ ခ်စ္သူ မၪၨဴ … ခ်စ္ဇဗၺဴ ဤေျမ … ကုန္ခါဆံုးေစေတာ့ မေတြ႔ရင္ေမာင္မေန … ျမတ္ဘုရား ထံပါးမွာတည္ထားသက္ေသ … ေတာင္းဆုေျ>ြခ … ေတာင္းဆုေျ>ြခ …. ႏွစ္သစ္ခ်စ္ဦး ေပ်ာ္ျမဴးရႊင္စြာ ေတြ႕ပါရေစ ႏွစ္သစ္ခ်စ္ဦးေရ …. ႏွစ္သစ္ခ်စ္ဦးေရ …ေမာင္ေခၚရင္ မယ္ထူးေစ … မယ္ေခၚရင္ ေမာင္ထူးပါမယ္ေလ… ဟူေသာေတးက ႏွစ္ဦးႏွင့္ ခ်စ္ဦး ႀကိဳဆိုငံ့လင့္ေသာ ေတးျဖစ္သည္။ သည္သီခ်င္းကို နားေထာင္ရင္း သႀကၤန္မ႑ပ္ေပၚမွ လွလွပပကေနမည့္ သမီးပ်ိဳကေလးမ်ားကို ျမင္ေယာင္ေနသည္။ လက္ဖ်ား ေလးေျမႇာက္ကာ ေျခဖ်ားေလး ေထာက္ကာႏွင့္ ေမးေလး ေမာ့လိုက္၊ ခါးေလးေကာ့လိုက္၊ ရင္ေလးမို႔မို႔ၾ<ြကလိုု႔ တင္ကေလး မခို႔တ႐ို႕လႈပ္ကာက ေနမည့္ပံု ျမင္ေယာင္သည္။ သည္ အကသ႐ုပ္ေဖာ္ေတးႏွင့္အက သည္ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္က ရန္ကုန္သႀကၤန္မွာ အလြန္ေခတ္ စားခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ ဝင္းဝင္းျပဇာတ္႐ံုမွာ ျပဇာတ္ေခတ္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ ေသာ အခ်ိန္က ဇာတ္ဝင္ေတး ျဖစ္ခဲ့ သည္။
ဓာတ္ျပားရေတးျဖစ္သည္။ ထိုဓာတ္ျပားေဟာင္းကို လက္ဝယ္ရထားသူကမၾကာမီက Facebook မွာတင္လုိက္သည္။ ထိုသို႔တင္လိုက္ေသာ လႊင္႔ထုတ္မွ်ေဝလိုက္ေသာ ဓာတ္ျပားေဟာင္းတြင္ ဗိုလ္ကေလး တင့္ေအာင္၊ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို၊ မင္းသား မ်ိဳးခ်စ္၊ ခင္ေမာင္ျမင့္၊ မင္းသမီး ၾကည္ၾကည္ေဌးႏွင့္ ေမခ်စ္ တုိ႔သီဆိုထားေၾကာင္း မွတ္တမ္းရွိခဲ့သည္ဟု သမီးေလးစိုးစိုးထံမွ သိရသည္။
၁၉၅၁ခုႏွစ္ ကြၽန္ေတာ့္ အသက္တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္သား အရြယ္ ညီမေလးမသက္က တစ္ ဆယ့္ေလးႏွစ္အရြယ္ ဆယ္ေက်ာ္ သက္က ထင္ရွားခဲ့ေသာေတး၊ ေက်ာ္ ၾကားခဲ့ေသာ ေတးျဖစ္သည္။ ျပဇာတ္ ဒါ႐ိုက္တာ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္ တင္ဆက္ေသာ =ႏွစ္သစ္ခ်စ္ဦး+ ျပဇာတ္မွာ ဇာတ္ဝင္ေတးအျဖစ္ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္ ေရးစပ္ခဲ့ေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။
ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ့္ေျခာက္ ႏွစ္ရွိၿပီ။ ယခုထက္တိုင္ မတိမ္ေကာ ေသး၊ မေပ်ာက္ကြယ္ေသး။ တစ္ႏွစ္ ၿပီးတစ္ႏွစ္ ကူးလာခဲ့ေသာႏွစ္သစ္ ေတြ ေရာက္ေလတိုင္း ပိေတာက္ဖူး ေလးမ်ားလို ဤသီခ်င္းကေပၚလာ သည္။ ပိေတာက္ကိုခ်စ္သူ၊ တာ သဘင္ကိုခ်စ္သူတိုင္း ႏွစ္ေဟာင္း ကုန္၍ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္မွာ ဒီသီ ခ်င္းမ်ိဳးေတြ ၾကားရေပလိမ့္မည္။ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္ဟူေသာ နာမည္တစ္လံုးႏွင့္ ၁၉၄၉-၅ဝခုႏွစ္မွ ၁၉၅၅ခု ျပဇာတ္တစ္ေခတ္လံုးမွာ ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာ တင္ ဆက္ခဲ့သည္။ ဇာတ္ဝင္ေတးမ်ားစြာ ေရးခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ ဆယ္ေက်ာ္ကာလမွာ ျပင္ပယဥ္ ေက်းမႈေတြ ကူးဝင္လာမႈ၊ က်ဴးဝင္ လာမႈမ်ားစြာရွိခဲ့သည္။ ထိုသို႔ျပင္ပမွ ကူးလာသမွ်၊ က်ဴးလာသမွ် ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ တြန္းလွန္ခဲ့ေသာ ျမန္မာမႈေတးေရး ဖြဲ႕သူမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သင့္သည္ဟု ထင္သည္။
တာဝန္ရွိသူတို႔မွ အသိအမွတ္ ျပဳသင့္သည္ဟုထင္သည္။ သႀကၤန္ မ႑ပ္ေပၚသို႔ တိုးဝင္လာေသာ ျပင္ ပယဥ္ေက်းမႈကို သႀကၤန္မ႑ပ္ေပၚ မွ ျပန္လည္ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ လိုပါမည္။ သႀကၤန္ေတးေပါင္းမ်ားစြာရွိသည္။ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္ ေရးခဲ့ေသာ ၆၆ႏွစ္သက္တမ္းရွိ ယဥ္ေက်းမႈခုခံ တြန္းလွန္ေရးေတးမ်ားလို အျခား အျခားေသာ ပညာရွင္မ်ား ေရးဖြဲ႕ ခဲ့ေသာေတးမ်ားစြာရွိပါသည္။ ေတးသီခ်င္းဟူသည္ ေရးဖြဲ႕သူရင္ထဲ မွ တစ္စက္စီက်လာေသာ ေသြးစက္ မ်ားပါတည္း။ ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ ဆယ္ေက်ာ္၊ ခုႏွစ္ဆယ္နီးပါး ျမန္မာ မႈကိုခ်စ္ေသာ၊ သႀကၤန္ကို ခ်စ္ေသာ ျမန္မာမ်ားရင္ထဲ စြဲၿငိေစခဲ့ေသာ၊ အႏုပညာခ်စ္စိတ္ကို ၫိႈ႕ငင္ဖမ္း စားႏိုင္ခဲ့ေသာ သႀကၤန္ေတးမ်ား ေလထဲမွာ ေဝ႔ဝဲလ်က္ရွိေနပါသည္။
ေရးစပ္သီဖြဲ႕သူ ပညာရွင္မ်ား ကို ေမ့ထားရန္မသင့္ပါ။ ေပ်ာက္ ကြယ္မသြားေစသင့္ပါ။ ထိုေတးသီ ခ်င္းမ်ိဳးေရးဖြဲ႕သူတုိ႔သည္ ” ျမန္မာ့ယဥ္ ေက်းမႈခုခံစစ္၏ ခံစစ္မွဴးႀကီး” မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ကေလးတင့္ ေအာင္သည္ ၁၉၄၉ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာ့ျပဇာတ္ေလာကသို႔ တိုးဝင္ခဲ့ ၿပီး စာေပေရးသည္။ ဂီတဖန္တီး သည္။ ျပဇာတ္႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ တာဝန္ေက်ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို ဦးေဆာင္ တာဝန္ယူေက်ပြန္ခဲ့သည္။
ယခု အသက္ ၉၅ႏွစ္အထိ ဂီတ ေလာက႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ထိန္းေက်ာင္းလ်က္ရွိသည္။ အသက္ ၆ဝ ျပည့္သည္အထိ တာဝန္ထမ္းခဲ့ ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ ပင္စင္ ရွိသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အႏုပညာ ခုခံစစ္မ်က္ႏွာတြင္ တာဝန္ယူခဲ့ ေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီးမ်ား ဘာေထာက္ပံ့ေၾကးမွမရွိ။ ဘာေစာင့္ ေရွာက္မႈမွမရွိ။ တာဝန္ရွိသူတို႔ စဥ္း စားေပးၾကပါရန္ ႏွစ္သစ္ကူး ႏွစ္ဦး အမီ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ ႏွစ္သစ္မွာ စိတ္ကူးအသစ္မ်ား ရၾကပါေစ။
ေမာင္ေဆြသက္