ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္ရဲ႕ ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ၊ ေနဝင္အိပ္တန္းတက္၊ ပန္းေဒါင္းစတဲ့ ဝတၳဳေတြက ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ပံုေပၚလာခဲ့သလို ပန္းမာန္ဝတၳဳကလည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးပံုေဖာ္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုအခါမွာေတာ့ ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္က ၁၉ဝဝ ျပည့္ဝန္းက်င္ ေက်းလက္ေဒသလူေနမႈ ဓေလ့စ႐ိုက္ကို ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ကံ့ေကာ္အမည္ရွိ ဝတၳဳကလည္း ကံ့ေကာ္ဝတ္ရည္ စာေပတိုက္မွ တစ္လအတြင္း ထြက္ရွိလာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံ့ေကာ္ဝတၳဳရဲ႕အေၾကာင္းကို ေမးၾကည့္ရာမွာေတာ့…
” ျမန္မာ့လူေနမႈပံုစံေပါ့။ ၁၉ဝဝ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ေလာက္က ျမန္မာ့ ေက်းလက္လူေနမႈပံုစံရယ္။ အဲဒီတုန္းက အဲဒီေခတ္၊ အဲဒီပံုစံေလးမွာ ရွိတဲ့ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြရယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေပါ့။ အဲဒီေခတ္ထဲက ပံုစံ တခ်ဳိ႕ကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္လို႔ ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းတာေလးေတြေပါ့။ အထူးသျဖင့္ လူေတြရဲ႕အမူ အက်င့္ေလးေတြ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ိဳ႕ ထိန္းသိမ္းသင့္တဲ့အရာ ေလးေတြကို မထိန္းသိမ္းလိုက္ႏိုင္တာေတြ၊ ေနာက္တစ္ခုက ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းတယ္ဆိုတာက ျမန္မာ့ ႐ိုးရာဝတ္စံုႀကီး ဝတ္ျပေနမွ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာအမူအက်င့္၊ ဓေလ့ထံုးစံ၊ စိတ္ေနသေဘာထား ေလးေတြကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္တဲ့ စိတ္ေပါ့။ အဲဒါေလးေတြရွိဖို႔၊ အဲဒီမက္ေဆ့ ေလးကို ေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ၁၉ဝဝခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္က လူေနမႈပံုစံနဲ႔ ဒီဘက္ေခတ္နဲ႔ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ေရးထားတာပါ” လို႔ ဆရာလကၤာရည္ ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။
အသစ္ထြက္ရွိလာမယ့္ ကံ့ေကာ္ဝတၳဳကို ေတာ့ ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ေရးခ်င္တဲ့ဆႏၵျဖစ္ေပၚေနသလို အရင္ဝတၳဳေတြလို အခန္းဆက္မဟုတ္ဘဲ တစ္ဆက္တည္း ေရးျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ က့ံေကာ္ဝတၳဳကို ေရးျဖစ္တဲ့ဆရာလကၤာရည္ေက်ာ္ရဲ႕ စိတ္ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာမႈကို ေမး ၾကည့္ရာမွာေတာ့ ဆရာကအခုလို ေျပာျပခဲ့တာက..
” ဆရာႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရာက္တဲ့အခါမွာ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ေရွးတုန္းကရွိခဲ့တဲ့ အမူအက်င့္ေလးေတြ၊ ဓေလ့ ထံုးစံေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လက္ရွိမွာ အဲဒီ အတိုင္း ေနထိုင္ၾကတာ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ ေလး တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ေတြ႕တဲ့အခါမွာ ဆရာက အဲဒါေလးေတြကို ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာလည္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္” လို႔ ဆရာ လကၤာရည္ေက်ာ္က သူ႕ရဲ႕ကံ့ေကာ္ဝတၳဳကို ေရးခ်င္တဲ့ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာမႈကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
မ်ိဳးေက်ာ္ (ကေနာင္ေသြး)