၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ႐ုပ္႐ွင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးအပ္ႏုိင္ေရးအတြက္ စိစစ္အကဲျဖတ္ေရးဘုတ္အဖြဲ႕ကုိ ဘာသာရပ္တူတစ္ခုခ်င္းစီမွာ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္က အတတ္ ပညာရွင္၊ အႏုပညာရွင္ ၅ ဦးစီနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းၿပီး အကယ္ဒမီ စိစစ္မႈေတြကုိ ႏုိဝင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔ ကတည္းက ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီ စိစစ္မႈပုံစံနဲ႔ အမွတ္ေပးေရြးခ်ယ္မႈ ပုံစံကုိလည္း ေျပာင္းလဲထားတာမုိ႔ မႏွစ္က ထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ ေဝဖန္မႈေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ်သြား ႏုိင္မယ္လုိ႔ တြက္ဆထားၾကပါတယ္။ အခုႏွစ္အကယ္ဒမီမွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္း ၃ဝ ခန္႔အထိ အကဲျဖတ္ရဖုိ႔ရွိေနၿပီး အကယ္ဒမီ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕ရဲ႕ သံုးသပ္႐ႈျမင္စကားသံမ်ား စုစည္းေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
ဦးသန္းၫြန္႔ (ဓာတ္ပုံပညာရွင္)
အခု ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ ဓာတ္ပုံပညာေတြက တစ္ကား နဲ႔တစ္ကားဟာ အၿပိဳင္အဆုိင္ရွိတာကုိ သြားေတြ႔ရတယ္။ ဓာတ္ပုံပညာနဲ႔ အယူအဆက တအားကုိ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အတြက္ ေသခ်ာကုိ စိစစ္ရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပုံပညာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခက္ခက္ ခဲခဲနဲ႔ကုိ ေရြးခ်ယ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခုမွာ ဒီဓာတ္ပုံအလင္းအေမွာင္ ပညာရပ္ေတြက အဲဒီဇာတ္ဝင္ခန္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေထာက္ပံ့ေပးထားႏုိင္သလဲဆုိတာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈပါတယ္။
ဦးေဆြဆက္ (တည္းျဖတ္ပညာရွင္)
တည္းျဖတ္မွာေတာ့ ဇာတ္ကား တစ္ခုလုံးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိထိေရာက္စြာနဲ႔ ပံ့ပုိးႏုိင္သလဲဆုိတာကုိ အေျခခံမူအားျဖင့္ အဓိကထားပါတယ္။ တည္းျဖတ္ဆုကိုေတာ့ ဒီႏွစ္လည္းေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယုံ ၾကည္တယ္။ ဇာတ္ကားေတြက အၿပိဳင္အဆုိင္နဲ႔ တုိးတက္လာတာေလ။ တစ္ကားနဲ႔တစ္ကားက သိပ္ မကြာျခားေတာ့ဘူး။
ဦးျမင့္သိန္း (ေဆး)
(ဇာတ္ၫႊန္းပညာရွင္)
ဇာတ္ၫႊန္းပုိင္းက်ေတာ့ အဓိကထား ၾကည့္ရတာက ဇာတ္ ၫႊန္းေရးဆရာတစ္ဦးက ဇာတ္ ၫႊန္းအဂၤါရပ္နဲ႔ညီေအာင္ ေရးထားရဲ႕လား။ ဒါ႐ုိက္တာကုိ ဘယ္ေလာက္အထိ ဂုိက္လုိင္းေပးႏုိင္သလဲ။ အဲဒီအေပၚကုိမီွၿပီးမွ ဇာတ္ကားကုိလည္း ၾကည့္၊ ဇာတ္ၫႊန္းကုိလည္း ျပန္ဖတ္ ရင္းနဲ႔ စိစစ္ရတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဘုတ္အဖြဲ႕ဆီကုိ ဇာတ္ၫႊန္းတင္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဇာတ္ၫႊန္းကုိလည္း ဖတ္ရေသးတာ ကုိး။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာရပ္ ဇာတ္ၫႊန္းဆုိတာထက္ ဇာတ္ကားဆုအပါအဝင္ အျခားဆုေတြျဖစ္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုေတြကုိလည္း ဝင္ ေရာက္ အႀကံÓဏ္ေပးခြင့္ရ တယ္။ အဓိက တာဝန္ကေတာ့ ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ ဇာတ္ကားဆုလုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္တယ္။
ဦးေဌးေအာင္ (ေဆြဗမာ)
(ဒါ႐ုိက္တာပညာရွင္)
ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုိရင္ သ႐ုပ္ေဆာင္အဖြဲ႔ကပဲ ေရြး ခ်ယ္ၾကတယ္။ ဒါ႐ုိက္တာဆုိရင္ ဒါ႐ုိက္တာအဖြဲ႔ကပဲ ေရြးခ်ယ္ေပး ၾကတယ္။ ဒီႏွစ္မွာက်ေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါ႐ုိက္တာ ဆုကုိ အကဲျဖတ္ေပးရတဲ့သူေတြက ဆု ၁၁ ဆုလုံးကုိ ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ က်န္တဲ့ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာေတြက ဆု ၆ ဆုစီ အကဲျဖတ္ေပးရ မွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုိမူျဖစ္လာတဲ့အတြက္ မႏွစ္က သ႐ုပ္ေဆာင္အကဲ ျဖတ္မႈမွာ ပါဝင္ေပးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ဒီႏွစ္မွာ ဒါ႐ုိက္တာအလႊာဘက္ကုိ ေရာက္လာၿပီး အကဲျဖတ္ေပးျဖစ္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ႐ုိက္တာဆု ဆုိတာကုိလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း ေတြထဲကေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြကအစ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မပါေအာင္ ၾကည့္႐ႈစိစစ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။
ဦးဆန္းဦး (အသံ ပညာရွင္)
ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေတြလည္း ဆု ၆ ဆုကုိ ေပးခြင့္ရပါတယ္။ အဓိက ပညာရပ္ျဖစ္တဲ့ အသံဆုအျပင္ ဇာတ္ကားဆုနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ ၄ ဆုတုိ႔ကုိ မွတ္ခ်က္ေပးခြင့္ရပါတယ္။ အသံဆုကုိေတာ့ ထုတ္လုပ္သူရယ္၊ ဒါ႐ုိက္တာရယ္ နာမည္စာရင္းတင္သြင္းထားတဲ့ အသံပညာရွင္အတြက္ကုိပဲ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ အကဲျဖတ္မႈပုံစံက အားလုံးကုိ စည္းစည္းလုံးလုံးေလး ျဖစ္သြားေစတာကုိ သြားေတြ႕ရတယ္။ အမွားအယြင္းလည္း ပုိနည္းသြားမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ခ်စ္ခ်စ္ေဇာ္ ( သရုပ္ေဆာင္ပညာရွင္)
ဒီႏွစ္မွာ အစ္မတုိ႔က မႏွစ္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ဆု ၆ ဆုကုိ ေရြး ခ်ယ္ရမွာျဖစ္တယ္။ ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ုိက္တာဆု၊ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပုိ႔ဆု၊ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ပုိ႔ဆုေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ေပးရ မွာပါ။ အခု အကဲျဖတ္ၿပီးသေလာက္ဆုိရင္ အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ အရည္ အေသြးေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ကားေတြကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက ေဝဖန္မႈေတြရွိသလုိ ဒီႏွစ္မွာလည္း ရွိလာႏုိင္တာပါပဲ။ လူဆုိတာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျမင္ခ်င္းက မတူညီသလုိ စိတ္ခ်င္းလည္း မတူညီၾကဘူးေလ။ တစ္ေယာက္က “ေအ” ႀကိဳက္ရင္ တစ္ေယာက္က “ဘီ” ႀကိဳက္တာမ်ိဳးေလ။ အဲဒီအတြက္ ေဝဖန္မႈေတြကေတာ့ လြတ္မယ္မထင္မိဘူး။
ထက္လူ