႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြမွာ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ အခ်ိတ္ အဆက္မိေစၿပီး ဇာတ္ရဲ႕အတက္ အက်လုိက္ကာ ဇာတ္႐ုပ္ ဇာတ္ ေကာင္ ကို သဏၭာန္လုပ္ သ႐ုပ္သကန္ ပီျပင္ႏိုင္မႈေရာ၊ အႏုပညာရသ ေျမာက္မႈပါ အခန္းက႑ ပါဝင္မႈ ႏႈန္းထားကေန တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း အပံ့အပိုးျပဳ ေပးသူေတြကေတာ့ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံ မ်ားရဲ႕ အႏုပညာ အခန္းက႑ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္မႈကေန ဇာတ္ လမ္း အႏွစ္ သာရေရာ၊ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ ဇာတ္႐ုပ္မ်ားရဲ႕ စ႐ိုက္ သဘာဝေရာ၊ သ႐ုပ္ ေဆာင္ အႏုပညာ စြမ္းေဆာင္ရည္ တို႔ ကိုပါထင္ရွား ေပၚလြင္ေစၿပီး အႏုပညာရသ အေျမာက္ဆံုး အေကာင္း ဆံုးဇာတ္ ကားတစ္ကား အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္မွာပဲျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ေတြမွာ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံ မ်ားရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ အႏုပညာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ အတတ္ ပညာတုိ႔ဟာ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္း က႑ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာ ရွိေနလဲဆိုတဲ့ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံမ်ားရဲ႕ အႏုပညာေလာက ျဖတ္သန္းမႈ ကိုယ္ေတြ႕ အျမင္မ်ားကို စုစည္း ေဖာ္ျပ လိုက္ရပါတယ္။
ဇာတ္တစ္ခုမွာဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံမရွိဘဲနဲ႔ေတာ့မျဖစ္ႏိုင္ဘူး
အ႐ိုင္း
ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံက percentage ဘယ္ ေလာက္ထိ ပါရမလဲ ဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။ သူပါဝင္တဲ့ ဇာတ္ရဲ႕ အေနအထားေပၚ မွာလည္း မူတည္ ပါတယ္။ ဇာတ္တစ္ခုမွာ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံ မရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ပါဝင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ အမ်ိဳးအစား ဆိုတာကေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈေပၚ မွာလည္း မူတည္ပါေသးတယ္။ အလုပ္တုိင္း မွာေတာ့ အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾက တာပဲ။ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံေတြရဲ႕ ေနရာ က ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးႀကီး လည္းဆိုရင္ ဇာတ္ကားေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။
ဇာတ္ပုိ႔ ဆုိတာတစ္ခန္း တည္း ပါဝင္ေနလည္း ဒီတစ္ခန္းတည္း အေလွ်ာက္ ဇာတ္ကုိ ထိေရာက္စြာ ပံ့ပုိးေပးႏုိင္ရမယ္
ခင္လႈိင္
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခု သ႐ုပ္ ေဆာင္ေနတဲ့ “ျမန္မာေပါကား ေတြ ရပ္” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္ရယ္၊ ကုိအ႐ုိင္းရယ္၊ ကုိေက်ာ္ထူးရယ္ က အဓိက ဇာတ္ ေဆာင္ေတြေပါ့။ ဒါေတြက ဘာကုိ ျပလဲ ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႕ Team Workျဖစ္ တာေလးကုိ ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကက ခင္လႈိင္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လုိ႔ မင္းသားေတြ ကေနၿပီး Support လာမလုပ္ေပး တာမ်ိဳးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိပါပဲ မင္းသား အသစ္ေလး ေတြကုိလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေတြ အပါအဝင္ ဇာတ္ပုိ႔ အႀကီးေတြ၊ မင္းသမီး အႀကီးေတြက လက္တြဲေခၚယူ ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ သူတို႔ ေတြလည္း ေဟာင္းလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနာက္ အသစ္ေလးေတြကုိ လက္တြဲ ေခၚၾကတယ္ ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ ဓေလ့စ႐ုိက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့လုိ ပါပဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ အျဖစ္ ပါဝင္လာတယ္ ဆုိေတာ့လည္း တစ္ေလာကလုံး မွာ ရွိတဲ့ အခုလက္ရွိ ေအာင္ျမင္ ေန တဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ အားလုံး က ဝုိင္းဝန္း ကူညီက်တဲ့ အတြက္ အရမ္း ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါ သည္ေႏြးေထြးမႈကုိ ျပသတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အင္မတန္ ၾကည္ႏူးဖုိ႔ေကာင္း ပါတယ္။ ဇာတ္ပုိ႔ ဆုိတာ ကလည္း တခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အဓိက ဇာတ္ပုိ႔သာမန္ ဇာတ္ပုိ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ခြဲျခားတာ ရွိေပမယ့္ အမွန္ေတာ့ အားလုံးသည္ အဓိကဇာတ္ပုိ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဇာတ္ပုိ႔ ဆုိတာ တစ္ခန္းတည္း ပါဝင္ ေန လည္း ဒီတစ္ခန္းတည္း အေလွ်ာက္ ဇာတ္ကုိ ထိေရာက္စြာ ပံ့ပုိးေပးႏုိင္ ရမယ္။၊ ဒါမွသာလွ်င္ ဇာတ္ရဲ႕ Tempo အနိမ့္အျမင့္က ျမင့္တက္ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ပုိ႔တစ္ေယာက္ရဲ႕ အခန္းက႑က သိပ္ကုိ အေရးႀကီး က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။
ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံ က ဇာတ္ကား တစ္ကားမွာ မျဖစ္မေနပါ ဖို႔အတြက္က နည္းသြားၿပီ
ေက်ာ္ထူး
ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံက အရမ္း အေရးပါတယ္။ ဇာတ္ကား တစ္ကားေကာင္းဖို႔၊ ပရိသတ္ဆီကို ခ်ျပဖု႔ိအတြက္ တတ္ ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ္က်ရာ ဇာတ္႐ုပ္ က ပံ့ပိုးေပးရတယ္။ မရွိမျဖစ္လို႔ လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ေနာက္ပိုင္းက မရွိမျဖစ္ ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံက ဇာတ္ကား တစ္ကားမွာ မျဖစ္မေနပါ ဖို႔အတြက္က နည္းသြားၿပီ။ ဝိတ္ ေလ်ာ့တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားၿပီ။ ဥပမာ ဦးေက်ာ္ထူးကို ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ ရံ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ငွားမယ္ဆို ရင္ ဦးေက်ာ္ထူးရဲ႕ ေငြပမာဏ မ်ားတယ္လို႔ တြက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တက္လာတဲ့ လူရႊင္ေတာ္ အသစ္ေလးေတြကို ဦးေက်ာ္ထူး တစ္ေယာက္ သံုးမယ့္ အစား ေလး ေယာက္သံုးလို႔ ရတာမ်ိဳး ေလး ေတြလည္း ရွိတယ္။ အရည္ အခ်င္း ကို သူတို႔ မတြက္ေတာ့ဘူး။ အေရ အတြက္နဲ႔ပဲသြားၾကတာ။ ဒီ ဇာတ္ ကားတစ္ကား ေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္းျခင္းဆိုတာ ေနာက္ေတာ့ သူ႕ဘာသာသူ အေျဖထြက္ သြားတာ ပဲ။ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံေတြ ရဲ႕ဘဝက အဲဒီလိုပါ။ မပါမျဖစ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ မပါဘဲနဲ႕ လည္း ရတယ္။ သံုးေလးေယာက္ နဲ႔ ဇာတ္ ကားတစ္ကား ၿပီးသြားတတ္တာမ်ိဳး ေတြ ရွိေတာ့ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံေတြ မလိုေတာ့ဘူး။ အဲလို အခက္အခဲ ေလးေတြရွိပါတယ္။
ဇာတ္ကား တစ္ကားမွာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ပဲ ဇာတ္ပို႔ရပို႔ရ ဇာတ္ထဲမွာ စိတ္ထည့္ၿပီး ႐ိုက္ကူးတယ္
စိုင္းေအာင္တင့္
ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံ အလႊာက ဇာတ္တစ္ခုမွာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဇာတ္ကို ေကာင္း ေအာင္ပို႔ေပးရတယ္ ဆိုတာ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံက တအား အေရးႀကီး ပါ တယ္။ ဖုိက္တင္ ဇာတ္ကားမွာ မင္းသားေကာင္းဖို႔ အတြက္ ဇာတ္ပို႔ ေတြက ေမႊေပးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တအား အေရးပါပါတယ္။ အခုေခတ္ မွာေတာ့ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံ ေတြ အေပၚ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံ ေတြလုပ္ရတာ အဆင္ ေျပမႈ ရွိလာတယ္။ ဇာတ္ကား တစ္ ကား မွာ ဘယ္လိုပံုစံ နဲ႔ပဲ ဇာတ္ပို႔ ရပို႔ရ ဇာတ္ထဲမွာ စိတ္ထည့္ၿပီး ႐ိုက္ ကူးတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွစ္ ၁ဝဝ ျပည့္ ျဖစ္လာသလိုပဲ ေနာက္ထပ္လည္း အဓြန္႔ရွည္ေအာင္ အားလံုး ဆက္လက္ ႀကိဳးစား သြားၾကမွာပါ
ဝါဝါေအာင္
ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံဆို ဟိုးေရွးအစဥ္ အဆက္ကတည္း ကိုက အေရးႀကီးတဲ့ အခန္း က႑မွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဇာတ္ကား တစ္ကား ဆိုတာလည္း ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံ မပါရင္ မၿပီးပါဘူး။ ဇာတ္ကားတစ္ကား အဆင္ေျပစြာ နဲ႔ ဇာတ္ကိုေရာက္ေအာင္ ဇာတ္ပို႔ေတြ က ပို႔ေပးရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လည္း အဓိကမင္းသား၊ မင္းသမီး ၿပီးတာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရတာက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ပို႔ေပးတဲ့ ပံုစံ မ်ိဳးကို ေတာ္ေတာ္ေလး ႐ိုက္ကူးလာ ၾကတယ္။ ဇာတ္ကား တစ္ကားဆိုတာ လည္း တစ္ေယာက္တည္း ေကာင္း ေနလို႔ မၿပီးေသးဘူးေလ။ အားလံုး တက္ညီလက္ညီ နဲ႔ အဓိကသ႐ုပ္ ေဆာင္ေရာ၊ ဇာတ္ရံေတြေရာ အကုန္လံုး ေကာင္းမွသာ ဇာတ္ကား ေကာင္း တစ္ ကား ျဖစ္ လာတာပါ။ အခုခ်ိန္မွာ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံေတြက အရင္ကထက္ ပိုလို႔ေတာင္ မ်ားလာ ပါေသးတယ္။ အန္တီဝါ အပါအဝင္ တျခား မင္းသမီး က်ေတြဆို အဓိက ဇာတ္ရံေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ ထပ္ တခ်ိဳ႕ တခ်ိဳ႕ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြလည္း ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံေနရာ ကို ဝင္တာ အမ်ားႀကီး ရွိလာပါတယ္။ ဇာတ္ပို႔ေတြ က အရင္ကထက္ မ်ား လာတဲ့အတြက္ ႐ုန္းကန္ၾကရ တာ ပါပဲ။ ေနရာတစ္ ခုမရမခ်င္းေတာ့ အားလံုး ႐ုန္းကန္ ၾကရတယ္။ ႀကိဳးစားရမယ္။ အန္တီဝါတို႔လည္း ဒီလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့ၾကတာပါ။ အန္တီဝါ ရဲ႕ေနာက္မွာ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္း ဆိုတာရယ္၊ ေနာက္ခံ မိသားစု အတြက္ ဆိုတာရယ္ေတြနဲ႔ ႀကိဳးစား ေနဆဲ၊ ႐ုန္းကန္ေနၾကဆဲပဲ။ အဆင္ ေျပတယ္ ဆိုၾက႐ံုေလးပါ။ အန္တီဝါ ေရာက္ေနတဲ့ အေနအထား နဲ႔ ဇာတ္ပို႔ေနရာမွာ တန္းတစ္ခု၊ ေနရာ တစ္ခုေတာ့ ေပး လာၾကတယ္။ ဇာတ္ကား႐ိုက္ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပြဲအခမ္း အနား တစ္ခုကို သြားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနရာ ေပးတယ္။ အန္တီဝါလည္း ဟိုးအရင္ က ေနရာေပး မခံရတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ အန္တီဝါ့ အေျခ အေန အေလ်ာက္ ထိုက္သင့္ တဲ့တံု႔ျပန္မႈ တစ္ခုေတာ့ရွိလာ ပါ တယ္။ အန္တီဝါ တို႔ေလာက သား ေတြကလည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ႏွစ္၁ဝဝ ျပည့္ ျဖစ္လာသလိုပဲ ေနာက္ ထပ္ လည္း အဓြန္႔ရွည္ေအာင္ အားလံုး ဆက္လက္ ႀကိဳးစားသြားၾကမွာပါ။