သီခ်င္းမ်ားနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးလူသား (သို႔မဟုတ္) ေတးေရးကိုေနဝင္း

0
154
KODAK Digital Still Camera
KODAK Digital Still Camera
KODAK Digital Still Camera

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အသက္ ၆၇ ႏွစ္ရွိေနၿပီျဖစ္သည့္ ေတးေရးကိုေနဝင္းႏွင့္ ေမလ ေနာက္ဆံုးပတ္မ်ားထဲမွတစ္ရက္တြင္ ေတြ႕ဆံုျဖစ္သည္။ ကိုေနဝင္းေနထိုင္ရာ အင္းစိန္၊ ႀကိဳ႕ ကုန္းရွိ ေနအိမ္တြင္သြား ေရာက္ေတြ႕ဆံုျဖစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ ကိုေနဝင္းအိမ္ေရာက္ခ်ိန္ မိုးက သည္းသည္း မဲမဲရြာေနသည္။ ” ခင္ဗ်ားတို႔မလာခင္ေလးမွာ မီးပ်က္ေနတာ။ ခုျပန္လာၿပီဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကံေကာင္းတယ္” ဟု သူက ခရီးဦးႀကိဳျပဳရင္းေျပာသည္။

တီရွပ္အနက္၊ ေဘာင္းဘီရွည္ ႏွင့္ သူ႔ဟန္ပန္က အသက္အရြယ္ ႀကီးျမင့္သည့္တိုင္လတ္ဆတ္ေသာ ဂီတသမားတစ္ဦးအသြင္ကို ေဆာင္ေနသည္။ သူကေရာ့စတီးဝပ္ႀကိဳက္သည္။ ပရက္စေလႀကိဳက္သည္။ Scorpion ႀကိဳက္သည္ဟုဆိုသည္။ သူႏွစ္သက္သည့္ သီခ်င္းမ်ားအေၾကာင္း၊ သူဆြဲေလ့ရွိေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားအေၾကာင္း၊ အာလာပ၊ သလႅာပအနည္းငယ္ေျပာဆိုၾကၿပီး ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေရးဆြဲဖြဲ႕အားေကာင္းသည့္ သူ႔ကို ေကာ္ပီသီခ်င္းမ်ားႀကီးစိုးသည့္ ေခတ္ကာလမွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းမ်ားေရးဖြဲ႕ျဖစ္ပံု အေၾကာင္းေမးျဖစ္သည္။

” ေရဒီယိုကလာတဲ့ မိုနီသီခ်င္းေတြပါ့။ အဲဒီမွာတယ္၊ မယ္၊ ကြယ္၊ ေမ၊ ေရ၊ ေလ စသည္ျဖင့္ အဲဒီလိုကာရန္ေတြေပါ့။ အဲဒီလို ကာရန္ကိုက္ေရးတာေတြကို ကြၽန္ေတာ္မလုပ္ခ်င္ ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပံုစံတစ္မ်ိဳးကို ခ်ီတက္ရမယ္။ ” အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္” သီခ်င္းမွာၾကည့္။ တစ္ခါ တေလႀကံဳမယ္၊ အေကာင္းအဆိုးလည္း ေတြ႕ရမယ္။ အလိုက္အထိုက္ ေပါ့ေလ။ ေကာင္း၊မယ္၊ေလ စသည္ ျဖင့္ အဆံုးသတ္ထားတယ္။ အဲဒါပါပဲ။ ေရဒီယိုကလာတဲ့ သီခ်င္းေတြကို ၿငီးေငြ႕လို႔။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေနာက္တိုင္းဂီတရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ မကင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ သီခ်င္း ကြၽန္ေတာ္ေရးတဲ့ အခါမွာ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ ျပည္ပက Artist ေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေတြကို ႏွင္ထုတ္လိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္က်န္ေအာင္လုပ္တယ္။ ေကာ္ပီအေနနဲ႔ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို ေရးမိတယ္။ ရန္ကုန္မွာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ရပ္တည္ရမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္က အေရးသမားပဲလုပ္လို႔ရမယ္။ အဆိုေတာ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။

ကိုေနဝင္းကို ၁၉၅ဝခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး အသက္ ၁၃၊ ၁၄ႏွစ္ ဝန္းက်င္မွာ စတင္ကာ သီခ်င္းမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ သူ၏နာမည္ေက်ာ္ “ေမာင့္လျပည့္ဝန္း” သီခ်င္းကို ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကာလမ်ားတြင္ ေရးသားၿပီးစီးခဲ့သည္ဟု သူကဆိုသည္။ ” ကြၽန္ေတာ္ ၁၃ ႏွစ္သား ေလာက္မွာ စေရးတယ္။ ေကာ္ပီသီခ်င္းေလးေတြ စေရးတာေပါ့။ မႏၲေလးမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ Lonely Heart ဆိုၿပီး တီးဝိုင္းစဖြဲ႕ တယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ Lead ဂစ္တာတီးတယ္။ Classical ဂစ္တာက ေနာက္မွတီးတာ။ လန္ဒန္အတ္ဦးအုန္းေမာင္ရဲ႕သား ရီတာအုန္းေမာင္က သင္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ကိုေရာက္တယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္မွာ “ေဒါက္ေဒါက္ ဘယ္သူလဲ’ ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေခြထြက္ခဲ့ေသးတယ္။ ေကာ္ပီ၁ဝပုဒ္၊ owntune တစ္ပုဒ္ပါတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။

“ကြၽန္ေတာ္က “ေမာင့္လျပည့္ဝန္း” ကို ေနာင္မြန္မွာေရးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မၿပီးေသးဘူး။ ကြယ္လြန္ျခင္း၊ အလည္လြန္ျခင္းစသည္ျဖင့္ စာသား ေတြေရးၿပီး နယ္ကြၽံျခင္း၊ မေရးရ ေသးဘူး။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာသြားတယ္။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ဦးသန္႔အေရးအခင္း မျဖစ္ခင္ေပါ့။ စိုင္းထီးစိုင္တုိ႔၊ ဆြန္က်ဲအိုတုိ႔ အခန္းမွာေနၿပီး ေရးလိုက္တယ္။ သီခ်င္း အဆံုးသတ္ၿပီးေတာ့ အေဆာင္ေရွ႕ ေတြမွာ တီးၾကတယ္။ ” ခ်စ္၍စြန္႔သြားတဲ့မင္းကို စြန္႔၍ ခ်စ္သြားမယ္” ဆိုၿပီး စကားလံုးေလး လွည့္သံုးလိုက္တယ္။ အမွတ္တမဲ့ေရးလိုက္ေပမယ့္ အမွတ္တရ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒါေရးၿပီး ၁၉၇၆ခုႏွစ္မွာ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္တယ္။ တစ္ခါေက်ာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္ ေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္က သူ႔ကိုအဲဒီ သီခ်င္းေရာင္းပါဆိုၿပီး လာေျပာတယ္။ သူ႔ရဲ႕ စိတၲဇအလြမ္းထဲမွာ အဲဒီသီခ်င္းပါလာတယ္” ဟု သူက ေမာင္႔ လျပည့္ဝန္းသီခ်င္း ေနာက္ခံ ရာဇဝင္ကို ေျပာျပသည္။

ကိုေနဝင္းသည္ သူ၏ဂီတသက္တမ္းႏွစ္ ၄ဝ အတြင္း သီခ်င္းပုဒ္ေရ ၅ဝဝ နီးပါးခန္႔ ေရးသားခဲ့ၿပီး ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္အပုဒ္ ၃ဝဝေက်ာ္၊ ေကာ္ပီသီခ်င္း ၂ဝဝနီးပါး ေရးသားခဲ့ သည္။ ကိုေနဝင္းတုိ႔အုပ္စုသည္ အာဏာရွင္ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသူ မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ တင္းၾကပ္ေသာ ဆင္ဆာ ေအာက္တြင္ ေဝ့ဝိုက္ကာ ေရးစပ္ခဲ႔ေသာ သူ၏သီခ်င္းမ်ားသည္ အဖိ ႏွိပ္ခံျပည္သူတုိ႔ကို ကိုယ္စားျပဳခဲ့သည္။ ” နင့္ကိုငါခ်စ္တယ္။ ငါ့ကိုနင္ ခ်စ္မလားဆိုရင္ နင္/ငါ ဆိုတာ ႐ိုင္းတယ္။ ငါထည့္လုိ႔မရဘူးတဲ့။ ဆင္ဆာကပိတ္တယ္။ တစ္ခါ မီးပါတဲ့ စကားလံုးထည့္လုိ႔မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ တင့္တင့္ထြန္းဆိုတဲ့ “နမ္းပါ’ သီခ်င္းမွာ အနမ္းေတြမ်ားေနၿပီတဲ့။ ေနာက္တစ္ခါ အနမ္းႏွစ္ခါထက္ပိုရင္ ဆင္ဆာျဖတ္မယ္ေျပာတယ္။ ေတာင္စြယ္မွာ စီးဆင္းေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလး အေၾကာင္းေရးတာေတာင္ေတာင္ စြယ္ရဲ႕ဟိုဘက္မွာ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႕ ေတြရွိတယ္ဆိုၿပီးဆင္ဆာပိတ္တယ္” ဟု သူကေျပာသည္။

တင္းက်ပ္သည့္ဆင္ဆာ၊ ထိလြယ္ရွလြယ္သည့္ အာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္တြင္ ျပည္သူတုိ႔ဘက္မွ ရပ္တည္ ေသာ စာသားမ်ားျဖင့္ တြန္းလွန္ခဲ့ေသာ ကိုေနဝင္း၏ သေဘာထားမွာ မည္သို႔ရွိသနည္း။ ” ကြၽန္ေတာ့္ကိုအားေပးတဲ့ ပရိသတ္ေတြရွိလာေလ ကြၽန္ေတာ္ ပိုႀကိဳးစားေလပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ဝမ္းစာအတြက္ ကိုးပုဒ္ေရးရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ တစ္ပုဒ္ေရးတယ္။ ဆယ္ပုဒ္စလံုးေရးၿပီး အားလံုးကို ကိုယ့္ဗိုက္ထဲ ထည့္တာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ ျပန္ၾကားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ Wave တစ္ခုနဲ႔ စီးေမ်ာလိုက္တယ္” ဟုသူ၏ သေဘာထားကို ကိုေနဝင္းက ေျပာသည္။ ရသေျမာက္ေရးဖြဲ႕သည့္ ေတးေရးဆရာတစ္ဦးအေနျဖင့္ အပိတ္အပင္အတားအဆီးမ်ားၾကားတြင္ အားမလို
အားမရျဖစ္ရသည့္အခါမ်ားလည္း ရွိသည္။ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရာေခတ္ ႀကီးတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ေရးသားခဲ့ေသာ သူ၏သီခ်င္းမ်ားထဲမွအခ်ိဳ႕ကိုလည္း ယခုပြင့္ လင္းလာသည့္ ေခတ္က်မွ ျပန္လည္ထုတ္ေဝရသည္မ်ားလည္းရွိသည္ဟု သူက ဆိုသည္။

” ကိုမြန္းေအာင္စီးရီးအသစ္ထဲမွာ အရင္ကဆင္ဆာအပိတ္ခံရတဲ့ သီခ်င္းေတြကို အသစ္ျပန္ေရးၿပီး ထည့္ထားတာလည္းပါတယ္။ အခုအသစ္ထပ္ေရးတာေတြလည္းရွိ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္အခုကြၽန္ေတာ့္သီ ခ်င္းေတြ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္ဆိုၿပီး ျပန္ထုတ္ဖို႔ရွိတယ္။ သီခ်င္းစာအုပ္ေလးေပ့ါ။အဲဒါေလးထြက္ၿပီးရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အတၴဳပၸတိၱနဲ႔သီခ်င္းေလး ေတြအေၾကာင္း အတၴဳပၸတိၱစာအုပ္ေလးထုတ္မယ္။ အဲဒါကိုကြၽန္ေတာ့္သားက ကူညီၿပီးေရးေပးေနတယ္” ဟု သူကေျပာတာေၾကာင့္ ကိုေနဝင္းသီခ်င္းမ်ားစုေဆာင္းလိုသူတုိ႔ အတြက္ ဝမ္းသာမိသည္။

” အားလံုးပဲသတၱိရွိၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ သတၱိရွိတယ္ဆိုတာ လူသတ္ရဲတာကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ႀကံဳလာသမွ် ဒုကၡေတြကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္တာကိုမွ သတၱိလုိ႔ေခၚတယ္။ ခုလိုအေျပာင္းအလဲ ကာလမွာလည္း ဒုကၡေတြႀကံဳႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုလည္း သတၱိရွိရွိနဲ႔ႀကံ႕ႀကံ႕ခံေက်ာ္လႊားပါလုိ႔။ ကြၽန္ ေတာ္လည္း ႀကံ႕ႀကံ႕ခံၿပီးေနေနဆဲပါ” ဟု ျပန္ခါနီး သူေျပာလိုက္သည့္စကားမွာ သူ႔မာန္သူ႕ဟန္ႏွင့္ သူ႔စိတ္ဓာတ္ကို ျမင္ရသည္။ “အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္”၊ “ေနာက္ဆံုးအိပ္မက္’၊ “ေမာင့္လျပည့္ဝန္း”၊ “သဇင္ေၾကြတဲ့ေဆာင္း” ၊ “ေမာင္ငိုမယ္မိုးသည္းထဲမွာ” စသည့္သီခ်င္းမ်ားအျပင္ သီခ်င္းေကာင္းမ်ား စြာေရးဖြဲ႕ခဲ့သည့္ ကိုေနဝင္း၊ အာဏာရွင္ေခတ္ထဲမွာ သီခ်င္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ျပည္သူဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ့သည့္ ကိုေနဝင္း၊ က်န္းမာေရးမေကာင္းေသာ္ျငားလည္း စိတ္ဓာတ္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ကိုေနဝင္းသည္ ျပည္သူတို႔၏ရင္ထဲတြင္ အၿမဲရွိေနဦးမည္လည္း ျဖစ္သည္။

ရဲရဲ


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here