” ကုိယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ႐ုိးရာဂီတရွိတဲ့အတြက္ ဒါေတြကုိေသသည္အထိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္သြားမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္နဲ႔ေလ်ာ္ ညီစြာလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ရမွာပဲေလ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း အေနာက္တုိင္း တူရိယာေတြနဲ႔ တီးခတ္ခဲ့တာေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေျခရင္း၊ ေခါင္းရင္းခြဲတတ္ရပါမယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဆုိရင္ သူ႔႐ုိးရာအေနနဲ႔က သတ္သတ္ရွိတယ္။ သီးသန္႔ဘာမွ မေရာယွက္ဘူး။ ကုိယ့္ႏိုင္ငံက်မွ မင္းတုိ႔ ႐ုိးရာက ဘယ္ဟာလဲဆုိရင္ ဗုံတစ္လုံး ေတာင္မွထုတ္မျပရဲဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ လယ္ သာေတြ၊ ပလတ္စတစ္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနလုိ႔။ ဒါမင္း တုိ႔တူရိယာလားလုိ႔ေမးရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ရွက္ပါတယ္။ ႐ုိးရာေပ်ာက္ေနၿပီေလ။ ဗုံတစ္လုံးျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာကလည္း ေတာ္ေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ပညာရွင္ႀကီးေတြ လုပ္ခဲ့ရတာေလ။ ဒီဘက္ေခတ္က်ေတာ့ အလြယ္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကအစ မကင္းပါဘူး။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္သတိထားၿပီး ထိန္းသိမ္းဖုိ႔က တာဝန္ ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကုိလည္း ကူညီရာလည္း ေရာက္တယ္။ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ကုိလည္း တက္ေစပါတယ္” လုိ႔ ျမန္မာေတြရဲ႕ ႐ုိးရာဂီတတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဆုိင္းပညာရပ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမန္မာျပည္ ေက်ာက္စိမ္းက သူ႔ရဲ႕အျမင္ကုိ ေျပာျပပါတယ္။
သဘင္အစည္းအ႐ုံးအေနနဲ႔ လက္ရွိမွာေတာ့ ဆုိင္းပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးကာ ဆုိင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကုိ သတ္မွတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး ဆုိင္း ပညာရပ္မ်ား ျပန္႔ပြားေအာင္အတြက္ကုိလည္း သဘင္အစည္း အ႐ုံး(ဗဟုိ)အေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိင္းပညာရပ္အေၾကာင္းကုိ ေလ့လာလုိက္စားၿပီး ဗဟုသုတအေန နဲ႔ မသိတာေတြကုိ ေမးဖုိ႔ဆုိရင္ နားလည္တတ္ကြၽမ္းတဲ့ ဆုိင္းပညာရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမွာျဖစ္ကာ သူ႔ အေနနဲ႔လည္း တတ္အားသေရြ႕ ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔ အဆင္သင့္ရွိပါေၾကာင္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံသဘင္ ပညာရွင္မ်ားအစည္းအ႐ုံး (ဗဟုိ)တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ျမန္မာျပည္ေက်ာက္စိမ္း က ေျပာပါတယ္။
လင္းအကၡရာ