သတၱိေတာင္ပံမ်ား

0
232

“ေရာက္တဲ့ေနရာမွ စပါ
သင့္ရွိတာကို ေဖာ္ထုတ္ပါ
အဲဒီမွ တစ္ဆင့္ တစ္ခုခုကို
ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ”
ဆိုသည့္ ပညာရွင္ ”ေဂ်ာ့ဝါရွင္ တန္”ရဲ႕ အဆိုစကားအရ ရရွိလာ ေသာ လူ႔ဘဝတြင္ ေရာက္သည့္ေနရာ မွ စတင္ရေပမည္။ အလုပ္တစ္ခုမွာ အေရးႀကီးဆံုးအပိုင္းက အစျဖစ္ သည္။ အစတစ္ခုကို စလိုက္မိသည္ ႏွင့္ အခက္ကို ေက်ာ္ခဲ့ၿပီမို႔ အလြယ္ ပိုင္းကို ေရာက္ရွိလာပါၿပီ။ ပင္လယ္ ကို ျဖတ္လွ်င္ လႈိင္းႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသလို လူေတြႏွင့္ ေနရေသာ ေလာကမို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေတာ့ ရင္ဆုိင္ရေပ မည္။ လူဆုိသည္မွာ ပင္လယ္ထဲတြင္ သီးသန္႔ေနထုိင္ေသာ ကြၽန္းတစ္ကြၽန္း မဟုတ္၍ ဝဲႏွင့္ဂယက္ေတြ ဝိုင္းဝိုင္း လည္ေနသည့္ ဝန္းက်င္ႏွင့္ စီးခ်င္း ထိုးရေပမည္။

ဤေနရာတြင္ ”လႈိင္းေၾကာက္ လွ်င္ ေလွသမားမလုပ္နဲ႔”ဆိုေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေမာင္ယဥ္ေအာင္၏ စကား သည္ အဖိုးတန္ေပစြ။ ဝန္းက်င္ ဂ ယက္ ဘယ္လိုပင္႐ိုက္ခတ္ပါေစ ”စြန္ဆိုသည္မွာ စုန္ေလတြင္ မတက္၊ ေလကို ဆန္ရင္းသာ အျမင့္ကို တက္ စၿမဲျဖစ္သည္”ဟု ဝင္စတန္ခ်ာခ်ီေျပာ သလို ”လူ႔ဝန္းက်င္ကို စြန္သဖြယ္ လည္း ရင္ဆုိင္မွ အႏုိင္ရေပမည္။”

”စြန္႔လႊတ္မႈျဖင့္ အမ်ားအတြက္ စြန္လႊတ္သလို ကိုုယ့္စြန္ေလးအထက္ ကို တက္ေနတာျမင္လွ်င္ ပီတိနဲ႔ၾကည္ ႏူးေနရမည္”ဟု ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ က ဆံုးမထားျပန္ပါသည္။ ေလဆန္ တြင္ ပ်ံတက္သြားေသာ မိမိစြန္ေလး ကို ၾကည့္႐ႈရင္း လူ႔ေလာက အနိမ့္ အျမင့္ကို ႐ုန္းကန္ရေပမည္။

အရွိန္အဟုန္ ျပင္းျပင္းႏွင့္ ပစ္ ခြင္းလုိလွ်င္ …ေလးညိႇဳ႕ကို ျပင္း ျပင္းဆဲြရသလို ေရတံခြန္ရဲ႕ စီးဆင္းမႈ အရွိန္မ်ဳိးျဖင့္လည္း ေလာကကို အန္ တုရင္း ရင္ဆုိင္ရေပမည္။ ထိုသို႔ရင္ ဆုိင္ဖို႔အတြက္ သတိၱမ်ား လိုအပ္ သည္။ ‘သတိၱ’ဆိုသည္မွာ …ကိုယ့္ ဒူးကိုယ္ခြၽန္သလို ကိုယ့္ဆူးကိုယ္ခြၽန္ ရေသာ စြမ္းအင္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ‘သတိၱ’ဆိုသည္မွာ သူရဲေကာင္းတို႔၏ အရည္အခ်င္းျဖစ္ သည္။ ထိုသတိၱအေၾကာင္းကို မဟာ ေဆြက

” ၁။ သတိၱရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္

၂။ ဗ်တိၱရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္

၃။ မ်ဳိး႐ုိးရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္

၄။ ေနာက္လိုက္ရွိေသာ ေခါင္း ေဆာင္

၅။ လူထုႏွင့္ ေပါင္းစည္းမႈအခြင့္ အေရး ရယူႏုိင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္” ဟု ေခါင္းေဆာင္အဂၤါရပ္ ၅ မ်ဳိးကို ေဖာ္ထုတ္ထားသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ ေစ လူ႔ေလာကကို သတိၱျဖင့္ ရင္ဆုိင္ ရမည္။ ”ေၾကာက္တတ္လွ်င္ ႏွစ္ခါ ေသသည္”ဟု ေျပာၾက၍ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ယံုၾကည္မႈရွိမွ အႏၲရာယ္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေပမည္။”ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ယံုၾကည္တာ သူရဲေကာင္း” ဟု အေမရိကန္သမၼတ လင္ကြန္း၏ အ ဆုိအရ ယံုၾကည္မႈခြန္အားျဖင့္ သတိၱမ်ား ထားရွိဖို႔လိုသည္။ ”ကိုယ့္ ဘဝ၏ ပဲ့ကိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္သာပင္ ျဖစ္သည္။” မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲလံု႔လျဖင့္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္။ ထုိႀကိဳးစားမႈအတြက္ အင္အားျဖစ္ ေစေသာ စကားစုေလး တစ္ခုက –

”လူေတြဟာ …တစ္ခါတစ္ခါ ေတာ့လည္း သူတို႔ကံၾကမၼာရဲ႕ အရွင္ သခင္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ …”တဲ့

”Men at Sometime are masters of their fates ” လူတုိင္း လူတုိင္း ကုိယ့္ကံၾကမၼာရဲ႕ အရွင္ သခင္ေတြျဖစ္ေအာင္ ရင္ဆုိင္ရင္း ကိုယ္က ေကာင္းေသာ္လည္း ဝန္း က်င္မေကာင္း၍ ကိုယ့္ေခါင္းေရြ႕စရာ မလုိေပ။

ပတ္ဝန္းက်င္ ပါးစပ္မ်ားက ကုိယ့္ကို ေဝဖန္ေျပာဆိုပုတ္ခတ္လာ လွ်င္လည္း ခြင့္လႊတ္မႈျဖင့္ အႏုိင္ယူ ၿပီး ကိုယ့္ခရီးကို ဆက္ရမည္။ ”ပါ ရွင္း”လူမ်ဳိးတို႔တြင္ သူတစ္ပါးကို ျပစ္ တင္ေျပာဆိုသူမ်ားအတြက္ သတိ ေပးထားခ်က္ တစ္ခုရွိသည္။ ”သူ တစ္ပါးထံသို႔ လက္ညိႇဳးေငါက္ေငါက္ ထိုးေျပာလွ်င္ အျခားလက္ ၄ ေခ်ာင္း သည္လည္း မိမိထံသို႔ လာသည္ကို သတိျပဳ”တဲ့။ သို႔အတြက္ ပတ္ဝန္း က်င္က ကိုယ့္ကို ေဝဖန္ခဲ့လွ်င္လည္း ကိုယ္က ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျပန္လည္မေဝ ဖန္ဘဲ မိမိကုိယ္ မိမိ ျပန္လည္ေဝဖန္ ၍ အမွန္ရွာရမည္။

လူ႔ေလာကဆိုတာ …ၾကည့္ ျမင္သလိုပဲ ျမင္တတ္ၾကပါသည္။ ကိုယ္က အေကာင္းဘက္က ၾကည့္ ခဲ့လွ်င္ မိမိေတြ႕ျမင္ရေသာ ပတ္ဝန္း က်င္သည္လည္း၊ အေကာင္းပင္ျဖစ္ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မိမိဘက္မွ အဆိုးအျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ခဲ့လွ်င္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္ဘက္မွလည္း အဆုိးျပန္ ျမင္ေပမည္။ ပင္လယ္ေပၚမွာ တိမ္ အေရာင္ဟပ္သကဲ့သို႔ ကိုယ္ၾကည့္႐ႈ ေသာ ပစ္မွတ္အတုိင္း ေရာင္ျပန္ ဟပ္တတ္ၾကသည္မွာ လူ႔သေဘာ သဘာဝတစ္ခုျဖစ္သည္။

ေလာကဝန္းက်င္ မုန္တုိင္းဆင္ ေပမယ့္ ထုိးစစ္ဆင္ႏႊဲၾကရမွ မိမိသူ တစ္ပါး၊ လူႏွင့္ လူ႔ေလာက၏ တာ ဝန္ေက်ေပမည္။ ”လူတစ္ေယာက္ ၏ တန္ဖိုးကို သူျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ ေခတ္ႀကီးက သူ႔ပခံုးေပၚ တင္ေပး လုိက္သည့္ သမုိင္းတာဝန္ကို ဘယ္ အထိ သယ္ပိုးထမ္းေဆာင္ခဲ့သလဲ ဆို သည့္ အခ်က္နဲ႔ တုိင္းတာရမွာပဲ” ဟူ သည့္စကားကို ဗန္ေမာ္တင္ေအာင္ (၁၉၂ဝ-၇၈)က မကြယ္လြန္မီ ေျပာ ၾကားခဲ့ေသာ စကားက အတုယူမွတ္ သားစရာပါ။

”လူကို ေလာကက ႏုိင္တယ္၊ ေလာကကို သူေတာ္ေကာင္းတရား က ႏုိင္တယ္”ဟူေသာ စကားအတုိင္း ခႏၲီႏွလံုး လက္ကိုင္သံုး၍ သူေတာ္ ေကာင္းတရားျဖင့္ ရင္ဆုိင္လွ်င္လည္း ေလာကကို အႏုိင္ယူ၍ ရပါသည္။

”While there is Life, there is hope. ”

”ဘဝရွိလွ်င္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိ သည္မို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိေနသေရြ႕ လည္း ဘဝရွိရမည္ျဖစ္သည္။”

ကႏၲာရ ခေယာင္းလမ္းၾကမ္းကို ရင္ဆုိင္ရင္း ခရီးသြားေနရေသာ လူ႔ ဘဝသည္ ပုထုဇဥ္မ်ားပီပီ ကိုယ့္ကိုယ္ တိုက္ခိုက္လွ်င္ ျပန္၍တိုက္ခိုက္ခ်င္ ေသာ အာဃာတ၊ အတၱ၊ မာနစသည့္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးမ်ား ရွိတတ္ၾကေပ သည္။ မေန႔က ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးကို မနက္ျဖန္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႏွင့္ေပါင္းၿပီး ယေန႔သယ္ပိုးေနျခင္းသည္ အႀကီး မားဆံုးေသာ အဖ်က္အေမွာင့္ျဖစ္ သည္။ မိမိသယ္ယူလာသည့္ ဝန္ထုပ္ ေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိ ေလးလံ သည္ျဖစ္ေစ၊ မည္သူမဆို ညေနအထိ သာ ထမ္းထားႏုိင္တာမို႔၊ ၂၄ နာရီ အတြင္း ဖယ္ထုတ္ပစ္ႏုိင္လွ်င္ ေလာ ကခရီးတြင္လိမ့္မည္။ မိတ္ေဆြ၊ ရန္ သူဝန္းက်င္ေပါင္းစံုတို႔ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ အႏုိင္ရေပမည္။

”ဘူးေလးရာဖ႐ုံဆင့္”သလို ႀကံဳ ေတြ႕ခဲ့ရေသာ ေလာကဓံလႈိင္းဒုကၡတုိ႔ ကို ျပန္လည္ေတြးေတာေနျခင္းသည္ လည္း ဆံုး႐ႈံးျခင္းတစ္ရပ္မို႔

”သင္လုပ္ ေဆာင္ၿပီးသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား အေၾကာင္း ဘာမွမစဥ္းစားပါနဲ႔”ဟု စိတ္ပညာဆရာ ဝီလ်ံဂ်ိန္းက ေျပာဆို ဖူးသည္။

”ဘဝဆိုတာ ..ခ်ယ္ရီသီး ေတြ ထည့္ထားတဲ့ ဇလံုႀကီးတစ္လံုး ပါ”ဟု အေကာင္းျမင္ဝါဒသမားက အခုိင္အမာ ဆိုသည္။ လူ႔စ႐ုိက္ႏွင့္ လူေတြအႀကိဳက္ကို အလုိက္သင့္ ဆက္ဆံ၍ ”ငါဒီေန႔စကားေတြ အ မ်ားႀကီးေျပာတဲ့လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ရမည္။ ဒီလူေတြဟာ အတၱႀကီးသူေတြပဲ။ ဒါ ေပမဲ့ ငါ့စိတ္မွာ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ဘူး။ ဘာျပဳလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဒီလို လူမ်ဳိးေတြ မရွိတဲ့ ကမၻာဆိုတာ စိတ္ ကူးယဥ္၍ မရႏုိင္ဟု ”မားကပ္စ္ ၾသ ရိလိယပ္စ္”၏ အဆုိအရ လိုက္နာပါ လွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အေပးအယူ တည့္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ လူ႔ဘဝ ဆိုသည္မွာ လမိုက္ည၊ လျပည့္ည၊ အတက္၊ အဆင္း၊ အနိမ့္၊ အျမင့္တို႔ ရွိတတ္ၾကေပရာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျဖစ္စဥ္တုိ႔ကို လိုလိုလားလား ရင္ဆုိင္ ပါ။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျဖစ္စဥ္တုိ႔ကို သင္လက္ခံလုိက္ျခင္းသည္ ကံဆိုးမိုး ေမွာင္က်ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္တို႔ကို လြတ္ေျမာက္ေစဖို႔ ေက်ာ္လႊားျခင္းရဲ႕ ပထမအဆင့္ျဖစ္သည္”ဟု ဝီလ်ံဂ်ိန္း ကပင္ အဆုိရွိျပန္သည္။

အေမွာင္ညမ်ား လြန္ေျမာက္၍ မနက္ျဖန္သို႔ေရာက္ေအာင္ ေတာင့္ခံ ထားပါ။ သင့္အတြက္ အေမွာင္ညမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္သာ။ ယိမ္း ယိုင္ေနသည့္ စည္း႐ုိးကို လူတုိင္းက တြန္းထုိးခ်င္ၾကတာမို႔ ေျမနိမ့္ရာ လွံ စုိက္ရင္း အနိမ့္ပိုင္းသို႔ ေရာက္လွ်င္ လက္ညိႇဳးေငါက္ေငါက္အထိုးခံရေပ မည္။ အျမင့္ပိုင္းသုိ႔ ေရာက္လွ်င္ လက္ခုပ္ၾသဘာသံမ်ား ေဝေဝဆာ ဆာၾကားရမည္မွာ ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူ႔ သဘာဝပင္။ လူ႔စ႐ုိက္ေကာင္းေတြ ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရလွ်င္ အက်င့္ေကာင္း မ်ားရရွိ၍ လူ႔စ႐ုိက္ဆိုးမ်ားႏွင့္ ရင္ ဆုိင္ရလွ်င္ အက်င့္ဆိုးမ်ား ရရွိတတ္ တာမို႔ ပညာရဲ႕ အသီးအပြင့္ေတြကို ဆြတ္ယူရင္း လူတို႔သည္ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ လုပ္ယူႏုိင္ၾကေပ သည္။ ဝန္းက်င္ႏွင့္ရင္ဆုိင္လွ်င္ လူ႔ ဘဝရဲ႕ ဒုကၡမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရေပမည္။ သို႔ေသာ္ မိမိဒုကၡမ်ားကို သက္သာ ေအာင္ ျပဳလုပ္မည့္နည္းလမ္းမွာ အ ျခားသူမ်ား၏ ဒုကၡမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ၍ ေျဖသိမ့္ရန္ပင္ျဖစ္သည္”ဟု ”မဒမ္ေဗတီေနာင္”ကလည္း အဆုိ ျပဳထားသည္။ ဒုကၡႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ သတိၱရွိသူသည္ အေတာင္ေပါက္ သည္၊ သတိၱမရွိသူသည္ ခ်ဳိင္းေထာက္ ႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳမည္မို႔ သတိၱရွိဖို႔လိုသည္။

သံတစ္ေခ်ာင္းကို မီးႏွင့္ အပူ ေပး၍ အထုအႏွက္ခံၿပီးမွ ဓား ေကာင္းတစ္လက္ျဖစ္ႏုိင္သလို လူ႔ ဘဝသည္လည္း တုိက္ပြဲ ၂ ခုႏွင့္ အၿမဲတုိက္ခုိက္ေနရေပသည္။

(၁) အတြင္းတုိက္ပြဲ (မိမိကုိယ္ တုိင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရျခင္း)

(၂) အျပင္တုိက္ပြဲ (ဝန္းက်င္ တို႔ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ထုိးႏွက္ တုိက္ခုိက္ရ ျခင္းေပတည္း …”ဟု ‘ပီမိုးနင္း’ ေျပာစကားကို မွတ္သားႏွလံုးသြင္း၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တုိက္ခုိက္ရေသာ တုိက္ပဲြႏွင့္ ဝန္းက်င္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရ ေသာ အျပင္တုိက္ပြဲတို႔ကို ရင္ဆုိင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရမွ ဝန္းက်င္ေတာ တံတုိင္း ကို ခုတ္ထြင္ရန္ အသြားမေဟာင္း သည့္ ဓားေကာင္းတစ္လက္ရရွိေပ မည္။

ဝန္းက်င္ႏွင့္ထိေတြ႕လွ်င္ ဘယ္ လိုရင္ဆုိင္ရမည္ဆိုသည့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ ခ်က္ကို သိ၍ ”သည္းခံျခင္းဆိုတာ …ခါးသီးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ အသီးအပြင့္က ခ်ဳိတယ္” ဆိုသည့္ ေတြးေခၚရွင္ ‘႐ုိးစူ’၏ စကားသည္ အားေဆးတစ္ခြက္ပင္။ ဝန္းက်င္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ”သင့္အား ဒုကၡသည္ ဒုကၡမေပးသမွ် သင္လည္း ဒုကၡကို ဘယ္ေတာ့မွ ဒုကၡမေပးပါႏွင့္၊ ဒုကၡ မ်ားသည္ ကေလးငယ္မ်ားကဲ့သို႔ ေမြး ျမဴထားသည္ႏွင့္ ႀကီးထြားလာတတ္ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မုန္တုိင္းၿပီးမွ ေလျပည္လာ၍ သန္းေခါင္ၿပီးမွ အ႐ုဏ္ေရာက္ရသလို ဒုကၡၿပီးမွ သုခ ေရာက္ၾကသည္မို႔ ဝန္းက်င္ႏွင့္ အ ဆင္ေျပျခင္း၊ ဝန္းက်င္ကို ေအာင္ႏုိင္ ျခင္းဆိုသည့္ သုခအာဟာရကို စား သံုးၾကဖို႔ရာ ”သုခတစ္ခုကို သုခတစ္ ခုျဖင့္ ရ႐ုိးမရွိ၊ ဒုကၡႏွင့္ ရင္ဆုိင္မွ ရ တယ္။ ဒုကၡႀကီးကို ေၾကာက္ရင္၊ ဒုကၡ ေလးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရမယ္”ဆိုသည့္ ဆရာ ေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ဆံုးမစကားအတုိင္း ႀကီးငယ္မဟူ ေသာ ဒုကၡတုိ႔ကို ရင္ဆုိင္၍ လူ၊ လူ႔ ေလာကႏွင့္ လူ႔ဝန္းက်င္တို႔ကို ရင္ ဆုိင္ၾကရမည္။ ေကာင္းတာေတြ ေပါင္းစည္းတာထက္၊ ေပါင္းစည္း တာေတြ ေကာင္းဖို႔ လုိသည့္အတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ခြန္အားကို ေပါင္း စပ္၍ သတိၱအေတာင္ပံမ်ား တပ္ ဆင္ၾကပါစို႔။ ။

ေဌးၾကည္ (စလင္း)


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here