ျမန္မာျပည္စတီရီယို ဂီတေလာကဟာ ၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကာလမ်ားက စတင္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီကာလမ်ားက စတီရီယို တီးဝိုင္းမ်ား အသီးသီး ေပၚလာခဲ့ၾကၿပီး Play Boy , L P J, E Machine စတဲ့ တီးဝိုင္းမ်ားမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က သီခ်င္းေတြဟာ ႏိုင္ငံျခား သံစဥ္မ်ားေပၚမွာ စာသားထည့္ကာ ေရးဖြဲ႕တဲ့မွီျငမ္း ေကာ္ပီသံစဥ္မ်ား ေခတ္စားသလို ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ တီးလံုးမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕သီၾကတဲ့ သီခ်င္းမ်ားလည္း ေခတ္စားခဲ့ၾကပါတယ္။ အဆုိပါ ကာလမ်ားက ေပါ့ပ္၊ ေရာ့ခ္ဟန္ သီခ်င္းပံုစံမ်ား ေခတ္စားခဲ့ၿပီး ၁၉၈ဝ ေက်ာ္ကာလမ်ားမွာ ေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေရာ့ခ္ ဂီတေခတ္ဦးလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ ေခတ္ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္တို႔ရဲ႕ အင္ပါယာတီးဝိုင္း ေပၚေပါက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေရာ့ခ္ဂီတ အရွိန္အဟုန္ဟာ ပိုမို ျမင့္မားလာခဲ့ပါတယ္။အဲဒီေနာက္ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကာလမ်ားမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္နဲ႔ ေကာ္ပီ ေရာေထြးလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဂီတ ရပ္ဝန္းဟာ နာမည္ေက်ာ္ ေတးေရး၊ ေတးဆိုမ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ သလို ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စတီရီယို ဂီတေရစီးေၾကာင္းဟာလည္း အလြန္ ခိုင္မာလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ခိုင္မာတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းေပၚမွာ လႈိင္းသစ္ေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကာလကေတာ့ ၁၉၉ဝျပည့္ႏွစ္ ေက်ာ္နဲ႔ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ၾကား ကာလေတြမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ထင္သာျမင္သာ အျဖစ္ဆံုးကေတာ့ စတီရီယိုသံစဥ္ မယ္လိုဒီမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕သီတဲ့ ပံုစံမ်ားထဲမွ ခြဲထြက္ကာ စာသားကို ႒ာန္က႐ိုဏ္းက်က် ရြတ္ဆိုရတဲ့ ရက္ပ္ဂီတမ်ား ေပၚထြန္းလာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Acid ဆိုတဲ့ နာမည္ နဲ႔ ဂီတအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕က ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ မွာ “စတင္ျခင္း” ဆိုတဲ့ စီးရီးတစ္ေခြထြက္ရွိလာခဲ့ျခင္းက ျမန္မာျပည္ ဂီတေလာကရဲ႕ လႈိင္းသစ္ကို ျဖစ္ေပၚလာ ေစခဲ့ပါတယ္။ အက္စစ္အဖြဲ႕ရဲ႕ ရက္ပ္စာသားမ်ားကို ထိုကာလက လူငယ္လူရြယ္တိုင္း အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ ၾကၿပီး ဒီလိုအဖြဲ႕ေပါင္းမ်ားစြာလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္ ကာလေတြကိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂီတလႈိင္းသစ္ေတြ မ်ားစြာျဖစ္ထြန္း လာတဲ့ကာလလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ Acid , Theory , Too Big, Examplez , System, Zero , NS စတဲ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္ရက္ပ္ အဖြဲ႕ေတြအျပင္ Pop Group မ်ားလည္း မ်ားစြာျဖစ္လာထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ Boy Band , Girl Band မ်ားစြာလည္းေပၚထြန္းခဲ့ၿပီး Teen, NG2K, No, 102.7Fm, Bambino, Blue Berry ၊ ေျမပဲယို စတဲ့ အမည္အသီးသီး နဲ႔ လူငယ ဂီတအဖြဲ႕မ်ားစြာ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းလိုလို ေပၚထြန္းလာခဲ့တဲ့ ဒီအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ ဂီတပံုစံဟာ ေခတ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ၿပီး လူငယ္တို႕ရဲ႕ ရင္ခုန္သံနဲ႔ နီးစပ္ခဲ့ ပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းရဲ႕ ေရြ႕လ်ားမႈမွာ အဲဒီ ကာလက အဖြဲ႕ေတြရဲ႕အားေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါေနခဲ့ပါတယ္။ အဓိက အားျဖင့္ေျပာရရင္ အျခားဂီတ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာ ရွိေပမယ့္လည္း ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆိုတဲ့ ဂီတပံုစံသစ္ တစ္ခုကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ျခင္းက အဲဒီကာလရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
” အခုေတာ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္က Mainstream ျဖစ္သြားၿပီေပါ့။ အဲဒီကာလေတြတုန္းကေတာ့ အမ်ားႀကီး အေျပာအဆိုေတြ ခံခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒီလိုအေျပာအဆို ေတြနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ အရင္တုန္းက ေခ်ာင္းကေလး၊ ေျမာင္းကေလးလို႔ အေျပာခံခဲ့ရတဲ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဟာ အခုခ်ိန္မွာ ျမစ္ႀကီး၊ ပင္လယ္ႀကီးလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီဘက္ ေခတ္မွာေတာ့ လုပ္ငန္းက်ယ္ျပန္႔ရင္ က်ယ္ျပန္႔သေလာက္ ျပႆနာေလး ေတြလည္း ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလာကက ေသြးစည္းၾကပါတယ္” လို႔ ျမန္မာျပည္ဟစ္ေဟာ့ပ္ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္အဖြဲ႕ေတြထဲက တစ္ဖြဲ႕ျဖစ္တဲ့ Theory အဖြဲ႕မွ သားစိုးက ေျပာပါတယ္။ ယခင္ကာလမ်ားက ဂီတအမ်ိဳးအစား ခြဲျခားမႈမ်ားလည္းရွိခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အျမင္မၾကည္လင္ခဲ့ၾကေပမယ့္လည္း အခုကာလမ်ားမွာေတာ့ ေပါ့ပ္၊ ေရာ့ခ္၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္ စသျဖင့္ ဂီတ အမ်ိဳး အစားမ်ားကို မခြဲျခားေတာ့ဘဲ ဂီတဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပဲ အားလံုးဟာ တစ္ေသြးတစ္သားတည္း နဲ႕ ျမန္မာ့ဂီတကို ေရွ ့ဆက္တြန္းပို႔ ေနၾကပါၿပီ။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္္မ်ားက စတင္လိုက္တဲ့ အဖြဲ႕လိုက္ယဥ္ေက်းမႈဟာ ဒီေန႔ေခတ္ထိတိုင္လည္း ခိုင္မာစြာတည္ရွိေနၿပီး Rock Band မ်ား၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္အဖြဲ႕မ်ား ကိုယ္စီနဲ႕ ျမန္မာ့ဂီတအခင္းအက်င္းဟာ အရင္ကထက္ ခိုင္မာေတာင့္တင္းလ်က္ ရွိေနပါတယ္။ လက္ရွိ ၂ဝ၁၆၊ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ႏိုင္ငံ တကာနဲ႔ ပိုမိုကူးလူးဆက္ဆံမႈမ်ား မ်ားျပားလာတာနဲ႔အညီ ျမန္မာ့ဂီတသံစဥ္မ်ားဟာလည္း ကမၻာ့ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းထဲထိ ထိုးေဖာက္ဝင္ ေရာက္ရန္ အသင့္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါ တယ္။ စည္းလံုးညီၫြတ္စြာနဲ႔ ခ်ီတက္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာဂီတသမားတို႕ရဲ႕ အားသစ္မ်ားနဲ႔အတူ ဟန္ခ်က္ညီစြာနဲ႔ ျမန္မာ့ဂီတေရစီးဟာ ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားေနဦးမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ရဲရဲ