ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္မွာ ‘ႏွစ္ပါးသြား”က႑ဟာ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္သင့္ေနတာၾကာၿပီျဖစ္ၿပီး ဇာတ္သဘင္ က႑ ေမွးမွိန္ခဲ့တာဟာ ‘ႏွစ္ပါးသြား’က႑က်ဆင္းေမွးမွိန္ခဲ့လုိ႔ပဲျဖစ္ေၾကာင္း မင္းသားႀကီး စိန္ေအာင္မင္း မ်ဳိးဆက္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ သဘင္ပညာရွင္ ဦးေအာင္တင္ဝင္းကေျပာျပပါတယ္။
“ႏွစ္ပါးသြားကတာ ေကာင္းေနတယ္။ ႏွစ္ပါးသြားကုိ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ကျပတတ္တယ္ဆုိ ရင္ သူကျပမယ့္ေနာက္မွာ ဇာတ္ထုပ္ႀကီးက သူ႔ဘာသာသူ ရွင္းသြားလိမ့္မယ္။ အခုက ဘယ္လုိျဖစ္လဲဆုိေတာ့ ႏွစ္ပါးသြားက ေမွးမိွန္ေနတယ္။ ႏွစ္ပါးသြားေမွးမိွန္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီးေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ကုိ ျပန္လည္တုိးတက္ေစခ်င္ရင္ႏွစ္ပါးသြားက႑ကုိ တိတိ က်က်စနစ္ေလးနဲ႔ လုပ္ေပးပါ။ ႏွစ္ပါးသြားကလည္း ကခ်င္တုိင္း ကလို႔မရပါဘူး ။ သူ႔စည္ကမ္းနဲ႔သူ ရွိပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ‘ေဟာေျခေတာ္သံၾကားတယ္” တုိ႔ ‘အပါးခစားၾကပါစုိ႔ဆုိတဲ့ ‘ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ေျပာတဲ့စကားရဲ႕ အဓိပၸာယ္က သူတုိ႔က ေရွ႕ကလမ္းရွင္းလာတဲ့သူေတြ၊ ေနာက္ကလုိက္လာတာက သူ႕သခင္ႏွစ္ပါးတဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ’႔ႏွစ္ပါးသြား’ဟာ သိပ္စည္းကမ္းႀကီးတယ္။ စနစ္ရွိတယ္ဆုိၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာေတြက အဲဒီလုိေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ‘ႏွစ္ပါးသြား’ကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ရင္ ျမန္မာ့သဘင္ဟာ တစ္ဖန္ျပန္တင့္ တယ္လာပါလိမ့္မယ္” လို႔ သဘင္ပညာရွင္ဦးေအာင္တင္ဝင္းက ေျပာျပပါတယ္။ ဦးေအာင္ တင္ဝင္းက သဘင္ပညာရွင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္သလုိ သဘင္အစည္းအ႐ုံး (ဗဟုိ)ရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးတစ္ဦး အေနနဲ႔လည္း ယခင္က တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
လင္းအကၡရာ