လြမ္းရတဲ့ညကေလးေတြ

0
283

kkkkk

”မဂၤလာငယ္မွxx မ႑ိဳင္ေလ xx၊ေရာင္ဆုိင္ငယ္မွx ေလး မညx၊ သာေမာငယ္စည္ xx၊ နတ္ျပည္ ထိလုxxx ေပ်ာ္ဖြယ္ငယ္ ေကာင္းxx နတ္ေပါင္းစု၏xx ။ ေမ…႐ုဗဟုိ ထထျမင့္မိုရ္ထိပ္ မွာ xx ေဝဇယႏၲာက xx သူဇာနႏၵ xxx စိၾတႏွင့္ xxစိတၱဓမၼာ ထထထၾကင္ယာအမ်ား xx မိဖုရားေပါင္း xx ေထာင္ေသာင္းမxxx ။ ငါ သိၾကားမွာ xxx ထက္ဖ်ားငယ္စံ xx ဝန္းရံခ၏ xx။ နတ္မ်ားအမွဴး xx ။ လူတုိ႔ျပည္တြင္ xx ငါအရွင္သည္ xxx ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးမည္ xx လာသည္တစ္ခါ xx မဂၤလာစံခင္း xx။။ ပဲြေတာ္ေဘာင္ မွာxx ဂုဏ္ေရာင္ လင္းပါတဲ့ xxx မင္း အမ်ားတုိ႔ေလး xxx”ေပြးေတာင္လိပ္ ဘုရားပဲြခင္း ဆီက “သိၾကားနတ္သံ” စပ်ဳိးေနတာ ၾကားရေတာ့ ပဲြႀကိဳက္ေမာင္ ကြၽန္ ေတာ့္ မွာ ေနမထိ ထုိင္မသာ ရြပိုး ထုိးေနတယ္..။ အိမ္က မိသားစုက ပဲြခင္းက ေဝးေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို မသြားေစခ်င္ၾကဘူး။ ညခင္းဆုိေတာ့ ကား၊ ဆုိင္ကယ္တုိက္မွာ စိုးတာ လည္း ပါတယ္။ အျပန္တစ္ေယာက္ တည္း ျပန္လာတာ စိတ္မခ်တာ လည္း ပါတယ္ေပါ့..။ အိမ္က စိတ္ မခ်တာလည္း မေျပာ နဲ႔ေလ..၊ ကြၽန္ ေတာ့္ အသက္က ၅၇ ႏွစ္ျပည့္ ေတာ့မွာ..၊ လူကလည္း သူမ်ားေတြလို သန္သန္မာမာ မဟုတ္..၊ ဒီလထဲ ဘယ္ဘက္ ဒူးေခါင္းက နာေနေတာ့ ပဲြခင္း ထဲမွာ အေရးအေၾကာင္း ဒါမွ မဟုတ္ ရန္ျဖစ္ၾကရင္ သူတ ကာလို ေျပးေျပးလႊားလႊား မသြားႏုိင္..။ ဘယ္တစ္ လွမ္း..ညာတစ္လွမ္းနဲ႔သာ ပက္က်ိတစ္ေကာင္လို သြားေန ရတာ..။

ျမန္ျမန္ေလး ေျပးလာခဲ့ပါ ေတာ့လားလို႔ လိပ္ဘုရားပဲြခင္းက နတ္သံေပးေနၿပီ..။ အိမ္က စိတ္မခ် ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွေျပာမရ၊ တား မရေတာ့ လႊတ္လိုက္ရတာေပါ့။ ကြၽန္ ေတာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ္ပဲ..၊ ဒါဆုိ ဒါပဲ..၊ တေဇာက္ကန္း..တဇြတ္ ထုိးေကာင္..။အပ်ဳိေတာ္ ထြက္ခါနီးမို႔ ဆုိင္း ဝိုင္းက ေမာင္းနဲ႔ လင္းကြင္း တဲြဖက္ တီးမႈတ္သံ ၾကားေနရတယ္။ အဲဒါကို စင္တုိင္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္ေတြမွာ ႐ုပ္စံုသဘင္ကဲ့ သုိ႔ ကမၻာျပဳဟန္၊ ပ်က္ဟန္ေတြကို စ၍ မကျပေတာ့ဘဲ၊ အပ်ဳိေတာ္ခန္း ကုိ ပဲြဦးထြက္ ပဏာမအျဖစ္ ခင္း က်င္းကျပေလ့ရိွတယ္။ တစ္နည္း အားျဖင့္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္သည္ တို႔ ကျပရာမွာ ဇာတ္အိမ္၊ ဇာတ္ ကြက္ မတည္ေဆာက္မီ ပဲြဦးထြက္အျဖစ္ သိၾကားမင္းနဲ႔တကြ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွင္၊ ရြာေတာ္ရွင္ အပါအဝင္ (၃၇)မင္း နတ္အသီးသီးတုိ႔ကို ကန္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပံုရတယ္။ အဲဒီလိုကန္ေတာ့ သည့္အခန္းကို ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ မွာ ‘အပ်ဳိေတာ္ခန္း’ လို႔ ေခၚဆုိတာ သက္ႀကီးစကား- သက္ငယ္ၾကားခဲ့ဖူး ပါတယ္..။
xxx

မႏၲေလးကေန ေမၿမိဳ႕ကုိ တစ္မိ သားစုလံုး ျပန္ေျပာင္းလာခဲ့တာ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ကဆုိေတာ့ ၁ဝ ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ၿပီ..။ ဒီ ၁ဝ ႏွစ္ အတြင္း ဇာတ္ပဲြေတြ မၾကည့္ခဲ့ရဘူး။ ညံေတာပဲြ၊ လြတ္လပ္ေရးပဲြေတြမွာ လည္း ျမန္မာဇာတ္ပဲြေတြ ပါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ေနတာ က ေမၿမိဳ႕။ၿမိဳ႕ အဝင္ ေက်ာက္ေတာင္ (လြတ္လပ္ေရး ေအာင္ေစတီ) ဇိနမာန္ေအာင္ ေစတီ ေတာ္ႀကီးေရွ႕က ေက်ာက္ေတာင္ ရပ္မွာဆိုေတာ့ ေမၿမိဳ႕ရဲ႕ အေနာက္ ထိပ္နဲ႔ အေရွ႕ထိပ္ျဖစ္ေနတယ္။ ေတာ္ေတာ့္ကို ေဝးေတာ့ ပဲြမၾကည့္ ျဖစ္ဘူး။

တစ္ႏွစ္မွတစ္ခါ ရိွတဲ့ပဲြကလည္း ေဆာင္းတြင္းႀကီး။ ျပာသို-တပုိ႔တဲြလ ေမၿမိဳ႕ေဆာင္းကုိ ေရာက္ဖူးသူေတြက အေၾကာင္းသိသြားၾကေတာ့ အလည္ လာတာတို႔၊ ဘုရားဖူးတို႔ဆို ညအိပ္ ညဥ့္ေန မလာရဲေတာ့ဘူး။ လာၾက ရင္လည္း ညေန ၃ နာရီဆို ေတာင္ ေပၚကေန ဒုန္းဆင္းေျပးၾကတယ္။ ေမၿမိဳ႕သားစစ္စစ္ေတြေတာင္မွ တစ္ ႏွစ္တစ္ခါျဖစ္တဲ့ ညံေတာပဲြ၊ လြတ္ လပ္ေရးပဲြေတြမွာ ဇာတ္ပဲြမၾကည့္ၾက ဘဲ၊ ေပါင္းတင္းဝါးတုိ႔၊ မုန္႔ေခါင္းအံုး တို႔၊ ဝက္သားခ်ဥ္တို႔၊ အမဲခ်ဥ္တုိ႔၊ မုန္႔ ဟင္းခါးတုိ႔ စားေသာက္ၿပီး အိမ္ျပန္ လို႔ ဂြမ္းေစာင္ ထူထူ ႀကီးေတြထဲ လူ တစ္ကိုယ္လံုး ျမႇဳပ္ၿပီး ဇိမ္နဲ႔ေကြး အိပ္ေတာ့တာေပါ့။ အေအးႀကိဳက္တဲ့၊ ပဲြႀကိဳက္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ထိုနည္း လည္းေကာင္းပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ ေတာ္ကလည္း ေလငန္းျဖစ္ဖူးေတာ့ လူေကာင္းေတြနဲ႔ယွဥ္ၿပီး မမိုက္ရဲပါ ဘူး။ အသက္ ဥာဏ္ေစာင့္ ရတယ္ ေလဗ်ာ..ေနာ…။

ဒီႏွစ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေသခ်င္လို႔လား မသိဘူး။ ဇာတ္ပဲြကို အရမ္း အရမ္း ၾကည့္ခ်င္ေနတာဗ်..။ ၿပီးခဲတဲ့ ၂ဝ၁၄ ကတည္းက “ငါ လာမယ့္ႏွစ္ ေပြးေတာင္လိပ္ဘုရား ပြဲဇာတ္ပဲြ သြားၾကည့္မယ္။ ဘယ္သူမွ မတားၾကနဲ႔..” လို႔ တစ္ခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ ထုတ္ထားခဲ့တယ္။ မႏၲေလး သားဆုိေတာ့ ဇာတ္ပိုးက ရြပိုးထုိးေန ၿပီေလဗ်ာ..။ဆုိၾကပါစို႔ရဲ႕..။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ၂ဝ၁၅ မွာ ပဲြငတ္ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ေပြးေတာင္ လိပ္ဘုရား ပဲြက ဇာတ္ပဲြ ရိွရာကို တစ္ကိုယ္ေတာ္သြားၾကည့္ ျဖစ္တယ္ေပါ့…။

xxx

စင္တုိင္ၿပီး ျပည္ဖံုးကားကုိ လိပ္တင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္၊ ေနာက္ခံကားရဲ႕ ေရွးက်က် နန္းတြင္း ကားနဲ႔ ကပ္လ်က္ ခ်ထားတဲ့ ေသတၱာ တစ္လံုးေပၚမွာ အုန္း၊ ငွက္ေပ်ာ၊ ကြမ္း၊ ေဆး၊ လက္ဖက္တို႔နဲ႔ ျပင္ ဆင္ထားတဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြတစ္ပဲြကို ေတြ႕ျမင္ရတယ္။ တစ္စံုတစ္ဦးကုိ ပူ ေဇာ္ပသ, တင္ေျမႇာက္မယ့္ အခန္းရဲ႕ ေရွ႕ေျပး အထိမ္းအမွတ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္မ်ားက နားလည္ ထားၾကတယ္။ နတ္ကေတာ္ အဝတ္ အစားနဲ႔ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္အရြယ္ ဇာတ္မင္းသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ နတ္မ်ားကို ကန္ေတာ့ၿပီး ကျပတာ ကုိအစဲြျပဳၿပီးေတာ့ “နတ္ကန္ ေတာ့အက..”လို႔ ေခၚဆုိ ေၾကာင္းနဲ႔ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ႐ုိေသ ကိုင္းၫႊတ္တတ္ျခင္း ၊ယဥ္ ေက်းသိမ္ေမြ႕ျခင္းစတဲ့ ႐ုိးရာ သေဘာထား မ်ားကို ျပသရာ ေရာက္ေၾကာင္း စာအုပ္တခ်ဳိ႕ ေတြမွာ ေလ့လာဖတ္႐ႈမွတ္သား ဖူးပါတယ္..။

ပဲြမစခင္ ပဲြၾကည့္ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံသံေတြလည္း တိတ္ ဆိတ္သြားတယ္..။ ကြၽန္ေတာ္ လည္း လူၾကားထဲတုိးဝင္ၿပီး အားပါး တရ တင္ပ်ဥ္ေခြၿပီးေတာ့ ဇိမ္က်က်နဲ႔ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ အႏုပညာကုိ ခံစား ၾကည့္႐ႈေန တယ္။ ေမၿမိဳ႕ ကုိ ျပန္ေျပာင္း လာက တည္းက ဇာတ္ပဲြ မၾကည့္ရတာ ၾကာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ ေမ့ေနတယ္။

အပ်ဳိေတာ္အက ကေနရာမွ ကန္ေတာ့ပဲြရိွရာကို သြားၿပီး ကန္ ေတာ့ပဲြအား ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္ကိုင္ ေျမႇာက္ၿပီးေတာ့ နတ္ေတြကို ပသ ဟန္ျပဳၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ရွင္၊ နယ္ေတာ္ ရွင္၊ ရြာေတာ္ရွင္နတ္မ်ား အပါအဝင္ (၃၇)မင္း နတ္ခ်င္းမ်ား သီဆုိကာ နတ္အကအမ်ဳိးမ်ဳိး ကျပ တယ္..။” ေကာင္းခ်က္က ရက္စက္သယ္ ငါ့ေကာင္ရ” လို႔ တစ္ေယာက္တည္း အ႐ူးလို ေျပာေနမိျပန္ပါတယ္။ ဟုတ္ ပါတယ္၊ အႏုပညာ ကို ရင္ဘတ္ႀကီးနဲ႔ ခံစားတတ္ၾကသူမ်ားဟာ ကြၽန္ေတာ့္ လိုပဲ ႐ူးသြပ္ၿပီး အေဖာ္မပါတစ္ ေယာက္တည္း စကားေျပာ ဆုိေန တာ ေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ..။ အခု…ကြၽန္ေတာ္လည္း ထို႔အတူပါပဲ အပ်ဳိ ေတာ္ႀကီး သီဆုိကျပေနတာကုိ ၾကည့္႐ႈၿပီး ႐ူးသြပ္ သြားေၾကာင္း ဝန္ခံ ပါတယ္…။

အပ်ဳိေတာ္အကကုိ ‘နတ္ခ်င္း’ သီဆုိၿပီး ကႀကိဳးမ်ဳိးစံု ကြၽမ္းက်င္စြာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖေနတဲ့ အပ်ဳိေတာ္ႀကီး ကုိ အနီးကပ္ ၾကည့္ခ်င္လို႔ လူၾကားထဲ မနည္းတုိးေဝွ႔၊ ေရွ႕ခပ္က်က် ေနရာ ထိ အေရာက္ သြားၾကည့္လိုက္ပါ တယ္..။ အင္း… အသံကလည္း စီးစီးပိုင္ပုိင္၊ အကက လည္း ပိုင္ပုိင္ ႏိုင္ႏုိင္နဲ႔ ေကာင္းလွခ်ည္လားလို႔ ေသခ်ာ အကဲခတ္ ၾကည့္လိုက္မိပါ တယ္…။

“အိုး…လက္စသတ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ငယ္ငယ္က မႏၲေလး ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွာ ၿမိဳ႕ နယ္ေက်းရြာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသည္း စဲြ ျပည္သူ႔ အခ်စ္ေတာ္ မင္းသမီး ေရႊ အိ္မ္စည္ပါလားကြာ…”

ပထမညမွာ..နတ္ခ်င္း၊ နတ္ သံအားလံုးကို သီဆုိၿပီး နတ္ကႀကိဳး အကုန္ ကျပတယ္..။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ မင္းသမီးႀကီး ေရႊအိမ္စည္ ကျပတာ ကုိ ၾကည့္ရင္း…ဟုိ..လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္က မႏၲေလး ဘုရားပဲြ ေတြမွာ ကျပခဲ့တာကုိ ျပန္ျမင္ေယာင္ မိပါတယ္။ သမၻာႀကီးတဲ့ မင္းသမီး ႀကီး ေရႊအိမ္စည္ ရဲ႕ နတ္ခ်င္း၊ နတ္ သံနဲ႔ နတ္ကႀကိဳးေတြကုိ ၾကည့္႐ႈၿပီး၊ စတိတ္႐ိႈး၊ ေအာ္ပရာနဲ႔ ျပဇာတ္ၿပီး မွ..ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ တည္း ေမၿမိဳ႕၊ လား႐ိႈးကားလမ္း အတုိင္း တၿငိမ့္ၿငိမ့္ တလွိမ့္လွိမ့္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ နတ္သီခ်င္း ကုိ ႐ူးသြပ္စြာ သီဆုိရင္း၊ နတ္အက ကို ျမင္ေယာင္ၿပီး ေနအိမ္ရိွရာ ေက်ာက္ေတာင္ရပ္ကုိ ျပန္လာခဲ့ တယ္..။

xxx

မေန႔ညကတည္းက မနက္ျဖန္ ညမွာ ဇာတ္အဖဲြ႕ ေစာေစာထြက္မယ္ လုိ႔ ေၾကညာထားတာမိ္ု႔၊ ည ၈ နာရီ မထုိးခင္ ေပြးေတာင္ လိပ္ဘုရားပဲြ ေနာက္ဆံုးည ႏႈတ္ဆက္ပဲြဆင္ႏႊဲဖို႔ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္..။ ႀကိဳတင္ ေၾကညာထားတဲ့အတုိင္း ည ၈ နာရီ မွာ ပဲြေစာေစာ ထြက္ပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ကေတာ့ ပဲြမထြက္ခင္ကတည္း က ေနရာေကာင္းေကာင္းမွာ ဇိမ္နဲ႔ ထုိင္ေစာင့္ေနပါတယ္။ ေစာေစာပဲြ ထြက္ေတာ့ ေစာေစာပဲြၾကည့္ရတာ ေပါ့ဗ်ာ..ေနာ္..။

ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္မ်ားရဲ႕ ထံုးစံ အတုိင္း ႏႈတ္ဆက္ကန္ေတာ့ ပန္း ေတးသီခ်င္းသီဆုိၿပီး၊ မေန႔ညက အဆက္-အပ်ဳိေတာ္ ၁၂ ခန္းကုိ ဆက္လက္ ခင္းက်င္း ကျပတယ္။ အပ်ဳိေတာ္ ၁၂ခန္းမွာ-နတ္အက၊ ျမင္းအက၊ ေမ်ာက္အက၊ ဘီလူး အက၊ ေဇာ္အက၊ ဝန္အက၊ ေဗ်ာ အက၊ အုိးစည္ အက၊ ဒုိးပတ္အက၊ ကြၽမ္း၊ အခုန္အပ်ံနဲ႔ ပလို႔အကေတြကို ႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္ သဘင္ရည္ျပည့္ဝသူ မင္းသမီးႀကီး ေရႊအိမ္စည္မုိ႔ ဒီလို အေမာအပန္း ခံႏုိင္ကာ ကျပႏိုင္စြမ္း ရိွေပတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယံုၾကည္မိ ပါတယ္…။

အခုလို အပ်ဳိေတာ္အက..နတ္ခ်င္း၊ နတ္သံနဲ႔ နတ္ကႀကိဳးေတြ ကို တစ္ထုိင္တည္း တစ္ေနရာတည္း၊ တစ္ဝႀကီး အားပါးတရ ၾကည့္ခဲ့ရလို႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ ႏူးခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိအကေကာင္း ေကာင္းနဲ႔ ဇာတ္ပဲြမၾကည့္ခဲ့ရတာ လည္း ဆယ္စုႏွစ္နီးပါး ၾကာခဲ့ တာက ဒီႏွစ္ညနဲ႔တန္တယ္လို႔ ေအာက္ေမ့မိ တယ္။

ငယ္စဥ္အရြယ္က..မႏၲေလး ၅၄ဝ နတ္ဝင္းရပ္၊ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ရဲ႕ အ႐ိုးအုိးေစတီေတာ္နဲ႔ မန္းေရွ႕ ေဆာင္ ဓမၼာ႐ုံ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းပဲြ မွာ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ပန္တ်ာစိန္ေသာင္း ဇာတ္အဖဲြ႕ရဲ႕ မင္းသမီးေလး ေရႊအိမ္ စည္တစ္ေယာက္ ပဲြဦးထြက္ အပ်ဳိ ေတာ္အကကုိ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးထဲ မွာ ျမင္ေယာင္လာပါတယ္..။

xxx

ေျပာရရင္ ‘ပလို႔အက’ဆုိတာ က “ပလို႔-ဂ်ိ” လို႔ ဆုိင္းခ်က္ နဲ႔အညီ ဦးေခါင္း၊ ပခံုး၊ လက္ေမာင္း၊ ခါး၊ ရင္၊ တင္၊ ေပါင္စတဲ့ ကိုယ္ကာယ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိ တစ္မ်ဳိးစီလႈပ္ ကာလႈပ္ကာ ကျပရတဲ့’ ေရွးအက တစ္မ်ဳိး’ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ျမင္း၊ ေမ်ာက္၊ ဘီလူး၊ ေဇာ္၊ ဝန္တဲ့ အကမ်ား ကုိ”ျမန္မာ ခုနစ္ေထြအက’ မ်ားလို႔ ေခၚ ဆုိၾကၿပီး၊ ၄င္း ခုနစ္ေထြအကမ်ားနဲ႔ အုိးစည္ဒုိးပတ္နဲ႔ နတ္အကမ်ား အပါအဝင္ အကအားလံုးကို ‘အပ်ဳိ ေတာ္ ၁၂ ခန္း’ လို႔ “ျမန္မာ့သဘင္ ပိုင္းဆုိင္ရာအကမ်ား’ စာအုပ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္႐ႈ မွတ္သားဖူးပါ တယ္..။

xxx

အပ်ဳိေတာ္ (၁၂) ခန္းအကကုိ ျမန္မာအက အတန္းကုန္ေအာင္ တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ (၁၂) ႀကိဳးကေဝ မင္းသမီးႀကီး ေရႊအိမ္စည္မုိ႔ ကြၽန္ ေတာ္ အပါအဝင္ ပဲြၾကည့္ပရိသတ္ ကို ဖမ္းစားႏုိင္တာ…၊ မတတ္ တတတ္ မင္းသမီးဆုိ ေနာက္ႏွစ္ ဒီ ေပြးေတာင္ လိပ္ဘုရားပဲြ ကို ျပန္မက ရမွာ လံုးဝအေသအခ်ာ..။

တီးလံုးတီးကြက္ ရိွသေလာက္ တီးႏုိင္သေရြ႕ အပ်ဳိေတာ္ အကမွာ ကႀကိဳးကဟန္မ်ားစြာ ကျပႏုိင္တဲ့၊ မိနစ္ ၄ဝ ခန္႔အတြင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး နတ္ သံပစ္ၿပီးေတာ့…မိမိဥာဏ္သြားသ ေလာက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတီထြင္ ကြန္႔ျမဴးၿပီး လႊဲေျပာင္းကရတဲ့ ပညာမွာ မေသး ငယ္လွေၾကာင္း၊ (၁၂) ႀကိဳးေရႊအိမ္ စည္ရဲ႕ သမၻာ၊ ဝါတုိ႔ကုိ ခ်ီးက်ဴး၍ ပဲြ ၾကည့္ပရိသတ္က လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးလို႔ ႀကိဳဆုိဂုဏ္ျပဳၾကတယ္။ ကြၽန္ ေတာ့္မွာလည္း အသက္ ၅၇ ႏွစ္က တည္းက ပရိသတ္နဲ႔အတူ လက္ခုပ္ ၾသဘာေပးၿပီး ဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို အားပါးတရ လက္ခုပ္မတီးရတာ ၾကာေတာ့ လက္ဖဝါးေတြေတာင္ နာပါရဲ႕၊ နာတာကလည္း တန္ပါတယ္ ဗ်ာ..။

အဲဒီည ဇာတ္ပဲြမွာ ေအာ္ပရာ၊ စတိတ္႐ိႈးနဲ႔ ျပဇာတ္လည္း အာ႐ုံ မဝင္ဘူး။ (၁၂) ႀကိဳးကေဝမင္းသမီး ႀကီး ေရႊအိမ္စည္ရဲ႕ နတ္၊ ျမင္း၊ ေမ်ာက္၊ ဘီလူး၊ ေဇာ္၊ ဝန္၊ သူငယ္ ေတာ္၊ ေနရာခင္း၊ အဘုိးအုိ-အဘြား အို၊ ေဗ်ာ၊ အိုးစည္၊ ဒိုးပတ္၊ အေျပာင္ အရႊင္နဲ႔ ကြၽမ္း အကေတြကို ရင္ထဲ ႏွလံုးသားထဲမွာ တသိမ့္သိမ့္နဲ႔ ခံစား ၿပီး ျမင္ေယာင္ေနတယ္..။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဒီ ဇာတ္အဖဲြ႕ကုိ ျပန္ငွားျဖစ္ဖို႔ ကြၽန္ ေတာ့္မိတ္ေဆြ ကိုေအာင္ေနထြန္းနဲ႔ ဦးႀကီးဦးတင္ေဆြကုိ တုိက္တြန္းႏိႈး ေဆာ္ရမယ္လို႔ ေတြးေနတုန္း၊ ႐ုတ္တ ရက္ အိမ္အျပန္လမ္းရဲ႕ ညာဘက္က ေကာ္ဖီၿခံဳ ေမွာင္ေမွာင္မည္းမည္းထဲ နတ္ဒုိးသံ၊ အုိးစည္၊ ဒိုးပတ္သံ သဲ့သဲ့ ၾကားလို႔ ကြၽန္ေတာ္လွမ္းၾကည့္လိုက္ တယ္..။

အလို…နတ္အကေတြ၊ ျမင္း အကေတြ၊ ေမ်ာက္အကေတြ၊ ဘီလူး အကေတြ၊ ေဇာ္အကေတြ၊ ဝန္အက ေတြ၊ သူငယ္ေတာ္အကေတြ၊ အုိး စည္..ဒုိးပတ္အကေတြ..ဣေျႏၵ ရရ..တလႈပ္လႈပ္ တရြရြ…။

(တစ္ေခတ္တစ္ခါက ျမန္မာ့ဇာတ္ သဘင္ရဲ႕အႏွစ္သာရေတြကုိခံစား ေရးဖဲြ႕ပါတယ္…။)

ေသာ္တာေအာင္ (ေက်ာက္ေတာင္)

 


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here