ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁) အမွတ္(၁) မွ အတြဲ(၁) အမွတ္(၂၅) သို႕

0
354

Untitled-1

ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁) အမွတ္(၁)ကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ(၁) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ထုတ္ ေဝႏိုင္ခဲ့သည္။ ဦးေဆာင္တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ဆရာေအာင္ ျပည့္က တာဝန္ယူၿပီး အတိုင္ပင္ခံ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္ရြက္သည္။ ဆရာျမသန္းစံက တပ္မေတာ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ဆဲမို႔ ဂ်ာနယ္စာ မ်က္ႏွာတြင္ နာမည္ မပါေသာ္လည္း ညေနတိုင္း ႐ုံးဆင္း ခ်ိန္တြင္ အမွတ္၁၄၅၊ ၃၅ လမ္း (အလယ္) ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္တိုက္ သို႔ လာသည္။ ဆရာျပည့္ေရာ၊ ဆရာ ျမသန္းစံႏွင့္ပါ အတူတူအလုပ္ လုပ္ ခဲ့ရတာ အခ်ိန္ကာလမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္အတြက္ အသိပညာေရာ၊ အေတြ႔အႀကံဳပါ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ ေအာင္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္းကို အခ်ိန္ေတြ ၾကာလာေလေလ ပိုနားလည္ ခံစား ေလေလျဖစ္သည္။ ဆရာေအာင္ ျပည့္က “ၿပိဳမွာေလလားမိုး” ဝတၳဳႏွင့္ ” ေနရစ္ေတာ့ ျမသီလာ” ကဗ်ာတို႔ ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္အသည္းစြဲ စာေရး ဆရာ ျဖစ္ခဲ့သည့္အျပင္၊ ဆရာ တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ” သတင္းဂ်ာ နယ္” “ရာစုဂ်ာနယ္” “ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း” တို႔ေၾကာင့္ စာနယ္ဇင္း ေလာကတြင္ ထိပ္ဆံုးအဆင့္တြင္ရွိေသာ ဝါရင့္ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီလည္း ဆြဲႏိုင္၊ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ အျဖစ္လည္း လူသိမ်ား၊ ျမန္မာစာျပဆရာအေနႏွင့္လည္း ထူးခြၽန္သူမို႔ စာေပအႏုပညာ ဘက္စံု ေတာ္သူရွာမွရွား ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တကၠသိုလ္တက္ေနစဥ္မွာ ပင္ သူငယ္ခ်င္း ကိုလႈိင္မ်ိဳးတို႔၊ ကို ေက်ာ္ခင္ျမင့္ (ေမာင္ရင့္က်ဴး- ေျမာင္းျမ) တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ေအာင္ျပည့္ႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့၏။ လွည္း တန္းရွိ ဆရာ၏ ” ဦးေဆာက္ပန္း” စာအုပ္ဆိုင္တြင္ အားလပ္ခ်ိန္တိုင္း သြားၿပီး ဆရာ၏ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ် ကို အားက်ေငးေမာမိရသည္ကပင္ အရသာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့၏။ ယခု ဆရာ ေအာင္ျပည့္ႏွင့္ အတူအလုပ္ လုပ္ခြင့္ ရေတာ့ ဂ်ာနယ္ေလာကတြင္ အစိမ္း သက္သက္ျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဒမ္မီခ်နည္း၊ ေဖာင္ကိုင္နည္းက အစ အေသးစိတ္ သင္ေပးသည္။ ဒါေတြ ထက္ ပို၍ရခဲ့ေသာ ပညာက ဆရာ ၏ လူမႈဆက္ဆံေရး။ စာေပအႏုပညာ ေလာက၊ ႏိုင္ငံေရးေလာက တို႔တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္ႏွံ႔စပ္ခဲ့သူ ပီပီ ဆရာေအာင္ျပည့္ထံ ေန႔စဥ္ လူတန္းစားေပါင္းစံု၊ အလႊာေပါင္းစ၊ံု  အရြယ္ေပါင္းစံု လာေရာက္ၾကသည္။ လာသမွ် လူအားလံုးကို ဆရာကရႊန္း ရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာဆို၊ ဟာသေတြ ေဖာက္၊ ရယ္ရယ္ၿပံဳးၿပံဳးႏွင့္  ဧည့္ဝတ္ ေက်တတ္သည္။ လူတိုင္းလိုလို သူ႔ထံ မွ အေပ်ာ္ဓာတ္ေတြ ကူးကာ ေခါင္း တညိတ္ညိတ္ႏွင့္ သူေျပာသမွ် နား ေထာင္ၿပီး ျပန္သြားၾကသူခ်ည္းပင္။ ဆရာေအာင္ျပည့္ ေဒါသထြက္တာ မ်ိဳး၊ စိတ္တိုတာမ်ိဳး၊ သူသူငါငါကို ဟိန္းေဟာက္ေစခိုင္းတာမ်ိဳး လံုးဝ မရွိ။ မနက္မိုးလင္းမွ မိုးခ်ဳပ္အထိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖင့္  အလုပ္ေတြကို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ လုပ္သြားတာေတြက နမူနာယူစရာ ေတြခ်ည့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဆရာျမသန္းစံ ထူးခြၽန္ပံု က် ေတာ့ တစ္မ်ိဳး။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သား ဘဝမွာပင္ “ယေသာ္ဓရာ အလြမ္း” ကဗ်ာရွည္ျဖင့္ ေက်ာ္ၾကား လာကာ ေတးဂီတ ေလာကတြင္ လူ ႀကိဳက္မ်ားေသာ သီခ်င္းမ်ားစြာ စပ္ ဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့သူ။ အထူးသျဖင့္ ထိုအခ်ိန္က ေပၚလစီသီခ်င္း ဟု ေခၚေသာ ဝါဒျဖန္႔ သီခ်င္းမ်ိဳးကိုပင္ သူတကာကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေရး စာလံုးေတြ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ မပါဘဲ အႏုပညာ အလြန္ေျမာက္စြာ ထိမိ ရွတေသာ စကားလံုးမ်ား ေရြးခ်ယ္ၿပီး စပ္ဆိုႏိုင္သည့္ ပါရမီရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီၫႊတ္ေရးျဖစ္ျဖစ္၊ မည္ သည့္ အေၾကာင္းအရာကို သူစပ္ဆို သည္ျဖစ္ေစ လူထုၾကားထဲ က်၏။ ေပၚလစီ သီခ်င္းဆိုလွ်င္ ေဝးေဝးက ေရွာင္ခ်င္ၾကေသာ လူငယ္မ်ားပင္ လွ်င္ ဆရာျမသန္းစံ၏ အက်ိဳးျပဳ သီခ်င္းေတြေတာ့ ဂီတာႏွင့္ ဝိုင္းဖြဲ႔ ညည္းၾကသည္ကို အနယ္နယ္အရပ္ ရပ္တြင္ေတြ႔ရ၏။ သို႔ေသာ္ ဆရာ ျမ သန္းစံ ပိုထူးျခားတာက၊ ငယ္ငယ္ ရြယ္ ရြယ္ႏွင့္ရာထူးအထိုက္အေလွ်ာက္ ရွိေသာ မင္ပ်ိဳမင္းလြင္လည္းျဖစ္၊ အလြန္ ေအာင္ျမင္ေသာ ေတးေရး ဆရာလည္း ျဖစ္ေနေသာ္လည္း တရားဓမၼကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ၊ ေလး ေလးနက္နက္ လိုက္စား က်င့္ႀကံေန သူ ျဖစ္ျခင္းပင္။ မာဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက တို႔၏ တရားမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ နာယူ၊ လက္ေတြ႕က်င့္သံုး၊ သူက်င့္ႀကံ နားလည္သမွ်ကို ျပန္လည္ေရးသား ရာတြင္ စာဖက္သူမ်ား ဘဝင္က် အသိေပါက္ေအာင္ ေရးႏိုင္စြမ္းရွိ လြန္းသျဖင့္ သူ၏သီခ်င္း ပရိသတ္ ႏွင့္အၿပိဳင္ ဓမၼပရိသတ္ကလည္း အခိုင္အမာရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ အမွတ္(၁) မွစ ၿပီး “မာနကိုခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာေလ့လာ ၾကည့္ျခင္း”” ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မတိုင္ မီ” စသျဖင့္ ဓမၼရသေဆာင္းပါးမ်ား ဆက္တိုက္ေရးခဲ့ရာ ေပၚျပဴလာ ဂ်ာ နယ္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိျခင္းအေၾကာင္း အရင္းမ်ားတြင္ ဆရာျမသန္းစံ၏ အမာခံ ပရိသတ္ေၾကာင့္လည္း အဓိက ျဖစ္သည္ဆိုသည္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းစြာ သိပါသည္။

ပုဂံ၏ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားပံုကို “မဟာ” သီခ်င္းမ်ား စပ္ဆိုၿပီး အဆို ေတာ္” ေဇာ္ဝင္းထြဋ္” က သီခ်င္းဆို ေသာအခါ လူငယ္ေရာ လူႀကီးပါ ႏွစ္ ၿခိဳက္သေဘာက် လြန္းသျဖင့္ ဆရာ ျမသန္းစံ၏ အေကာင္းဆံုး လက္ရာ မြန္ ( Master Piece) ျဖစ္ခဲ့၏။ ျမန္မာအေၾကာင္း ကမၻာက ပိုသိေစ ရန္ ဆိုေသာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ “မဟာ” သီခ်င္းစာသားမ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ဆိုရန္ ဆရာျမ သန္းစံက ကြၽန္ေတာ့္ကို တာဝန္ေပး ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “Grandeur” အမည္ျဖင့္ ဘာသာျပန္လာခဲ့ရာမွ ဆရာျမသန္းစံႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ရင္း ႏွီးမႈ ပိုလာသည္။” ေပၚျပဴလာ” ဂ်ာနယ္ထုတ္ေဝသည့္အခါ ဝင္ ေရာက္ လုပ္ကိုင္ရန္ ကြၽန္ေတာ့္ကို လက္တြဲေခၚခဲ့သူမ်ားမွာလည္း ဆရာ ျမသန္းစံပင္ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စာနယ္ဇင္းလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ယခုအခ်ိန္ထိ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ လမ္းေၾကာင္းေပၚ စတင္လာသူ ျဖစ္သည့္ ” ဆရာျမသန္းစံ” ၏ ေက်း ဇူးကို ကြၽန္ေတာ္ မည္သည့္အခါမွ မေမ့ပါ။

ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္တြင္ ပါဝင္ ထည့္သြင္းမည့္ က႑မ်ားကို ဆရာ ေအာင္ျပည့္၊ ဆရာျမသန္းစံႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ အႀကိမ္ႀကိမ္တိုင္ပင္ၾကသည္။ ယေန႔ ထုတ္ေဝေနၾကေသာ စာေစာင္ မဂၢဇင္း မ်ားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္လုမတတ္ ျဖစ္ေနေသာ ” ေခါင္းႀကီး” ကို ေပၚျပဴလာတြင္ မပါမျဖစ္ ထည့္ရန္။ ၄င္းကို ” ဆရာေအာင္ျပည့္” က ဒိုင္ခံေရးမည္။ ေပၚျပဴလာဟူသည္ ေခတ္ေပၚ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတမ်ားသာမက၊ “ဘာသာေရးအသိပညာ” ပါ ေပၚျပဴလာျဖစ္ရန္လိုျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာေရးေဆာင္းပါးမ်ားကို “ဆရာ ျမသန္းစံ” က ပင္တိုင္ေရး။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ပိုင္းက ကြၽန္ေတာ္ေရးသား လိုက္ေသာ “ဖုန္းေရႊ” စာအုပ္က အုပ္ေရေသာင္းခ်ီ ေရာင္းေနရသျဖင့္” ေပၚျပဴလာ ဖုန္းေရႊ အေမးအေျဖ” ကိုလည္း ထည့္ရန္။ ဂ်ာနယ္တစ္ခု၏ ၾကန္အင္လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္၊ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမ်ားကိုလည္း စာမ်က္ႏွာ ႏွစ္မ်က္ႏွာမွ် ေပးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ထိုသတင္းက႑ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ပင္ တာဝန္ယူလိုက္သည္။ ဆရာေအာင္ျပည့္က တိုက္ထိုင္၊ ဆရာျမသန္းစံက ညေနပိုင္း ႐ုံး ဆင္းမွလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔လယ္ပိုင္း အားလပ္ေနသူ ကြၽန္ေတာ္က “သတင္းေဆာင္းပါး” ( News Features) ကိုပါေရးသည္။ ျမန္မာ လက္ေရြးစင္ ေဘာလံုးသမား သန္း တိုးေအာင္၊ တင္ျမင့္ေအာင္၊ ဝင္း ေအာင္၊ ေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္တို႔ အိမ္ သြားသည္။ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၿပီး သတင္းေဆာင္းပါး ျပန္ေရးသည္။

ဆရာမင္းသိခၤ ဂႏၶာရီ ထြက္ သည့္ ျဖဴးၿမိဳ႔အလြန္၊ စည္ပင္ရြာ အထိသြားကာ ဂႏၶာရီခရီးစဥ္ သတင္း ကိုေရးသည္။ ဝဏၰေက်ာ္ထင္ ေလး ထပ္ကြမ္း အကယ္ဒမီ (ေဒၚ)ၾကည္ ၾကည္ေဌးအိမ္သြားသည္။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးမ်ားထဲတြင္ ပထမ ဆံုး မာစီးဒီးကား ဝယ္စီးႏိုင္သူ၊ ဧရာမႏွစ္ထပ္တိုက္ႀကီး ပိုင္ရွင္၊ တစ္ေန႔ကို ႐ႈတင္သံုးႀကိမ္သံုးကား ခြဲ႐ုိက္ရသူ ေရႊမင္းသမီးႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးေနဝင္ခ်ိန္အေၾကာင္း ေရးခဲ့သည္။ အိမ္မွာ ဘာပရိေဘာဂ မွမရွိ။ ဖ်ာေလးတစ္ခ်ပ္သာ ခင္းထား သည္။ ထမင္းအိုးပင္ မရွိ။ ထမင္း တစ္ေန႔ ႏွစ္ဆယ္ဖုိး ဖက္ႏွင့္ဝယ္။ ႀကံဳရာ ဟင္းဝယ္စား။ ေငြႏွစ္ဆယ္ တန္ ငါးဆယ္တန္ပင္ မခြဲတတ္၊ မေရ တတ္ေတာ့သည့္ ဘဝကို ေပၚျပဴလာ စာမ်က္ႏွာတြင္ ခ်ျပႏိုင္ခဲ့၏။ ေဆာင္းဦးလႈိင္ဆီသြားသည္။ ထို အခ်ိန္က ေပါက္ေနေသာ ” ခရီး သြားငါးေယာက္” ဗီစီဒီအေၾကာင္း ေရးသည္။ ႐ႈိင္း၊ ညီနႏၵ၊ ဗ်ိဳက္၊ ေဝဟင္ျမင့္ေအာင္၊ ႏွင္းဝတ္ရည္ ေသာင္းတို႔ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ သည္။ ဒါ႐ုိက္တာ ထူးတ႔ို၊ ဗ်ိဳက္တို႔ ယခုမရွိၾကေတာ့။ (ႏွင္းဝတ္ရည္ ေသာင္းရဲ႕ ညီမ ေပါက္စီ – ေအးဝတ္ ရည္ေသာင္းကေတာ့ ေအးေသာင္း အေနႏွင့္ စူပါ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေန ၿပီ)။ အသက္၂၅ ႏွစ္မွာ စာအုပ္ ၄၅ အုပ္ေရးခဲ့ၿပီး၊ စာအုပ္တိုင္းလိုလို ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယို ႐ုိက္ရတဲ့စာအုပ္ အေရာင္းရဆံုး၊ အငွားရဆံုး၊Top Tenက နံပါတ္တစ္ စာေရးဆရာမ လြန္ထားထား (ေဆးတကၠသိုလ္) နဲ႔ ေတြ႔ဆံုေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါး ကိုလည္း လူဖတ္မ်ားခဲ့သည္။” ေပၚျပဴလာ” မွာက႑စံုေရး အတြက္ ကာယဗလမယ္ေရြးပြဲမ်ားကိုလည္း သြားၿပီး ကာယအလွမယ္ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ုိက္ခဲ့၊ အိုလံပစ္မယ္ တင္မမမ်ိဳး၊ မယ္ဒဂံု စႏၵာခ်ိဳ၊ မယ္ျမန္မာ ႏြယ္နီ ဝင္းတို႔အေၾကာင္းလည္း တင္ျပခဲ့ဖူးပါ သည္။ စာဖတ္ပရိသတ္က အလႊာစံု၊ အရြယ္စံု၊ ပညာအခံအခု ရွိသျဖင့္ ဂ်ာနယ္တြင္” ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အဂၤလိပ္ စကား”ဆိုေသာအစီအစဥ္ကို ကာတြန္း ဆရာေမာင္လင္း (ေငြၾကည္)ႏွင့္ တိုင္ပင္ကာ ေပၚျပဴလာ အမွတ္ (၁၃) မွ စၿပီး ထည့္ခဲ့ေသးသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တ႐ုတ္တန္း ျဖစ္ သည့္ စဥ္းအိုးတန္းႏွင့္ လမ္း၂ဝ တြင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲ ျဖစ္ေသာ ခမ္းနား ႀကီးက်ယ္လွသည့္ ” ရွင္ဥပဂုတၱ ပူ ေဇာ္ပြဲ” အေၾကာင္းကိုလည္း ဓာတ္ပံု မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေပၚျပဴလာ အမွတ္ ၂၅ ထိေရာက္လာသည္။ “ငဲ့ေစာင္း ၾကည့္႐ႈမိသည့္ ခရီးတိုတစ္ခု (သို႔) ေပၚျပဴလာ၏ ၂၅အုပ္ေျမာက္ အမွတ္ တရ” ေဆာင္းပါး ကြၽန္ေတာ္ေရးခဲ့ သည္။ ေပၚျပဴလာ (၁၂) အုပ္ေျမာက္ တြင္ ဆရာေအာင္ျပည့္ အနားယူ၏။ (ယခုေတာ့ ဆရာေအာင္ျပည့္က သူ ခ်စ္ေသာ စာေပအႏုပညာေလာက ႀကီးမွ ထာဝရအနားယူသြားခဲ့ေပၿပီ)။ ဆရာျမသန္းစံက “မိုးထက္ေက်ာ္” အမည္ျဖင့္ ဦးစီးကြပ္ကဲ၏။ တကယ္ ေတာ့ ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ အမွတ္(၁) မွ (၂၅) သည္ ကြၽန္ေတာ္ ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ိဳးခဲ့ရေသာ စာနယ္ဇင္း ေလ့ က်င့္ကြင္းျဖစ္၏။ စာနယ္ဇင္းပညာ အေျခခံ ဘာမွမရွိ ဘဲ ” မုဆိုးစိုင္သင္” ခဲ့ရေသာ ” စာနယ္ဇင္း ပညာဘဝ တကၠသိုလ္” ၏ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲမွ ” အခန္းတစ္” မွ်သာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဟိန္းလတ္


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here