ႏွစ္ဦး မဂၤလာ ေမတၱာပို့သ ပြဲၾကီး

0
67

ခရစ္ႏွစ္ ၂ဝ၁၈ ၏ ႏွစ္ဦးအစ တြင္ သံဃာထု၊ သီလရွင္ဆရာ ေလးမ်ား၊ ျမင္အပ္၊ မျမင္အပ္ပုဂၢိဳလ္၊  လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ေမတၱာပြားမ်ားပို႔ လႊတ္သည့္ပြဲကို အံ့ခ်ီးမကုန္ ျမတ္ေရႊ တိဂံုရင္ျပင္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာက်င္းပ ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။   ဤပြဲအတြက္ ၃ လ ႀကိဳခန္႔က စတင္ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကၿပီး ၂ဝ.၁၁. ၂ဝ၁၇ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားထံ ၾသဝါဒခံယူပြဲ က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုပြဲတြင္ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တိပိဋကဓရ၊ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက အရွင္သိရိႏၵာဘိဝံသက “ဤမွ်ႀကီး က်ယ္မ်ားျပားလွတဲ့ သံဃာအစည္း အေဝးပြဲႀကီးတစ္ခါႀကံဳဖို႔ အလြန္ခက္ ခဲေၾကာင္း၊ သံဃာ့ေမတၱာအႏွံ႔သည္ အလြန္ႀကီးမားျမင့္ျမတ္ခန္႔ထည္ လွပါေၾကာင္း၊ အေနကဇာတင္ပြဲသာ မက ႀကီးမားမ်ားျပားလွသည့္ သံဃာ ထုႀကီး၏ ေမတၱာပြားမ်ား ပို႔လႊတ္  လႊမ္းၿခံဳေပးသည့္ ေမတၱာပြဲႀကီးပါ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း၊ သံဃာ့ေမတၱာအား ျဖင့္ သန္႔စင္လႊမ္းၿခံဳေပးမွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွာ ေဘးရန္ကင္းေဝး ၿငိမ္းေအး သက္သာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေမတၱာ ပါတြဲပြားေပးမွ လူသားအားလံုး ဝမ္း သာၾကည္ႏူးအားတက္ၾကမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ ႐ိုး႐ိုးေမတၱာထက္သစၥာ လႊမ္းၿခံဳေသာ ေမတၱာကပိုၿပီး အရွိန္ အဝါႀကီးပါေၾကာင္း၊ ဤသံဃာ့ ေမတၱာပြဲႀကီးကို အေျခခံၿပီး ကိုယ့္ ေက်ာင္းကိုယ္ျပန္ေရာက္သည့္အခါ တြင္လည္း သစၥာအေျခခံေသာ တစ္ ကိုယ္ေရေမတၱာမ်ားဆက္ပြားဖို႔ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သံဃာပင့္စာ ဆက္ကပ္ေသာအခါ ထည့္သြင္း ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါေၾကာင္း” မိန္႔ ၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္မို႔လားမေျပာတတ္၊ အေနကဇာတင္သည့္ေန႔က ဘုရား ရင္ျပင္ေပၚရွိ သံဃာေတာ္မ်ား၊ လူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားတုိ႔သည္ ၿငိမ္သက္စြာ အာ႐ံုျပဳ၍ ေမတၱာၫႊတ္ေနၾကသည္ မွာ ေအးခ်မ္းလွသည္။ ေအာင္ေျမ ေထာင့္တြင္ ပရိတ္ရြတ္ေပးၾကေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ၄၅ ပါးကေမတၱာစ်ာန္ သတိျဖင့္ သီတင္းသံုးေန ၾကသည္မွာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ထူးျမတ္ ေသာေနျခင္း(ျဗဟၼဝိဟာရ)ဆိုသည္ မွာ ဒါမ်ိဳးပါလားဟု ၾကည္ညိဳရင္း ေမတၱာခံယူျဖစ္သည္။  လြန္ခဲ့ေသာ ၁၈ႏွစ္က ေရႊတိဂုံ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ ေရႊထီးေတာ္ တင္မဂၤလာအခမ္းအနားႀကီးတြင္ လည္း ပင့္ေဆာင္သည့္ ရထားပ်ံႀကိဳး ကို ရဟန္းရွင္လူ၊ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ကိုယ္တိုင္ၿပိဳင္တူဆြဲကာ ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူးတင္လွဴဖူးခဲ့သည္။ ယခုသံဃာထု ျဖင့္ အေနကဇာတင္ေမတၱာပို႔လႊတ္ သည့္ပြဲတြင္လည္း ကိုယ္တိုင္ေမတၱာ လိႈင္းကို ျဖန္႔ၾကက္ပို႔လႊတ္လ်က္ ေမတၱာထုႀကီးၾကားတြင္ ခံယူကာ စိတ္ေအးခ်မ္းရႊင္လန္းခဲ့သည္။ လူ႔ဘဝ ေရာက္ခိုက္ ေရႊတိဂံု၏ အဓိကရပြဲႀကီး မ်ားတြင္ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခြင့္ရျခင္း အေပၚ ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္သည့္စိတ္ တုိ႔က ခြန္အားတုိ႔ကိုျဖစ္ေစသည္။  သာသနာေရးဝန္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္ ထားလႊာတြင္အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ တို႔သည္ မွတ္စုအျဖစ္ သိမ္းဆည္းဖြယ္ ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကာလတုိ႔ကို မွတ္ တမ္းျပဳရေသာ္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ျမတ္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာ ယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီလက္ ထက္ ၄.၄.၁၉၉၉ ရက္ေန႔တြင္ ထီးတင္ ပူေဇာ္ၿပီး ၂၉.၄.၁၉၉၉ ရက္ေန႔၊ နံနက္အ႐ုဏ္တက္တြင္ ရာဟုေထာင့္ ေအာင္ေျမ၌ ဗုဒၶါဘိေသက အေန ကဇာတင္ မဟာမဂၤလာအခမ္းအနား ကို သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ အပါး ၁၈ဝဝ ျဖင့္ က်င္းပခဲ့သည္။

ျပည္ခိုင္ ၿဖိဳးအစိုးရလက္ထက္ ၇.၃.၂ဝ၁၂ ရက္ေန႔က  သံဃာအပါး ၂၆ဝဝ ျဖင့္ က်င္းပခဲ့သည္။ ယခု NLD အစိုးရ လက္ထက္  ၁.၁.၂ဝ၁၈ ရက္ေန႔က သံဃာေတာ္အပါး ၁၈ဝဝဝ ျဖင့္ အေန ကဇာတင္မဂၤလာက်င္းပခဲ့သည္။  ယခုႏွစ္ အခမ္းအနားႀကီးကို  ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ တိုက္႐ိုက္လႊင့္ေပး သျဖင့္ အားပါးတရ ဖူးျမင္ၾကရသည္။ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကိုလည္း ႏွစ္ ေထာင္းအားရ နာၿပီးၾကေလာက္ၿပီဟု ထင္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား၏ ေအာင္ပြဲမ်ိဳးတြင္ မတည့္သည့္နဂါး၊ ဂဠဳန္တို႔သည္ပင္ အတူလက္တြဲ ရႊင္ျမဴးေနၾကသည္ဟု တင္စားရင္း ညီၫႊတ္ၾကဖို႔ေဟာၾကား ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးကို တာဝတႎသာ နတ္ျပည္က စူဠာမဏိေစတီႏွင့္ မလဲ ႏိုင္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္က ဒုႆေစတီနဲ႔ မလဲႏိုင္ေၾကာင္း မိန္႔ျမြက္ခဲ့သျဖင့္ လူ႔ျပည္ေရာက္ေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္အား လံုးအတြက္ ဂုဏ္ယူမဆံုး ခံစားရေစ သည္။  ေရႊတိဂံုရွိ ဆံေတာ္ ၈ ဆူမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအသက္ ထင္ရွားရွိစဥ္ ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ ေပးသြားသည့္ ဆံေတာ္မ်ားျဖစ္ၿပီး တာဝတႎသာရွိ စူဠာမဏိေစတီ၌ ဌာပနာထားသည့္ ဆံေတာ္မွာဘုရား မျဖစ္မီ အေလာင္းေတာ္ ေတာထြက္ ခ်ိန္ အေနာ္မာေသာင္ကမ္းတြင္ ျဖတ္သည့္ ဆံပင္ေတာ္အား သိၾကား မင္းက ယူေဆာင္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ဆံေတာ္ဌာပနာထား သည့္ လူ႔ျပည္ကေစတီႏွင့္ ဘုရား အေလာင္းဘဝက ဆံေတာ္ဌာပနာ ထားသည့္ နတ္ျပည္ကေစတီကို ရွင္းလင္းျပသြားသည္။  ထို႔အတူ ျဗဟၼာႀကီး ဃဋိကာရ က ဘုရားေလာင္းအား သကၤန္းလွဴ စဥ္တြင္ ဘုရားကလဲဝတ္ၿပီး ခြၽတ္ သည့္သကၤန္းကို ျဗဟၼာ့ျပည္တြင္ ဒုႆေစတီအျဖစ္ တည္ထားသည္။ ဝတ္႐ံုလႊာေစတီဟုလည္းေခၚၾက သည္။ လူ႔ျပည္ရွိ ေရႊတိဂံံုတြင္ ကႆ ပျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေရသႏုပ္ ေတာ္လုပ္ေသာ သကၤန္းေတာ္ကို ဌာပနာထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာ ေတာ္က ျဗဟၼာ့ျပည္က ေစတီႏွင့္မလဲ ႏိုင္ဟု မိန္႔ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ဤပြဲၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ေရႊတိ ဂံုကို အာ႐ံုျပဳလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၃ ပါးတုိ႔၏ အသံုးအေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ ဆံေတာ္မ်ား ဌာပနာရာ ဟအေရွ႕ဘက္မုခ္ရွိ ကကု သႏၶျမတ္စြာဘုရား(ေတာင္ေဝွးေတာ္)၊ ေတာင္ဘက္မုခ္ရွိ ေကာဏဂမန ျမတ္စြာဘုရား (ဓမၼက႐ိုဏ္းေရစစ္ ေတာ္)၊ အေနာက္ဘက္မုခ္ရွိ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရား (ေရသႏုပ္ေတာ္)၊ ေျမာက္ဘက္မုခ္ရွိ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရား (ဆံေတာ္ရွစ္ဆူ)’ အံ့ဖြယ္ ေရႊတိဂံုပါလားဟု ပီတိျဖစ္မိသည္။  ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သံဃာ့ နာယကအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ေလွ်ာက္ထားလႊာတြင္ အဆင္မ ေျပမႈမ်ားရွိပါက ေတာင္းပန္ပါေၾကာင္း ပါ ထည့္သြင္းထားသည္။ ဤမွ် ေလာက္ပြဲႀကီးကို စီစဥ္ရသူတို႔ မည္မွ် ပင္ပန္း၊ မည္မွ်တာဝန္ႀကီးမည္ကို ခန္႔မွန္း၍ပင္မရႏိုင္။ အလွဴရွင္မ်ား ၏ သဒၶါအားကလည္း ၾကက္သီးထ ဖြယ္ပင္။ ရင္ျပင္ပတ္လည္တြင္ ေနရာ အႏံွ႕ထုိးထားေသာ ပန္းမာလာတို႔မွာ လွပေမႊးႀကိဳင္လန္းဆန္းကာ အသီး အႏွံကပ္လွဴထားသည္မွာလည္း အား ပါးတရရွိလွသည္။ ေရႊတိဂံုေဂါပက အဖြဲ႕က ထိုကဲ့သို႔ကပ္လွဴသစ္သီးမ်ား ကို စြန္႔သည့္အခါ ဘိုးဘြားရိပ္သာ အပါအဝင္ ပရဟိတေနရာမ်ားသို႔ ကားမ်ားျဖင့္ လိုက္လံလွဴေပးေလ့ ရွိသည္ကို သိရေသာအခါ အလွဴရွင္ မ်ားကိုယ္စား ထပ္မံဝမ္းေျမာက္ရ သည္။  လုပ္ငန္းေကာ္မတီအလိုက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို မွတ္တမ္း ထုတ္သည့္အခါတြင္လည္း သာဓု ေခၚရင္း ၾကည္ႏူးရဦးမည္။ ေနာင္ လာ၊ ေနာက္သားမ်ားကလည္း ေရႊ တိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို ေခတ္အဆက္ ဆက္ သစၥာၿခံဳလႊမ္းေမတၱာစြမ္းျဖင့္  ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကပံုမ်ားကို အတုယူၾကလိမ့္ဦးမည္။ ပ႒ာန္းျမတ္ ေဒသနာတြင္ျပဳခဲ့သည့္ ကုသိုလ္ကို စြဲလမ္းႏွစ္သက္လြန္ျခင္း၊ မိမိတို႔သာ လွ်င္ လုပ္ႏိုင္ျခင္းဟူသည့္ မာန္မာနတက္ ျခင္း၊ ကုသိုလ္အေရးစီစဥ္ရင္း ႀကံဳ လာရသည့္ အဆင္မေျပမႈတို႔အေပၚ တြင္ ေဒါသသင့္ျခင္းတုိ႔ရွိေနပါက ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို အေထာက္ အပံ့ျပဳသည့္သဖြယ္ျဖစ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း ၫႊန္ျပထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကု သိုလ္ၿပီးကုသိုလ္ဆက္တတ္ဖို႔ သတိ ထားၿပီး ပါရမီဗီဇပါေအာင္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ေလ့က်င့္သြားၾကဖို႔ ဘုရား ဆံုးမခဲ့ၿပီးသားကို မေမ့ၾကရန္ ႏိႈး ေဆာ္အပ္ပါသည္။  ေလာကဓာတ္တစ္ခုလံုးတြင္ အဦးဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ေရႊတိ ဂံုေစတီထံပါးတြင္ ကုသိုလ္ဓာတ္မ်ား အၿမဲျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပါေစဟု ေပၚျပဴ လာဂ်ာနယ္ကေန ေမတၱာေပးေဝ လိုက္ရပါသည္။

 ေငြေသာ္တာ


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here