ေနဝင္ျပီးေနာက္လမထြက္ေသာ ရက္မ်ားအေျကာင္း

0
216

(၁)

”ျမန္မာျပည္မွာ ေျမလြတ္ေျမ ႐ုိင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္”ဟု မိတ္ ေဆြလူႀကီးက ေျပာေသာအခါ-
”ဟုတ္ကဲ့ ေနစရာအိမ္မရွိတဲ့ လူေတြ ေနေရးအဆင္မေျပလို႔ တစ္ ေယာက္တစ္ေနရာ ခြဲေနရတဲ့ မိသား စုေလးေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါ တယ္”ဟု ကြၽန္ေတာ္ျပန္ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။

”မင္းက ေရးလိုက္ရင္ ရန္ကုန္ မွာ အိမ္ပိုင္မရွိတဲ့အေၾကာင္းခ်ည္းပဲ” ဟု အျပစ္တင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းကို ေတာ့ နာက်င္စြာပင္ ၿပဳံးျပရင္း ဆဲ ပစ္လိုက္မိ၏။ သုံးထပ္တိုက္ အသစ္၊ ကားအေကာင္းစားႏွင့္ ေငြက်ပ္တစ္ ေသာင္းတန္ အုပ္လိုက္ကိုင္၍ သုံးစြဲ ႏုိင္ေသာသူကေတာ့ အိမ္ပိုင္မရွိ၍ အိမ္ပိုင္လိုခ်င္သည္ဟု ေျပာဆိုသူ မ်ား ၏အသံကို နားၿငီးေပလိမ့္မည္။ သူ႔ဘက္က ၾကည့္လွ်င္ သဘာဝက်ပါ ၏။သူေဌးဆိုေသာအမ်ဳိးက နားေအး ပါးေအးေနခ်င္ေသာ သက္ရွိေဆာင္း ရာသီမ်ားသာျဖစ္၏။ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ ကြက္မ်ားမွာ တန္ဖိုးႀကီးမားေသာ ေနရာကို ေငြပုံေပးၿပီး ဝယ္ယူႏုိင္၏။သစ္ပင္ဝါးပင္မရွိလွ်င္ ႀကီးၿပီးသား သစ္ပင္ေတြကို အပင္လိုက္ဝယ္စိုက္ ႏုိင္၏။ အေဆာက္အအံုကို လွပခိုင္ ခံ့ေအာင္ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္၏။ အျပင္ က အသံအထဲမဝင္ေအာင္၊ အထဲက အသံ အျပင္မထြက္ေအာင္ ဖန္တီး ေနထိုင္ႏုိင္၏။ သူတို႔အဖို႔ အိမ္ဆို သည္မွာ စကားထဲထည့္ေျပာစရာ အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ …။

ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ကဲ့သို႔ ေသာ ဘဝတူမ်ားမွာသာ …။

(၂)

အိမ္ငွား
ငါတို႔ ထြက္မသြားခင္
လက္က်န္ သီခ်င္းေတြကို
လွည္းက်င္းေပးခဲ့မယ္။
ငါတို႔ရနံ႔ေတြ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာေၾကာင္း
ငါတို႕ခံစားခ်က္က
ႏုိင္ငံႀကီးသား ပီသေၾကာင္း
နံရံေတြညစ္ပတ္ေအာင္
မေရးခဲ့ပါဘူး။
ငါ့သားေလး ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါ
မင္းကို ဒီအိမ္မွာ ေမြးခဲ့တာေပါ့လို႔
သူ႔ငိုသံ ရယ္သံ အေဟာင္းေလးေတြ
ထုတ္ျပႏုိင္႐ုံေလး
တံခါးဖြင့္ေပးပါ။
ေအာင္မွဴးေဝ
(၂ ရက္ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝ၁၅)

သည္ကဗ်ာကို ေရးစဥ္အခါက ကြၽန္ေတာ္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရ၏။ ကြၽန္ ေတာ့္သားေလး ေဆာ့ကစားေနသည္ ကို ေငးၾကည့္ရင္း-

”တစ္ေန႔ ငါ့သားေလးအတြက္ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းတဲ့ အိမ္ကေလးတစ္ လုံး အေဖဝယ္ေပးပါ့မယ္”ဟု စိတ္ ထဲက ေျပာမိ၏။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငွားရမ္းေနထိုင္ ရေသာ အိမ္ကေလးက အေတာ္စုတ္ ခ်ာ၏။ စုတ္ခ်ာပုံကို စာဖြဲ႕မျပလိုေတာ့ ပါ။ လစာရွစ္ေသာင္းေပးရသည္ကို လည္း ကြၽန္ေတာ္က မ်ားသည္ဟု မယူဆပါ။ တစ္လခ်င္းေပး ခြင့္ျပဳ ေသာ အိမ္ရွင္၏ ေမတၱာက႐ုဏာ ကိုပင္ ေက်းဇူးတင္မဆုံးျဖစ္ရပါေသး ၏။ အဓိကျပႆနာမွာ အိမ္သာက ကမၻာႀကီးႏွင့္အၿပိဳင္ေစာင္းေနၿပီး အိမ္ေအာက္မွာ ၁၂ ရာသီ ေရဝပ္ေန ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အိမ္ေအာက္ ေရဆိုး မ်ားထဲသို႔ ကေလးျပဳတ္က်မွာကို ေန႔ စဥ္ႏွင့္အမွ် စိုးရိမ္ရ၏။ ထိုရပ္ကြက္ မွာ မိဘေတြအိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ ၾကမ္း ေပါက္ၾကားက ေရထဲျပဳတ္က်ၿပီး ေသေသာကေလးေလး ရွိခဲ့ဖူး၏။ ယခင္အိမ္ငွားအဆက္ဆက္တို႔ အလြယ္တကူစြန္႔ပစ္ခဲ့သည့္အမႈိက္ မ်ားလည္း ေရထဲမွာ ပုပ္ေနၾက၏။ ကြၽန္ေတာ္က စိတ္ပင္ပန္းသည္ကို အေၾကာင္းျပကာ အရက္ေသာက္ ေဆးလိပ္ေသာက္၏။ ထိုအေငြ႕အ သက္မ်ားႏွင့္ေရဆိုးအမႈိက္ပုပ္နံ႔မ်ား ပူးေပါင္းဒုကၡေပးသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ သားေလး အဆုတ္နာေရာဂါ ျဖစ္ ေတာ့၏။ ကေလးကိုၾကည့္ကာ ကြၽန္ ေတာ္ေၾကကြဲရ၏။ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီၫြတ္ေသာ အိမ္ကေလးတစ္လုံး ေသာ္မွ် မပိုင္ဆိုင္ဘဲ ရင္ေသြးငယ္ကို ေရာဂါခံစားခိုင္းသလို ျဖစ္ေနရေသာ ေဝဒနာခါးခါးေတြက ကြၽန္ေတာ့္ဦး ေႏွာက္ႏွင့္ ႏွလုံးသားေပၚတြင္ ေခ်ာ္ ရည္ပူမ်ားပမာ ဖုံးလႊမ္းစီးဆင္းေနခဲ့ ၏။

ကြၽန္ေတာ္ အရက္ျဖတ္ႏုိင္ခဲ့၏။(ဘာေဆး႐ုံမွ်မတက္ခဲ့ပါ မေသာက္ ဘဲ ေနလိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏)

ေရဆိုးဝပ္ေသာ အိမ္ကေလးကို စြန္႔ခြာၿပီး တိုက္ခန္းကေလး တစ္ခန္း ရွာရ၏။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဝိုင္းဝန္း ရွာေဖြေပးၾကပါ၏။ ယုဇနဘက္သြား ေရာက္စုံစမ္းၾကေတာ့ ေစ်းက မႏုိင္ ျပန္။ တိုက္ခန္းငွားရမ္းခေတြက မိုး ေပၚပ်ံေနၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ဝင္ေငြကေျမ လွ်ဳိးေန၏။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ယုဇန ႏွင့္ မနီးမေဝးရပ္ကြက္ကေလးထဲ၌ ၁ဝ ေပ ၁၅ ေပ တိုက္ခန္းက်ဥ္းကေလး တစ္ခန္းကို တစ္လလွ်င္ က်ပ္ငါး ေသာင္းႏႈန္းျဖင့္ ငွားရမ္း၍ ရခဲ့၏။တိုက္ခန္းသီးသန္႔ေတာ့မဟုတ္။ စက္ ႐ုံအလုပ္သမားမ်ား ငွားရမ္းေနထိုင္ ၾကေသာ အိမ္ေထာင္သည္ လိုင္းခန္း တြဲမ်ားသာျဖစ္၏။ လိုင္းခန္းတြဲဆို ေသာ္ျငားလည္း ခိုင္မာေတာင့္တင္း ပါ၏။ ေရခ်ဳိးခန္း အိမ္သာကေတာ့ ဘုံသုံးရ၏။ သန္႔ရွင္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္စာအုပ္ေတြက အခန္းတစ္ ဝက္ေလာက္ေနရာ ယူလိုက္ေသာ အခါ ကြၽန္ေတာ့္သားကေလးအတြက္ ေနရာက်ဥ္းသြားရ၏။ ကေလးခမ်ာ လြတ္လပ္စြာမေနရ။ တိုက္ပိတ္ခံထား ရသလိုျဖစ္ေန၏။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ ေတာ့္ေဆးလိပ္ေငြ႕။ ေဆးလိပ္ကို ကြၽန္ေတာ္မျဖတ္ႏုိင္ ျဖစ္ေန၏။ ကြၽန္ ေတာ့္အလုပ္ကလည္း ဒါေလးဖြာၿပီး ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြးမွ အ လုပ္ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆုံးအဘက္ဘက္ က စဥ္းစားအေျဖရွာၿပီးေနာက္ ကေလးအဆုတ္ ေကာင္းမြန္ေစေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ေဆာ့ကစားႏုိင္ေရးအ တြက္ အဆင္ေျပမည့္ ေယာကၡမရြာ သို႕ မိန္းမႏွင့္ကေလးကို ပို႔လိုက္ရ၏။ ရြာဆိုေတာ့ ေလေကာင္းေလသန္႔ရ မည္။ အစားအေသာက္ လတ္ဆတ္ သန္႔ရွင္းမည္။ လွ်ပ္စစ္မီး အလ်ဥ္မမီ ေသာရြာကေလး၌ ေရခဲ႐ုိက္အစာ ေတြ ေကြၽးေလမလားဟု ေတြးပူရန္ လည္း မလိုေခ်။

(၃)

မိန္းမႏွင့္သား ရြာျပန္သြားေတာ့ အခန္းက်ဥ္းကေလးထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ေျခာက္ေသြ႕စြာ က်န္ရစ္၏။ အပတ္စဥ္လစဥ္ေရး ေန က်ေဆာင္းပါးမ်ားပင္ မေရးခ်င္ ေတာ့။ ခ်စ္ရသူမ်ားႏွင့္ ခြဲခြာရသည့္ ဒုကၡကို နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕သာမက ဦး ေႏွာက္ေတြ႕ ႏွလုံးသားေတြ႕ပါ ေတြ႕ ေတာ့၏။ စာေရးခ်င္သလိုလို ျဖစ္ လာလိုက္၊ ခ်ေရးလိုက္။ ႏွစ္ပိုဒ္သုံး ပိုဒ္ခန္႔ ေရးၿပီးလွ်င္ ဆက္မေရးခ်င္ ေတာ့သျဖင့္ ရပ္ထားလိုက္ျဖစ္ေန၏။ေဆာင္းပါးေပါင္းေထာင္ခ်ီ၍ေရးခဲ့ ဖူးေသာ ကြၽန္ေတာ့္လက္သည္ ေက်ာက္တုံးကို ေတာင္ေပၚတြန္းတင္ ေနရဘိသကဲ့သို႔ အေလးႀကီး ေလး၍ ေနေတာ့၏။ ေဝးကြာျခင္း တေစၧ ေျခာက္လွန္႔ျခင္းခံရေသာ ညမ်ားက ကြၽန္ေတာ့္အဖို႕ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ား ခ်ားႏုိင္လြန္းလွ၏။ တစ္ေယာက္စာ ထမင္းဝိုင္းကေလးက ကႏၲာရအလယ္ ေကာင္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ က် က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ထမင္းထုပ္ကေလး ပမာ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕ေနေလ သ ေယာင္ ခံစားရ၏။ ေစ်းတန္းကေလး ဘက္သို႔လည္း ကြၽန္ေတာ္မသြားခ်င္။သားေလး အ႐ုပ္ပူဆာတတ္ေသာ ဆိုင္ေရွ႕ေရာက္လွ်င္ အေတာ္ေၾက ကြဲရ၏။ ေဝးကြာရေသာေန႔ရက္မ်ား ကို ကြၽန္ေတာ္မွတ္သားထား၏။ သံ သရာအဆိပ္ပင္မွာ သစ္သီးခ်ဳိခ်ဳိက ေလးဆို၍ႏွစ္လုံးမွ်သာသီးသည္၊ တစ္လုံးေသာ သစ္သီးကား စာေပ က်မ္းဂန္ျဖစ္ၿပီး က်န္သစ္သီးတစ္ လုံးမွာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းသူ ေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေပါင္းေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္ဆိုေသာ ဟိေတာပေဒသက်မ္း လာ နီတိကေလးကို ႏွလုံးသြင္း၏။ႏြားမ၏ ႏုိ႔သည္ပင္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါ ညႇစ္႐ုံမွ်ျဖင့္ ႏုိ႔ရည္အမ်ားႀကီး မထြက္၊ အႀကိမ္မ်ားစြာ ညႇစ္ပါမွ ႏုိ႔ ရည္မ်ားစြာထြက္၏။ ထို႔အတူ ဖမ္း ဆုပ္၍မရ၊ ေလအလ်င္ ျမားအလ်င္ က်ည္ဆန္အလ်င္ အလင္း၏အလ်င္ ကဲ့သို႔ ေျပးလႊားေနေသာ စိတ္ကို စာ အုပ္စာေပထဲဖမ္းထည့္ရတာ အေတာ္ ခက္ခဲပါ၏။

တစ္ႀကိမ္ …

ႏွစ္ႀကိမ္ …

သုံး …ေလးႀကိမ္

အႀကိမ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ …။

(၄)

Facebook ေပၚက စိတ္ဒုကၡ ေပးတတ္သူမ်ားကို Block လိုက္၏။မိတ္ေဆြသစ္မ်ားလည္း လက္မခံ ေတာ့။ ကြၽန္ေတာ့္အေပၚနားလည္၍ စိတ္ခ်င္းရင္းႏွီးသူတခ်ဳိ႕သာ ခ်န္ထား လိုက္၏။ အျပင္ေလာကမွာလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္၏။အုန္းေစာ၊အျမင္ သစ္ႏွင့္ တျခားေသာ စာအုပ္အ ေဟာင္းဆိုင္မ်ားသို႔ ႏွစ္ရက္ျခားတစ္ ႀကိမ္သြားျဖစ္၏။ စာအုပ္အေဟာင္း ေတြ ေမႊေနခ်ိန္ စိတ္သည္ တည္ၿငိမ္ လ်က္။ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားမဆိုမိ၊ ရန္မလိုမိ။ တေစၧဆန္ေသာ အခန္း က်ဥ္းကေလးထဲ ျပန္ေရာက္လာ သည့္အခါလည္း အထီးက်န္မႈကို အသိအမွတ္မျပဳျဖစ္ေတာ့။ ေန႔စဥ္ယူ ေသာသတင္းစာမ်ားထဲက ေဆာင္း ပါးေတြကို အေသးစိတ္ ဖတ္ေနပစ္ လိုက္၏။

”မင္းႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာအတူတူ ပဲ။ အေျခအေနၾကည့္ၿပီး ခ်ဳိလိုက္ခါး လိုက္လုပ္ေနရတာ”ဟူေသာ နီတိ အဆိုကို သတင္းစာမ်ားထဲတြင္ ျမည္ ေနသည့္အသံေတြက တစ္ဆင့္ ကြၽန္ ေတာ္ၾကားေနရ၏။ ဒဏ္ရာရေပါင္း မ်ားေတာ့ ဒဏ္ရာေတြကို စြဲလမ္း လာတယ္”ဟု ေျပာဖူးေသာ ကဗ်ာ ဆရာတစ္ေယာက္ကို သတိရမိ၏။ထိုကဗ်ာဆရာလည္း မရွိရွာေတာ့ပါ။

သူလည္း ေသသာေသသြားသည္ ရန္ ကုန္မွာ အိမ္ပိုင္ကေလးရွိ မသြားရ ရွာ။ ကဗ်ာသမား အမ်ားစုက သည္ လိုပင္ ခ်ဳိ႕ငဲ့စြာ ဘဝကိုေနဝင္ပစ္လိုက္ ၾကရ၏။ ေနသာဝင္ရ၍ လမထြက္ ခဲ့ေသာရက္စြဲမ်ားကို သင့္စိတ္ႀကိဳက္ အမည္ေပးပါဆိုလာခဲ့လွ်င္-‘ကဗ်ာဆရာ’ ဟု အမည္ေပးခ်င္ မိပါ၏။

(၅)

စာထဲေပထဲ စိတ္ႏွစ္ထားခ်ိန္ မ်ားလာသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္အဆင္ေျပလာ၏။စိတ္သာ ေနသာေသာရက္မ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ထြက္တတ္၏။ၿမိဳ႕ထဲေရာက္သည့္အခါ ဘဝတူကဗ်ာ သမားစာသမားမ်ားႏွင့္ ဆုံျဖစ္ၾက၏။အဆင္ေျပမည့္ ေကာ္ဖီဆိုင္တစ္ဆိုင္ ဆိုင္မွာ ထိုင္၍စကားေျပာၾက၏။
”ယခင္နဲ႔ ယခု ဘာကြာသလဲဗ်”

ဟု တစ္ေယာက္ကေမးေသာအခါ –

”သိပ္မကြာလွပါဘူး။ ဟိုးတုန္း က ဟိုဘက္ရပ္ကြက္သားေတြ လာ ႐ိုက္တယ္။ အခုေတာ့ အခ်င္းခ်င္းပဲ ႐ိုက္ေနၾကေတာ့တာေပါ့”ဟု လူျပန္ ေတာ္ကဗ်ာ ဆရာတစ္ေယာက္က ေျဖ၏။ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုစီ၌ စာေပသမားမ်ား၏အခန္းက႑သည္ မေသးငယ္လွေၾကာင္း၊ စာသ မားမ်ား၏ဘဝကို ျမႇင့္တင္ေပးသင့္ ေၾကာင္း၊ စာသမားတို႔၏ ဘဝလုံၿခဳံ ေရးသည္ တိုင္းျပည္အသိÓဏ္ မ်က္ လုံး၏ လုံၿခဳံေရးသာျဖစ္ေၾကာင္း ေရွး ေဟာင္း သကၠတက်မ္းတစ္က်မ္းျဖစ္ သည့္ ဟိေတာပေဒသကို ကိုးကား ကာ ကြၽန္ေတာ္စကားဆိုမိ၏။ သုဒ ႆနဘုရင္၏ ပညာရွိအမတ္ ဗိသွ် ဏုေျပာေသာ စကားကို အထူးေျပာ ဆိုမိ၏။

”ပညာရွိစာဆိုေတာ္ ငွက္ အေပါင္းလည္း စစ္ေအာင္ေၾကာင္း ေၾ<ြကးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ဆူညံစြာ ေအာင္ပြဲခံၿပီးေနာက္ မိမိတို႔စခန္းသုိ႔ ျပန္လည္ၾ<ြက ခ်ီေတာ္မူၾကေလသ တည္း” ဆိုေသာအပိုဒ္ ျဖစ္၏။

”ကြၽန္ေတာ္တို႔ စခန္းက ဘယ္ မွာတုံးဗ်”ဟု ကဗ်ာဆရာေလး တစ္ ေယာက္က ျဖတ္ေမး၏။ တိုင္ပင္ မထားဘဲ အားလုံးပင္ မနီးမေဝးက ရဲစခန္းတစ္ခုကို လက္ညိႇဳးထိုးျပ မိ ၾက၏။ ၿပီးေတာ့ ရယ္ၾကေမာၾက၏။

ေခတ္အဆက္ဆက္ ေနဝင္သြားၿပီး ေနာက္လမထြက္ႏုိင္ေသာ စာသမား ကဗ်ာသမားမ်ား ရွိေနၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ အေရအတြက္ ပို၍ မတိုးပါ ေစႏွင့္ဟုသာ ဆုေတာင္းရေပမည္။

ကြၽန္ေတာ့္တစ္သက္ေတာ့ျဖင့္ ေကာင္းကင္အေသႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္ ၿပီး ေရႊမိုးေငြမိုး ရြာပါဗ်ာဟု ငိုယို ေတာင္းဆိုလိုျခင္း မရွိေတာ့ပါ။ ။
ဆင္းရဲကင္းၾကပါေစ။

ေအာင္မွဴးေဝ


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here