့ျပဳျပင္စရာအဆစ္အပိုင္းေတြကို အနုပညာ ေခတ္သမိုင္းတင္နိုင္ၾကေစလို

0
167

ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္းမွာ’ဥပေဒ’ ဆိုတဲ့ ျပ႒ာန္းမႈရွိတယ္။ ဥပေဒတိုင္းဟာ ျဖစ္ပ်က္စဥ္မွာ အ ေၾကာင္းတရားအတြက္ အဂတိမဲ့ အမွန္တရားခံျဖစ္ေစမႈနဲ႔ ဥပေဒဂုဏ္ သိကၡာရွိေစျခင္းအတြက္ အကၡရာတင္ ကမၸည္းႏွင့္ သခၤ်ာကိန္းဂဏန္းမ်ား ျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကကမၸည္းနဲ႔ ကိန္း ဂဏန္းတို႔ကို လူဆိုတဲ့လူေတြက ေလး စားၾကသူရွိသလို၊ မေလးစားတဲ့လူ ေတြရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က ႐ိုေသေလးစား သင့္တဲ့ ကမၸည္းနဲ႔ ကိန္းဂဏန္းကို၊ သိကၡာကို၊ ရိကၡာအလုပ္ထဲထည့္ထုပ္ ၿပီးေၾကမြသြား ေစသူေတြလည္းရွိ တယ္။ အဲဒီလိုရွိေနတတ္တဲ့၊ လူနဲ႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ထဲက ျဖစ္တတ္မႈ၊ ျဖစ္ေနဆဲပံုရိပ္ျပ၊ ေနရယ္လရယ္ အ မွန္တရားရယ္ ဇာတ္လမ္းတြဲေလးကို ၾကည့္႐ႈျဖစ္ေနတယ္။ ၾကည့္႐ႈျဖစ္ရ ျခင္းက လူမႈအေဆာက္အအံုထဲက မသိ သူ၊ နားမလည္သူ၊ ေကာက္က်စ္စဥ္း လဲသူ၊ အဂတိေဆးဝါးမွီဝဲကာ က မၸည္းႏွင့္ ကိန္းဂဏန္းတုိ႔ကို အခ်ိဳး အစားယြင္းယိုအေျခပ်က္ေစသူစတဲ့ လူ႔ဘံုဘဝထဲက ေျမျမင္အေျခအေန တို႔ကို ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕စည္း ႐ိုက္ကူးထား ျခင္းျဖစ္လို႔ လူေတြသိသင့္ေသာ၊ ၾကည့္႐ႈသင့္ေသာ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းတြဲ ပါလားဆိုတဲ့အသိနဲ႔ၾကည့္႐ႈျဖစ္ေန ျခင္းျဖစ္တယ္။

ေျပာရရင္ ႐ုပ္ရွင္ဟာ ျပည္သူ႔ အတြက္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ျပည္သူ ဟာ ႐ုပ္ရွင္အတြက္ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အခု ျပည္သူသေဘာက်တဲ့ ေစ်း ကြက္ဝင္ မင္းသားကို ေခါင္ၫႊန္႔ထိုး ျပၿပီး ခိုင္ခံ့မႈမရွိတဲ့ ႀကိဳးအေဆြးနဲ႔ စုခ်ည္ထားတဲ့ ပန္းစည္းတစ္စည္းလို ပဲ ဇာတ္လမ္းေတြက က်စ္လ်စ္မႈမရွိ တာမ်ားတယ္။ အဲဒါဟာ ေအာင္ျမင္ ၿပီး ေစ်းကြက္ဝင္ မင္းသားနဲ႔ပရိသတ္ ျဖစ္တဲ့ ျပည္သူမ်ားအားေပးျခင္းကို အခြင့္အေရးယူၿပီး ျပည္သူခ်စ္ မင္း သားပါရင္ ပိုက္ဆံရမွာပဲဆိုတဲ့ ျပယုဂ္ ေကာင္းနဲ႔ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ လုပ္တတ္ ျခင္းဟာ ျပည္သူရဲ႕ဝါသနာကို ႐ုပ္ရွင္ အတြက္ျဖစ္ေနျခင္းပါပဲ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ မ်ားလာျခင္းနဲ႔အမွ် ျပည္သူဟာ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္႐ႈျခင္းကို ဝါသနာထံုမႈနဲ႔ အတူ ခပ္ေပါ့ျပက္ျပက္ကားၾကည့္ ႐ႈၾကရင္း၊ တရားဥပေဒဆိုတာ အမွန္ တရားအတြက္ ျဖစ္တည္ထားတဲ့ လူ သားေလာကေကာင္းဖို႔ ယႏၲရားတစ္ ခုအျဖစ္၊ ေနာက္မေကာင္းမႈထူ ေျပာသူေတြကို လူသားေလာကသန္႔ ရွင္းဖို႔၊ စည္း႐ိုးေဘာင္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္ျခင္းကိရိယာပါလားလုိ႔လည္း မသိၾကေတာ့ မေကာင္းမႈႀကီးစိုးျခင္း ကို၊ အေၾကာက္တရားနဲ႔ မ်က္လႊာ ခ်ေနတတ္ျခင္းေတြျဖစ္ေစတယ္။ အခု’ေနရယ္လရယ္ အမွန္တရား ရယ္’ဇာတ္လမ္းတြဲဟာ ဥပေဒပညာ ရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အမွန္တရား အတြက္ ရဲရင့္ျခင္း၊ ရင္ဆိုင္ျခင္း၊ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီး နစ္ နာသူ အဖိႏွိပ္အႏုိင္က်င့္ခံရသူမ်ား ဘက္ကရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းျခင္း၊ တရား ဥပေဒကြၽမ္းက်င္လိမၼာမႈနဲ႔ မတရား ျခင္းကို ေဖာ္ထုတ္အႏိုင္ယူပံုေတြ ကိုၾကည့္ရင္း၊ တရားဥပေဒဆိုတာ မတရားျပဳမႈလိုသူမ်ားရဲ႕ ရန္ကိုကာ ကြယ္ေရးျပ႒ာန္းမႈဆိုတာကို အဲဒီ ဇာတ္လမ္းတြဲကိုၾကည့္႐ႈေနၾကတဲ့ ပရိ သတ္မ်ားကို သိေစခ်င္တဲ့ျပယုဂ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းတြဲကို ၾကည့္ ႐ႈေနၾကတဲ့ ပရိသတ္မ်ားအေနႏွင့္ လည္း နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒီေန႔လို အဂတိတိုက္ဖ်က္ ေရးကာလႏွင့္ အံဝင္ခြင္ က်ေစျခင္းပဲျဖစ္တယ္။

ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားထဲ က အမႈလိုက္ေရွ႕ေနဆိုတဲ့ အတိုင္း ကိုင္တြယ္ရတဲ့အမႈတစ္ခုကို မိမိ အမႈသည္ကို သိခ်င္တာေမးျမန္း သက္ေသထြက္ဆိုခ်က္ေပၚမွာ စဥ္း စားၿပီး တရား႐ံုးမွာထုေခ်႐ံု၊ ေလွ်ာက္ လဲ႐ံုမဟုတ္။ အမႈရဲ႕အရင္းအျမစ္ကို ကိုယ္တိုင္စူးစမ္းျခင္း၊ ေလ့လာျခင္း၊ ေဒသႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ တိုးဝင္ အကဲခတ္သံုးသပ္ျခင္းတုိ႔က စစ္မွန္ တဲ့အမွန္တရားကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ ျခင္းပဲျဖစ္တာေၾကာင့္ အမႈလိုက္တဲ့ တကယ့္အမႈ လိုက္ေရွ႕ေနပီသျခင္း ေၾကာင့္ ကိုရီးယားရဲ႕ အယူအဆက အမႈလိုက္ေရွ႕ ေနလို႔ ေခၚေဝၚျခင္းက မွန္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ အခု ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးႀကီး ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္ရဲ႕ ထုတ္လုပ္မႈ နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာေအာင္ကို လတ္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ‘ေနရယ္လရယ္ အမွန္တရားရယ္’ဇာတ္လမ္းတြဲမွာ တကယ့္အမႈလိုက္ေရွ႕ေနမ်ိဳးကို ဖြဲ႕ စည္းထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဥပေဒဆိုတာ လူတိုင္းလူ တိုင္းနားလည္ထား သင့္ျခင္း၊ အသင့္အတင့္ ေလ့လာသိရွိထားသင့္ျခင္း၊ အဲဒီလို နားလည္သိရွိထားျခင္းအတြက္ ျဖစ္ ေပၚလာတဲ့ မတရားမႈအတြက္ သိရွိ ေနျခင္းႏွင့္အတူ သိမွေျပာရဲျခင္း၊ ေျပာတတ္ျခင္းတုိ႔ကို အသိေပးလိုတဲ့ သ႐ုပ္သကန္ကို ေပၚလြင္ေစတယ္။ အမ်ားဆံုးေတာေနလူတန္းစား၊ ေတာင္သူလယ္သမားေတြဟာ ႐ိုး သားစြာေနထိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္တဲ့အ တြက္ ႐ိုးသားသလို၊ စူးစမ္းေလ့လာ မႈ၊ ဗဟုသုတပါနည္းပါးၾက လြန္း ေတာ့ စီးပြားေရးသမားေတြက အခြင့္ ေကာင္းယူ၊ အႏိုင္က်င့္မႈ၊ မတရား လယ္သိမ္း၊ ေျမသိမ္းျခင္းတုိ႔ခံၾကရပံု၊ ဘာမွမသိျခင္းအတြက္ ဆင္းရဲမြဲေတ မႈကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ဝင္ေငြႏွင့္ အလုပ္အေၾကာင္းျပ၊ လူကုန္ကူးခံ ၾကရပံုတုိ႔ကို သ႐ုပ္ျပခဲ့တာေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားၾကားက ျဖစ္ပ်က္စဥ္ ဇာတ္လမ္းတြဲတစ္ခုလို႔ေျပာရပါမယ္။ ဇာတ္လမ္းဆိုတာ ျပည္သူၾကားျဖစ္ ပ်က္တတ္မႈကို တင္ျပႏိုင္ျခင္းသာ၊ သဘာဝေဗဒမွန္ အႏုပညာျဖစ္ တယ္။

တစ္နည္းေျပာရရင္ အႏု ပညာဆိုတာ ျပည္သူ႔အတြက္ျဖစ္ ေစျခင္း၊ ေစတနာဖန္တီးမႈလို႔ေျပာ ရမယ္။ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း တုိ႔ဟာ ျပည္သူ႔နားမ်က္ေစ့ျဖစ္ေစ သလို၊ ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္တုိ႔လည္း ျပည္ သူ႔အတြက္ အျမင္က်ယ္၊ အသိၾ<ြကယ္၊ အႏုပညာအမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ထုတ္ လုပ္သူ၊ ႐ိုက္ကူးသူ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ၾကသူမ်ားကအစ နားလည္ခံယူ ထားသင့္ၾကပါတယ္။ လုပ္ႀကံဘဝ၊ လုပ္ႀကံဟာသမ်ားနဲ႔ ေစ်းကြက္ဖြင့္ စီးပြားရွာခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြၾကာ လြန္းခဲ့ပါၿပီ။ လူဆိုတာတစ္ေန႔နဲ႔ တစ္ေန႔ မတူေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ရွင္ သန္ေနၾကသလို၊ ေခတ္ဆိုတာလည္း ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ အယူအဆ ေဟာင္းေတြ ေပြ႕ပိုက္ၿပီး ဖုန္တက္ေန တဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ားနဲ႔ လုပ္ကိုင္က်င္လည္ျခင္းဟာ အခန္း က်ဥ္းေလးထဲမွာ ေသာ့ခတ္ခံထားရ တဲ့ အႏုပညာသည္မ်ိဳးလို႔ဆိုရပါ မယ္။ ဘဝဆိုတာ အနိမ့္အျမင့္ အ ဆင့္အတန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးလို႔ သိရပါ မယ္။ အဲဒီမတူညီတဲ့ ဘဝေတြရဲ႕ စိတ္ကိုသိရပါမယ္။ အက်င့္စ႐ိုက္၊ ယဥ္ေက်းမႈကို သိရပါမယ္။ ဒါမွ ဇာတ္လမ္းေရး၊ ဝတÄဳေရးေကာင္းသူ တစ္ေယာက္၊ ဒါ႐ိုက္တာေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္လမ္းေရးသူ ေတြ (စာေရးဆရာရဲ႕ ဝတၱဳေကာင္း ကို ဝယ္ယူ႐ိုက္ကူးမႈမရွိတဲ့ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား)၊ ဒါ႐ိုက္တာေတြ မိမိကုိယ္တိုင္ ေရး သားေနပံု၊ ႐ိုက္ကူးေနပံုမ်ားကို စဥ္း စားသင့္ၾကၿပီလို႔ ဆိုခ်င္မိတယ္။အခု လို ေရးသားခြင့္၊ ႐ိုက္ကူးခြင့္အခ်ိန္ ကာလကို ဇာတ္သမားျပန္ရင္ မွတ္ သားစရာ က်န္ရမယ္ ဆိုသလို မိမိ တို႔ရဲ႕ ျပဳလုပ္ခဲ့မႈ အႏုပညာဟာ ေျပာ စမွတ္ သမိုင္းက်န္ရစ္ၾကဖို႔လိုတာ ေပါ့ေနာ္။ ကဲ အခုဆိုရင္ စာေရးဆရာ ေတြလည္း ေခတ္သမိုင္းတင္ႏိုင္ဖို႔ ေရးေနၾကပါၿပီ။ ဒါ႐ိုက္တာေတြလည္း ေခတ္သမိုင္းတင္ဖို႔ ႐ိုက္ကူးသူ ႐ိုက္ ကူးေနၾကတာမို႔ ေခတ္သမိုင္းမွာ က်န္ရစ္ၾကဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ ေျပာ လိုက္ပါရေစေတာ့ဗ်ာ။

ေအာင္ဟိဏ္း (က်ိဳက္ေထာ္)


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here