ကေလာင္ဖ်ားက ကားျဖစ္ေစ..

0
90

ရဲျခင္း လြတ္ကင္းေအာင္ လမ္းျပေဆာင္ပါမည္”ဆိုေသာ ‘နဂါး နီ’သီခ်င္းသံကို ၾကားရတုိင္း ကြၽန္ ေတာ္ေဒါမနႆမပြားမိဘဲ မေနႏုိင္ ပါ။ ‘ထီးျဖဴဖိနပ္ပါး’အညတရစာေရး ဆရာဘဝေပကိုး။ အနႏၲေက်းဇူးရွင္ ေမြးသဖခင္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္အထက္ တန္း ေက်ာင္းသားဘဝ ကေလာင္ ေသြးေနခုိက္ … ”မင္းကေတာ့ မဲြ ေဆးေဖာ္ရင္းနဲ႔ လူၫြန္႔တံုးမယ့္ အ ေကာင္ပါကြာ”ဟု ခ်ဳိးခ်ဳိးဖဲ့ဖဲ့ တားျမစ္ သတိေပးခဲ့ျခင္းကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ ဂ႐ုမစုိက္ခဲ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ”ေဖေဖ့ စကားနားမေထာင္၊ ကေလာင္လည္း ကြဲ၊ လူလည္း မဲြ”ဟု စာစပ္ရမလိုျဖစ္ ခဲ့ပါသည္။ ”ငတ္ျပတ္ေသာ္လည္း ကေလာင္စဲြ၍၊ တိုက္ပြဲဝင္မည္၊ ဘာ မထီဇာနည္ဘြား၊ ငါတို႔စာေပသမား” ဟုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေၾ<ြကးေၾကာ္ခဲ့ သည္။ ဤေနရာ၌ ‘တုိက္ပြဲ’ဟူေသာ ေဝါဟာရကို လူတန္းစားတုိက္ပြဲ Class Struggle ဘာညာႏွင့္ အေတြး မေခ်ာ္ေစခ်င္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္သည္က ‘နိမ့္တံုျမင့္တံု’ ‘မွန္ကင္းတစ္လွည့္ ထင္းတစ္လွည့္’ ျဖစ္တတ္ေသာ ေလာကဓံတုိက္ပြဲသာ ျဖစ္သည္။

ေလာကဓံတုိက္ပြဲႏွင့္ လြတ္ကင္း ႏုိင္သူ အလြန္ရွားသည္။ ရွပ္အက်ႌ မွာ စိန္ၾကယ္သီးေတြ တပ္ဆင္၍ ဝတ္ဆင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ အဆုိေတာ္စာ ေရးဆရာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ‘ဝင္းဦး’ ပင္လွ်င္။ အက်ပိုင္းကာလေရာက္ ေတာ့ အင္းလ်ားလမ္းရွိ တုိက္အိမ္ ႀကီးကို စြန္႔ကာ ဘားလမ္းရွိ တိုက္ ခန္းကေလးမွာ သြားက်ဳိးအဘိုးႀကီး ဘဝျဖင့္ အ႐ုိးထုပ္သြားရရွာသည္။ သို႔ေသာ္ ဝင္းဦးသည္ စစ္မွန္ေသာ အႏုပညာရွင္ျဖစ္၍ လူေသေသာ္ လည္း နာမည္ကား မေသပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ‘ရွံ စားဒိန္းေဒါင္’ကာတြန္းဇာတ္လမ္း မ်ား အဓိကထား၍ ေအာင္ျမင္ခဲ့ ေသာ ကာတြန္းဆရာႀကီး ‘ကာတြန္း ေအာင္ရွိန္’သည္ ကိုုယ္ပိုင္ဂ်စ္ကား ဝယ္စီးဖူးသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ကြၽန္ေတာ္အသက္ ၃ဝ ေက်ာ္ေလာက္ မွာ ဆရာႀကီးကာတြန္းေအာင္ရွိန္ကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႕ျမင္ဖူးသည္။ ထုိအခ်ိန္၌ ဆရာႀကီးမွာ ကိုယ္ပိုင္ ကားရွိဟန္မတူေတာ့ပါ။ (ဆရာႀကီး ကို ကာတြန္းဆရာအျဖစ္သာမက ကိုယ္ပိုင္ဇာတ္လမ္း ဖန္တီးေရးသား သူျဖစ္၍ ကြၽန္ေတာ္က စာေရးဆရာ စာရင္းထဲသို႔ ေလးစား စြာေနရာသြင္း ေပးပါသည္။ သေဘာ မတူသူရွိပါက As You Like it(ေရႊစိတ္ေတာ္ႀကိဳက္ သလိုပ) ‘အ႐ုိင္း’ဇာတ္ေကာင္ဖန္ တီးရွင္ ဆရာ ‘ကာတြန္းေသာ္က’မွာ လက္ဖ်ားေငြသီးေအာင္ နာမည္ ေက်ာ္ၿပီး ကာတြန္းပညာလည္း ထက္ ျမက္သူျဖစ္ပါေသာ္ျငားလည္း ဆရာ ေသာ္ကသည္ ေသသာသြားေရာ .. ကိုယ္ပိုင္ကားမစီးႏုိင္ခဲ့ရွာပါ။ သူ႔အိမ္ သို႔ ေရာက္ဖူးရာ၊ ကားမေျပာႏွင့္ .. စက္ဘီးတစ္စီးေတာင္ မေတြ႕မိပါ။

စက္ဘီးဆို၍စက္ဘီးႏွင့္ ပတ္သက္စရာ ကေလးအခ်ဳိ႕သတိရ လာသည္။ ဆရာႀကီး ‘မဟာေဆြ’ သည္ လံု႔လဝီရိယေကာင္းလွ၊ စည္း ကမ္းရွိလွေသာေၾကာင့္ စာမွန္မွန္ ေရးႏုိင္ခဲ့ၿပီး သူ႔ေခတ္က ဝင္ေငြ ေကာင္းခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကားမစီး ႏုိင္။ စက္ဘီးမွ်သာ စီးႏုိင္သည္။ သူ႔ ေခတ္က စက္ဘီးတစ္စီး၏ တန္ဖိုး မွာ မနည္းလွပါေခ်။ စက္ဘီးေပၚကာ စေခတ္မွာ စက္ဘီးစီးႏုိင္ေသာ ဆရာႀကီးမဟာေဆြအတြက္ ကြၽန္ ေတာ္ဂုဏ္ယူမိပါသည္။

စက္ဘီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေမ့ ႏုိင္ေသာ မွတ္သားခ်က္ကေလးတစ္ ခ်က္ရွိပါေသး၏။ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား ေတြ တိုးတက္ႀကီးပြားေစဖို႔ ‘တက္ က်မ္း’မ်ားစြာ ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ၿပီး ယေန႔အထိလည္း သူ၏ တက္က်မ္း မ်ား ေရာင္းေနရဆဲျဖစ္ေသာ ဆရာ ႀကီး ‘ပီမိုးနင္း’မွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွ သည္။ ကားမေျပာႏွင့္ စက္ဘီးတစ္ စီးေတာင္ ဝယ္မစီးႏုိင္ခဲ့ရွာပါ။ ဆရာ ႀကီးပီမိုးနင္းခမ်ာ စက္ဘီးဝယ္မစီးႏုိင္ ေသာ္လည္း စက္ဘီးအတုိက္ခံရေသာ ေၾကာင့္ ရရွိသည့္ဒဏ္ရာျဖင့္ ေရတိမ္ နစ္ကြယ္လြန္ခဲ့ရရွာပါသည္။

‘စံေရႊျမင့္’ ဇာတ္ေကာင္ျဖင့္ နာ မည္ရခဲ့ေသာ စာေရးဆရာ၊ ကာတြန္း ဆရာ ‘ကာတြန္းျမင့္သိန္း’သည္လည္း ဂ်စ္ကားဝယ္စီးႏုိင္သူ စာေရးဆရာ ကာတြန္းဆရာျဖစ္သည္။ ေနာင္ႏွစ္ မ်ားစြာၾကာေသာ္ ကာတြန္းျမင့္သိန္း ၏ ဇနီး၊ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ‘တူးတူး ျမင့္သိန္း’က ဇိမ္ခံဆလြန္းကားႀကီးကို ကိုယ္တုိင္ေမာင္းေနေၾကာင္း ေတြ႕ ျမင္ခဲ့ရပါသည္။

တစ္ေခတ္တုန္းက ‘ျပာေလာင္’ ဇာတ္ေကာင္ကို ဖန္တီးခဲ့ေသာ ‘ကာ တြန္း တင္ေအာင္နီ’သည္ အလြန္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ သူကားဝယ္စီး ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တင္ေအာင္နီ ကိုယ္ပိုင္ကားျဖင့္ သြားလာသည္ကို မေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါ။ တင္ေအာင္နီအတြက္ ‘ျပာေလာင္’ ဇာတ္လမ္းေတြ ဖန္တီး ေပးေသာ စာေရးဆရာႏွင့္ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ရင္းႏွီးသည္။ထိုေခတ္ (၁၉၈ဝ တစ္ဝုိက္)က ထုိစာေရးဆရာသည္ ကိုယ္ပိုင္ကားဝယ္စီးႏုိင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ‘ဘတ္စ္စကားတိုး စီး မေနေတာ့နဲ႔ဗ်ာ။ ကားဝယ္စီးစမ္းပါ” ဟု တုိက္တြန္းသည္။

သူရွင္းျပပံုက က်ဳိးေၾကာင္းဆီ ေလ်ာ္ပါသည္။

”က်ဳပ္က ကားမေမာင္းတတ္ ဘဲ ကားဝယ္ရင္ ဒ႐ုိင္ဘာငွားရလိမ့္ မယ္။ ဒ႐ုိင္ဘာငွားေတာ့ ေငြကုန္ျပန္ ဦးမယ္။ ေနာက္ၿပီး က်ဳပ္တို႔ ၿခံဝင္း က က်ဥ္းတယ္။ ကားထားစရာ ေန ရာမရွိဘူး။ ကားကို အိမ္ေရွ႕လမ္း ေဘးမွာပဲ ရပ္ထားရမွာ။ က်ဳပ္တုိ႔ ရပ္ ကြက္က ေႏြရာသီဆုိရင္ မီးအႏၲရာယ္ ရွိတယ္။ အကယ္၍ မီးေလာင္ၿပီဆုိ ရင္ ကားႀကီးကို ဒီအတုိင္းပစ္ထားခဲ့ ရမွာ …၊ ကိုယ္ပိုင္ကားဝယ္လို႔ မနိပ္ပါဘူးဗ်ာ။ တကၠစီ စီးတာက သံ ေယာဇဥ္ကင္းပါတယ္”

မွန္သည္။ တကၠစီ စီးတာက ေတာ့ သံေယာဇဥ္ကင္းပါသည္။ သို႔ ေသာ္ သူကုန္က်ခဲ့သမွ်ေသာ တကၠ စီခေငြေၾကးမွာ ကိုယ္ပိုင္ဆလြန္းကား တစ္စီး၏ တန္ဖိုးကို ေက်ာ္ေနပါၿပီ။ သူသည္ ယေန႔တုိင္ တကၠစီဆရာမ်ား ကို ပူေဇာ္ပသေနတုန္းပါ။

ကြၽန္ေတာ္ စာေတြ ေပေတြ လွိမ့္ဖတ္စ အရြယ္ ၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္ မ်ား တုန္းက အေက်ာ္ၾကားအထင္ရွား ဆံုးစာေရးဆရာမ်ားမွာ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏုိင္၊ ေအာင္လင္း၊ ရန္ကုန္ ဘေဆြႏွင့္ သခင္ျမသန္းတို႔ ျဖစ္ၾကၿပီး အမ်ဳိး သမီးစာေရးဆရာထဲမွာ ‘ခင္ႏွင္းယု’ က ထိပ္ဆံုးေလာက္မွာ ရွိသည္။ ခင္ ႏွင္းယုမွာ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ကေတာ္ျဖစ္၍ ကိုယ္ပိုင္ကားရွိ ေလာက္သည္ဟုထင္ သည္။ စာေရး ဆရာႀကီးမ်ားတြင္မူ ကိုယ္ပိုင္ကား ရွိၾကသည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ မၾကား ဖူးပါ။ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡလည္း ျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီး ဘုန္းႏုိင္မွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ကားရွိ ေလာက္သည္။ က်န္ စာေရးဆရာမ်ားမွာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ ကားရွိသည္ဟု မၾကားဖူးပါ။

ကြၽန္ေတာ္အိမ္ေထာင္မက်မီ ခ်စ္သူ ဇနီးေလာင္းအား အသိေပး ေၾကညာထားပံုက …

”မင္းက စာေရးဆရာနဲ႔ ညား မွာဆိုေတာ့ တိုက္ေဆာက္ကားစီးဖို႔ ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ေလနဲ႔ကြယ္ ..”

”အိုး …ရပါတယ္။ စိန္နား ကပ္ေလာက္ဆုိရင္ ေက်နပ္ပါတယ္”

”ဒုကၡပါပဲ …မင္း စိန္နား ကပ္ ပန္ႏုိင္ေအာင္ ငါ ဓားျပထြက္ တုိက္မွပဲရေတာ့မယ္။ စာေရး ဆရာကေတာ္ …စိန္နားကပ္ ပန္ႏုိင္မယ္ဆုိ ရင္ …အေနာက္ အရပ္ကေနထြက္လိမ့္မယ္။ ဥႆဖ ရားနားကပ္ ေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္ ေတာ္မူပါ မယ္ မင္းႀကီးမရဲ႕”

”အိုေက …ထမင္းရည္မ ေသာက္ရရင္ ေတာ္ပါၿပီ စာေရးဆရာ ႀကီးရယ္ ..”

ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးထမင္းရည္မ ေသာက္ခဲ့ရသလို စိန္နားကပ္လည္း မပန္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ သူ႔မိဘေတြ ဆင္ေပး လုိက္သည့္ ေရႊနားကြပ္ေက်ာက္နီ နားကပ္ကေလးပင္ အေပါင္ဆုိင္ႏွင့္ ကူးသည္သန္းသည္။

”ကဗ်ာဆရာႀကီး သစၥာနီ မီနီ ဆလြန္းကားအသစ္ကေလးစီးေနၿပီ” ဆုိေသာ သတင္းၾကား၍ ကြၽန္ေတာ္ မုဒိတာပြားမိသည္။

မဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာဆရာေဇာ္လူ စိမ္း၏ ကားမွာ ခရီးႀကံဳစီးျခင္းသာ။ ကဗ်ာဆရာေဇာ္လူစိမ္းကလည္း ကဗ်ာေရး၍ ရေသာေငြျဖင့္ ဝယ္ယူ ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာဆရာႀကီးေမာင္ ျပည့္မင္းကိုယ္ပိုင္ကားစီးေနသည္က ၾကာလွပါၿပီ။ သူလည္း ကဗ်ာစာမူခ ျဖင့္ ကားဝယ္စီးႏုိင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကြၽန္ေတာ့္လို ကေလာင္တံုးတစ္ ေယာက္အဖို႔ ကားမေျပာႏွင့္ တစ္ခါ တစ္ရံ ဆုိက္ကားခပင္ အႏုိင္ႏုိင္။

ၾကဴးႏွစ္


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here