ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးေျပာတဲ့ ‘မီ’ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးခဲ့စဥ္က စိန္ေခၚမႈမ်ား

0
127

ေနာက္ဆံုးေတာ ႀကိဳးစားမႈရဲ႕ ရလဒ္ကို သူအျပည့္အ၀ခံစားခဲ့ရတယ္ေပါ့ေလ။ ‘မီ’ ဟာေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ မီေဆးလိပ္ေသာက္တာကိုေတာင္ အြန္လိုင္းမွာ ေဟာ့ျဖစ္ခဲ့တဲ့အထိေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ဆင္ဆာအဖြဲ႔က ေဆးလိပ္ေသာက္တာကို ဆင္ဆာေပးခဲ့ပါတယ္။ ဘရန္ဒီေသာက္တဲ့အခန္းေတြမွာသာ ဆင္ဆာျဖတ္ခဲ့တာပါလို႔လည္း ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးကေျပာပါတယ္။ အခု ‘မီ’ ကို စင္ကာပူမွာ ျပသၿပီ။ စင္ကာပူမွာေတာ့ မီ ဘရန္ဒီေသာက္တဲ့အခန္းေတြပါ ထည့္သြင္းျပသခြင့္ရတဲ့အတြက္လည္း သူအျပည့္အ၀ေပ်ာ္ရႊင္လို႔ေနပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးကို မီအေၾကာင္းေမးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ‘မီ’ ၀တၳဳဟာ ပါးပါးေလးရယ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ၀တၳဳထဲက ‘မီ’ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ကာရိုက္တာက ၀တၳဳပါးပါးေလးနဲ႔ မလိုက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္လြန္းေနတယ္။ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔အတြက္ လြယ္ကူလွတဲ့အထဲမွာ မပါလွဘူး။ ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးလည္းေတာ္ေတာ္ျပင္ဆင္ခဲ့ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ‘မီ’ကို သူ႔ခ်စ္သူ ဆႏၵေၾကာင့္ ရိုက္ျဖစ္တာပါလို႔လည္း သူက ဖြင့္ဟခဲ့ပါတယ္။

“အမွန္အတိုင္းေျပာလို႔ရွိရင္ ‘မီ’ ကိုဖန္တီးျဖစ္တာကေတာ့ သုသု(ပိုင္ၿဖိဳးသု) ေၾကာင့္ပါ။ သုသု သူရိုက္ခ်င္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ရိုက္ေပးတာေပါ့ေနာ္။ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က မီကိုရိုက္ရမွာ ေၾကာက္တယ္။ အားလံုးလည္း သိတဲ့အတိုင္း ဆရာမႀကီး ၾကည္ေအးက Character-driven ေပါ့ေနာ္။ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ေတြနဲ႔ ေခၚသြားတဲ့အရာမဟုတ္ဘူး။ မီဆိုတဲ့ ကာရိုက္တာကေနမွ အစကေန အဆံုးအထိကို ေမာင္းႏွင္သြားတာေပါ့ေနာ္။ သူ႔ရဲ႕ အေရးအသားအရလည္း စိတ္အစဥ္ကိုေရးထာမ်ားတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္အဖြဲ႔အႏြဲ႔၊ အခ်ိန္အခါအဖြဲ႔အႏြဲ႔ အဲဒါေတြက အရမ္းနည္းတယ္။ ရုပ္ရွင္မွာကက်ေတာ့ အျပရွိတာကိုး။ ဆိုေတာ့ စိတ္ေတြကို ျပဖို႔က်ေတာ့ ခက္တယ္ေလ။ ခက္တယ္ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီ၀တၳဳကို ကြ်န္ေတာ္ ဖတ္ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Research က ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ရတယ္။ အဲဒီေခတ္က ထြက္ခဲ့တဲ့ တျခား၀တၳဳေတြ ဥပမာ-ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ ၿမိဳင္၊ ဒဂံုတာရာရဲ႕ ေမ၊ ဆရာေဆာင္း၀င္းလတ္ရဲ႕ မီးျပတိုက္ အဲဒီလိုမ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ စစ္ၿပီးကာလအေငြ႔အသက္ေတြေပါ့။ အဲဒီေခတ္မွာ ဘာအ၀တ္အစားေတြ၀တ္ၾကလဲ၊ ေဆးတံေသာက္တာကအစ ၀တၳဳေတြထဲကေန လိုက္ရွာရတယ္။ မီဆိုတဲ့ ၀တၳဳမွာက ဒါေတြ အမ်ားႀကီးထည့္မေရးထားဘူးေလ။ ထည့္မေရးထားတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ တျခားကေန Research အမ်ားႀကီးလုိက္လုပ္ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ခက္မယ္ဆိုတာ အရမ္းသိတယ္။ ရုပ္ရွင္ရိုက္မယ္ဆိုၿပီး ျပန္ခြဲတယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ Layer ေတြအမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ Challenge လည္းအရမ္းမ်ားမယ္ဆိုတာ သိသိႀကီးနဲ႔ ရိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တန္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ပင္ပန္းရတာနဲ႔ အႏုပညာစိုက္ထုတ္ရတာနဲ႔ Feedback ေလးေတြ ျပန္ရတဲ့အတြက္ တန္တယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ အခုကြ်န္ေတာ္ သိသေလာက္ကလည္း ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမိုင္းမွာ မွားခ်င္လည္းမွားလိမ့္မယ္။ Character-driven ဆိုရင္ ဆရာႀကီးေမာင္သာရရဲ႕ ‘ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း’ ကို ဦး၀ဏၰရိုက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတစ္ကားေလာက္ပဲ Character-driven ေတြ႔ေသးတယ္။ က်န္တဲ့၀တၳဳေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရာ၊ ရုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရာ Plot-driven သြားၾကတာမ်ားတယ္။ သူက Visual နဲ႔ ျပရတာကိုး။ Visual နဲ႔ ျပရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ Plot-driven ေတြကပဲ ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားႏိုင္တယ္။ Character-driven ဆုိတာ စိတ္အလ်ဥ္ကို လိုက္ေရးရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူကနည္းနည္းတန္းတာမ်ားတယ္။ ဆရာႀကီး ေမာင္သာရရဲ႕ ေရႊထီးေဆာင္းဆိုလည္းတန္းတန္းပဲသြားတာပဲေလ။ အခု Character-driven ကို ကြ်န္ေတာ္ရိုက္ျဖစ္လိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္စိုးရိမ္တဲ့အတိုင္းေတာ့ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္ထားတာေပါ့ေနာ္။ ငါ့ကို လက္ခံမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း စာအရမ္းဖတ္တဲ့ပရိသတ္ေလာက္ပဲေပါ့။ အခုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလက္ခံၾကတယ္။ စာဖတ္တဲ့သူေတြေရာ၊ စာမဖတ္တဲ့သူေတြေရာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ဆို ၀တၳဳမဖတ္ဖူးဘူး။ ရုပ္ရွင္မွာမွၾကည့္ဖူးတာ။ ဒါေပမဲ့ လက္ခံၾကတယ္ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ေလး၀မ္းသာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ Character-driven ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို ရုပ္ရွင္မွာလည္း ဒီပံုစံအတိုင္းပဲသြားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္ကိုလည္း အထင္ေသးလို႔မရဘူး။ သူ႔မွာလည္း ထိုက္သင့္တဲ့ အသိဥာဏ္ေတြရွိေနၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ပိုအားရွိသြားတယ္။ ေနာက္လုပ္မယ့္အလုပ္ေတြအတြက္ေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပရိသတ္က တကယ္ရုပ္ရွင္ေကာင္းၿပီဆိုရင္ သူတို႔နားလည္တယ္။ လက္ခံႏိုင္စြမ္းလည္းရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေနာက္လုပ္မယ့္အလုပ္ေတြအတြက္ အားပိုရွိလာတာေပါ့” လို႔ ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးကေျပာပါတယ္။

ဒီဘက္ေနာက္ပိုင္း ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးအပါအ၀င္ လူငယ္ဒါရိုက္တာေတြရဲ႕ ရုပ္ရွင္လက္ရာေတြကို ပရိသတ္ေတြ တစ္ခဲနက္အားေပးလာၾကတယ္။ သူတို႔ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးႀကိဳးစားၾကတယ္။ ဆက္လက္ႀကိဳးစားဖို႔လည္း လိုေသးေၾကာင္းသူကေျပာပါတယ္။

“အခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ Industry အရလည္း ရုပ္ရွင္က အားေကာင္းလာၿပီ။ ရုပ္ရွင္ရံုေတြလည္း မ်ားလာၿပီ။ ေနာက္ၿပီး ရုပ္ရွင္ကို ရုပ္ရွင္လိုၾကည့္တဲ့သူေတြလည္းမ်ားလာၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူငယ္ေတြအတြက္ ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္းရွိလာၾကၿပီ။ ထူးပိုင္တို႔၊ မခရစ္တို႔၊ အာကာ၊ ေအာင္ျမတ္၊ ကို၀င္းလြင္ထက္တို႔ စသျဖင့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ေသေသသပ္သပ္ေလးလုပ္ၿပီး ရိုက္လာၾကတဲ့သူေတြအမ်ားႀကီးရွိလာၿပီ။ ဒီဘက္ industry ထဲက ဒါရိုက္တာေတြလည္း ေကာင္းေကာင္းလုပ္လာၾကၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူက ရံုၿပိဳင္စနစ္ေပါ့။ ရံုၿပိဳင္စနစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကားတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ကားလည္းတင္တယ္။ ဆိုေတာ့ မေကာင္းလို႔မရေတာ့ဘူး။ စိတ္ဆိုးလို႔လည္း မရဘူး။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္အရ၊ ျပသမႈစနစ္အရကိုက ရံုၿပိဳင္စနစ္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကားေတြေကာင္းေကာင္းအမ်ားႀကီးထြက္လာမယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မေကာင္းလို႔ရွိရင္ ရံုတင္ျပသခြင့္လည္းရမွာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု တိုက္ၿပီး ျပသလို႔ရွိရင္လည္း ကိုယ့္ဘက္ထဲကို ပရိသတ္က ၀င္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ ရုပ္ရွင္ကားအရမ္းေကာင္းေကာင္းေတြထြက္လာမယ္။ ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြလည္း အရမ္းႀကိဳးစားရမယ္။ ေတာ္ရံုတန္ရံုေလာက္ေတာ့ အဆင္မေျပေလာက္ေတာ့ဘူး။ ဥပမာ-ဒါရိုက္တာဆိုရင္လည္း ဒါရိုက္တာအေလ်ာက္၊ သရုပ္ေဆာင္ဆိုရင္လည္း သရုပ္ေဆာင္အေလ်ာက္ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ရုပ္ရွင္ကားေကာင္းေကာင္းေတြျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့လုပ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ေတာ္ရံုတန္ရံုနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ေလာက္ဘူး။ ပိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားဖို႔ေတာ့လိုလိမ့္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါတယ္” လို႔ ဒါရိုက္တာ ဏႀကီးကေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

မ်ိဳးေမာင္၊ ဓာတ္ပံု-ေအာင္ေဇာ္မင္း


LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here